Domeinnaam
Voor een nieuw project waarmee ik aan de gang ben wil ik alvast een domeinnaam registreren.
Eisen:
- In de toekomst gratis een wordpress/blog site hierop laten draaien.
- Jaarlijkse kosten onder de 5 euro, project is enkel zomersactief
Zijn er verder dingen waar ik nog op moet letten?
Alvast bedankt
Robbert
Vaak heb je al bij de aanschaf van een hostingpakket al een gratis domeinnaam, en is het niet bij elke webhosting mogelijk om als je alleen een domeinnaam hebt los een pakket te kopen. Je zou meteen een super-light hostingpakket erbij kunnen nemen (zonder PHP als dat kan) waarop de een 'coming soon'-page erop kan plaatsen. Dit kan je later nog uitbreiden naar een hostingpakket met PHP als je Wordpress wilt draaien.
- Aar - op 28/05/2014 15:03:45:
Domeinennaam zijn zo duur niet meer, let er wel op dat je zelf webruimte (hosting) moet regelen.
Vaak heb je al bij de aanschaf van een hostingpakket al een gratis domeinnaam, en is het niet bij elke webhosting mogelijk om als je alleen een domeinnaam hebt los een pakket te kopen. Je zou meteen een super-light hostingpakket erbij kunnen nemen (zonder PHP als dat kan) waarop de een 'coming soon'-page erop kan plaatsen. Dit kan je later nog uitbreiden naar een hostingpakket met PHP als je Wordpress wilt draaien.
Bedankt voor je reactie zijn er hostingpakketen die jij aanraad in mijn geval, niet te duur maar wel een goede support en waar voor je geld?
Neostrada.
- SanThe - op 28/05/2014 15:06:51:
Neostrada.
Hier betaal je voor het goedkoopste pakket helaas al 1 p/m, ik zit eerder te denken aan ongeveer 5 euro per jaar.
Altijd online en zeer goede service voor die ene Euro.
Je zult een keuze moeten maken: of meer investeren of gokken en genoegen nemen met een ((bijna) gratis) alternatief. Maar dan niet klagen over de mindere kwaliteit/mogelijkheden en/of als de website een tijdje niet bereikbaar is.
Als je ook nog wilt dat er mogelijkheden worden geboden om wordpress te draaien (installatie / updating (?) door hosting, database) dan zul je toch echt meer geld kwijt zijn.
Robbert B op 28/05/2014 15:10:58:
Hier betaal je voor het goedkoopste pakket helaas al 1 p/m, ik zit eerder te denken aan ongeveer 5 euro per jaar.
Euro 12 per jaar. Waar hebben we het over? Dan drink je maar een biertje per maand minder in de kroeg of koop je een pakje shag/sigaretten minder per maand ;-)
Hierover hoor ik ook diverse goeie ervaringen
Robbert B op 28/05/2014 15:10:58:
- SanThe - op 28/05/2014 15:06:51:
Neostrada.
Gemiddeld is dat al de jaarprijs voor een domeinnaam. En met 12 eur/jaar heb je al redelijke low-budget hosting. Leuk voor een hobbyprojectje, maar niet voor commerciële doeleinden omdat de server vaak erg vol zitten. Ikzelf had voorheen webhosting bij Deziweb voor 30 euro per jaar, waarover ik tevreden as.
Inmiddels heb ik een eigen VPS-server, maar dat is een grote stap te ver voor de topicstarter, dat ik hem daarmee maar niet verder wil gaan confronteren ;-)
https://www.transip.nl/bestel-domein/hosting/ uit.
Moet je alsnog een hostingpakket kiezen voor minimaal euro 3,00 per maand (genoemde aanbieding van euro 2,00 is alleen voor 1e maand). En dat is dan alleen e-mail pakket. Genoemde bedragen lijken ook nog eens exclusief 21% btw.
Het goedkoopste hostingpakket kost normaal euro 5 per maand. Daar komt dan nog de domeinnaam bij. Kom je volgens mij net zo duur uit als bij Neostrada en een heleboel andere hostingbedrijven.
Over de kwaliteit kan ik niets zeggen, maar als er op die manier acties worden aangeboden, haak ik af. Een aanbieding voor 1 maand?! Prijzen exclusief btw vermelden?
Bij transip loopt nu(?) een aktie voor een goedkope domeinnaam. Normaal euro 7,50 per jaar, nu euro 4,00 (voor NL-domein). En als je dan verder gaat kom je op Moet je alsnog een hostingpakket kiezen voor minimaal euro 3,00 per maand (genoemde aanbieding van euro 2,00 is alleen voor 1e maand). En dat is dan alleen e-mail pakket. Genoemde bedragen lijken ook nog eens exclusief 21% btw.
Het goedkoopste hostingpakket kost normaal euro 5 per maand. Daar komt dan nog de domeinnaam bij. Kom je volgens mij net zo duur uit als bij Neostrada en een heleboel andere hostingbedrijven.
Over de kwaliteit kan ik niets zeggen, maar als er op die manier acties worden aangeboden, haak ik af. Een aanbieding voor 1 maand?! Prijzen exclusief btw vermelden?
