Domein uitlezen
Welkom NAAM,
Maar deze wil ik graag uit de subdomain halen: http://NAAM.mijnwebsite.nl
Weet iemand hoe ik dat fixen?
$url=$_SERVER['REQUEST_URI'];
getdomain($url);
Heb ik al gedaan, ik heb alles afgezocht via google, maar ik kom er niet uit.
Ik zou denken dat, dat gekoppeld is aan een database (maar hoeft niet per definite). Dan valt er een koppeling te maken naar de naam
explode? substring..
Heeft er niet toevallig iemand een stukje script die dat doet? Het zal toch niet veel meer zijn als 4 regeltjes ofzo?
<br />
Met andere woorden, ik schiet er geen reet mee op, want zoals ik al vertelde, ik heb er geen verstand van, ik had gehoopt en misschien wel een beetje verwacht dat er hier mensen zouden zijn die mij konden helpen.......
Nogmaals:
Ik wil graag op een pagina een naam neerzetten, zoals:
Welkom NAAM,
Maar deze wil ik graag uit de subdomain halen: http://NAAM.mijnwebsite.nl
Weet iemand hoe ik dat fixen?
Kijk eens naar explode, en explode eens op de punt. :-)
verdiep je meer eens in de basis voordat je hier aan begint
$domain = getdomain($url);
$pieces = explode(".", $domain);
$wat_jij_zoekt=$pieces[0];
echo $wat_jij_zoekt;
Kan iemand mij met een oplossing helpen ipv (voor mij) vage hints?
Waar haal jij getdomain() vandaan?
die oplossing staat er toch compleet?
lees je ook wel of zoek je code inclusief handleiding en commentaar?
Ik probeer het nog een keer:
Code (php)
Gewijzigd op 11/11/2010 14:55:13 door John D
@ Ivo, Wat krijg je te zien als je mijn stukje uitvoert? Of weet je niet wat je er mee moet aanvangen?
Quote:
@John,
Aar anoniem op 11/11/2010 14:52:24:
@John,
Excuus, staat in mijn library.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
$tekst = 'hier.staat.wat.tekst.in';
$explode = explode(".",$tekst); // het eerste stukje tussen de dubbele quotes geef je mee aan waarop je wilt exploden, dus de . in dit geval. het 2de stukje welke string oftewel $tekst.
echo $explode[1]; // daar komt 'staat' uit. als je iets exploot word het automatisch een array(wel bekend hoop ik) door te kijken met print_r
print_r($explode); // kun je kijken wat er in een array zit in dit geval array([0] = hier, [1] = staat, [2] = wat, [3] = tekst, [4] = in)
?>
$tekst = 'hier.staat.wat.tekst.in';
$explode = explode(".",$tekst); // het eerste stukje tussen de dubbele quotes geef je mee aan waarop je wilt exploden, dus de . in dit geval. het 2de stukje welke string oftewel $tekst.
echo $explode[1]; // daar komt 'staat' uit. als je iets exploot word het automatisch een array(wel bekend hoop ik) door te kijken met print_r
print_r($explode); // kun je kijken wat er in een array zit in dit geval array([0] = hier, [1] = staat, [2] = wat, [3] = tekst, [4] = in)
?>
veel betere uitleg zou ik je denk ik niet kunnen geven
?>