Gewijzigd op 28/05/2014 15:32:27 door Obelix Idefix
Obelix en Idefix op 28/05/2014 15:31:32:
Bij transip loopt nu(?) een aktie voor een goedkope domeinnaam. Normaal euro 7,50 per jaar, nu euro 4,00 (voor NL-domein). En als je dan verder gaat kom je op https://www.transip.nl/bestel-domein/hosting/ uit.
Moet je alsnog een hostingpakket kiezen voor minimaal euro 3,00 per maand (genoemde aanbieding van euro 2,00 is alleen voor 1e maand). En dat is dan alleen e-mail pakket. Genoemde bedragen lijken ook nog eens exclusief 21% btw.
Dat is inderdaad een vervelende instinker! Uit jullie ervaring en op basis van kosten kom ik dus momenteel zelf bij Neostrada goedkoper uit. Zijn er verder nog goede alternatieve?
Zijn de ervaring die jullie geven over Neostrada op basis van eigen ervaring of via het internet.
Alvast bedankt
Robbert
Ik zit al enkele jaren bij Neostrada.
- SanThe - op 28/05/2014 16:22:36:
Ik zit al enkele jaren bij Neostrada.
Is het ook mogelijk jaarlijks te betalen?
Jaarlijkse facturatie zou vast ook wel kunnen. Is haast altijd standaard.
Wat ik uit ervaring ook er handig vind is dat op de site vaak rechtsonder een mogelijkheid is om direct even live met een helpdesk te chatten. Zo heb ik ooit een inlogprobleem in notime opgelost.
Gewijzigd op 28/05/2014 16:38:40 door - SanThe -
Robbert B op 28/05/2014 16:20:32:
Dat is inderdaad een vervelende instinker!
Had je zelf al kunnen achterhalen. Is kwestie van zelf een beetje moeite doen en wat onderzoek doen.
Kijk bv. eens op http://www.ispgids.com/isp/neostrada (en vergelijk ook de meningen over andere hostingbedrijven).
Zelf ben ik positief over Antagonist. Op PHPhulp is daar al eens een vergelijk geweest over beide: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/resellerpakket-neostrada-of-antagonist/90400/
Je ziet vaak wel aanbiedingen voor minder, maar dan legt de verkoper er iets op toe in de hoop in latere jaren aan je te verdienen, of te verdienen aan de hosting die je erbij afneemt.
Zelf vind ik de geadverteerde prijzen van bijvoorbeeld Transip of Versio niet misleidend. Er staat dat je een domeinnaam voor X euro krijgt.
Daarna volgt de vraag of je ook hosting wenst in versie klein, groter etc. Maar ook "geen hosting" is een optie.
Heb je zoals ik gewoon servers beschikbaar om de site op te zetten, dan heb je de hosting niet nodig en betaal je dus ook inderdaad de geadverteerde 3.99 oid.
Bij de MacD krijg je ook de vraag of je frietsaus erbij wilt, of misschien een hamburger voor een euro. Daar mag je ook "nee" op antwoorden.
Robbert B op 28/05/2014 16:20:32:
Dat is inderdaad een vervelende instinker! Uit jullie ervaring en op basis van kosten kom ik dus momenteel zelf bij Neostrada goedkoper uit. Zijn er verder nog goede alternatieve?
Zijn de ervaring die jullie geven over Neostrada op basis van eigen ervaring of via het internet.
Alvast bedankt
Robbert
Obelix en Idefix op 28/05/2014 15:31:32:
Bij transip loopt nu(?) een aktie voor een goedkope domeinnaam. Normaal euro 7,50 per jaar, nu euro 4,00 (voor NL-domein). En als je dan verder gaat kom je op https://www.transip.nl/bestel-domein/hosting/ uit.
Alvast bedankt
Robbert
Instinker?? Of knulligheid van de gebruiker? Je kunt ook gewoon kiezen zonder hosting...
Ik zit al geruime tijd bij TransIP en ik ben er tevreden over, ik heb er ongeveer 600 domeinen staan... de 1gekoppeld aan een VPS, de ander nog inactief.
Voordeel van TransIP is dat je eigen DNS beheer hebt.
2 weken geleden bestelde je nog domeinnamen voor 0,10 cent excl btw
oftewel, 12 cent in de btw ( leuke actie dus! ).
Jij wilt voor 5 euro klaar zijn, lees wel: voor 5 euro draait een computer het hele jaar voor jou, wat denk je dat stroom kost op jaarbasis? ;-)
Maar goed, bestel "ergens" een domeinnaam MET DNS beheer, onder de 5 euro.
DNS naar je eigen IP zetten, wampservertje draaien, klaar!
Wil je dit niet? snap je dit niet, teveel verwachtingen? Budget omhoog krikken! :-)
Gewijzigd op 28/05/2014 17:28:53 door E vH
11 EURO per jaar, veel goedkoper zul je het niet vinden :)
ook met dns, of eigen dns servers
Als ik een domeinnaam registreer dien je je adresgegevens in te voeren. Wat is hier precies de reden voor, kan ik dan post van bijvoorbeeld Neostrada thuis verwachten of enkel voor de veiligheid?