Domeinnamen met - of zonder - ?
Als ik een aantal domeinnamen aanvraag is het dan slimmer om bijvoorbeeld:
Hoe schrijf je het normaal?
Domeinnaam kost niet zo heel veel, dus waarom niet alle drie?
Als je 1 van drie doet, loop je kans dat een concurrent (of grapjas) 1 of beide andere vast legt. Kan jou klanten kosten. Je hebt de variant fietstassen-ophangrek nog niet.
En zowieso met het oog op concurenten wellicht de slimste oplossing.
Ik weet voldoende, bedankt! Dat is het inderdaad... Het beste is om domeinnamen zonder speciale charecters te schrijven. Zo word het beter onthouden en trekt het vaak meer terugkomende bezoekers.
Dus om bij mijn voorbeeld te blijven, mijn super-URL zou dan zijn:
www.fietstassenophangrek.nl
Met daarbij nog wat variaities:
www.fiets-tassen-ophangrek.nl
www.fietstassen-ophangrek.nl
www.fiets-tassen-ophangrek-zaandam.nl
etc.
Althans zo heb ik het in mijn hoofd. De reden dat je meerdere domeinnamen aanvraagt is toch enkel en alleen voor zoekmachines? Je hebt een super-URL...en die vul je aan met zoals ik het noem 'trefwoorden URL's'.
Zie de opmerking van - Mark -
Als je meerdere domeinnamen registreert dan zul je er wel voor moeten zorgen dat die ook allemaal op 1 'super-URL' uitkomen.
Dit kan met een redirect en een beetje hosting kan dat ook eenvoudig voor je regelen. Zeker niet alleen voor de zoekmachines, maar ook/juist voor je bezoekers.
Dat is toch de bedoeling in dit geval? Ik ga ook alle domeinnamen laten doorverwijzen naar 'de super-URL'...via instellingen bij de host, denk ik.
Is het logisch diverse domeinnamen door te laten verwijzen naar 1 en dezelfde 'super-URL'...zoals in de hier eerder geschetste situatie...of is het eigenlijk logischer om op elke domeinnaam een ietwat andere 'landingpage' te plaatsen (rekening houdende met 'duplicate content')?
I wonder...
Het scheelt natuurlijk in de kosten...je hebt niet genoeg aan een domeinnaamregistratie + doorverwijzing...je moet dan meteen een duurder pakket afnemen bij een host. Maar dat lijkt mij het enige nadeel.
Zouden 'landingpages per domeinnaam' niet beter zijn? En nog eventjes...
Kan me niet voorstellen dat je dat zou willen (gezien de genoemde domeinnaam). De enige reden om voor een 'landingspage per domein' te kiezen is als de inhoud wezenlijk anders zou zijn. Anders kost het je meer geld (hosting per domein ipv alleen domeinnaam) en moet je ook elke site (apart) onderhouden.
Je zou inderdaad voor enkele 'topproducten' een aparte landingpage kunnen maken als de inhoud wezenlijk van elkaar verschilt...anders 'doorverwijzen'!
So shall it be done,
bedankt allen, Dat het duurder is noemde ik zelf al...maar als het nu beter is?
Hoe schrijf je het normaal?
Domeinnaam kost niet zo heel veel, dus waarom niet alle drie?
Als je 1 van drie doet, loop je kans dat een concurrent (of grapjas) 1 of beide andere vast legt. Kan jou klanten kosten.
En zowieso met het oog op concurenten wellicht de slimste oplossing.
Ik weet voldoende, bedankt!
Hou er wel rekening mee dat je dan voor alle 3 ook een host moet hebben, meestal kan je wel 3 domeinen bij 1 host onderbrengen, maar ik zeg het even ;)
Gewijzigd op 04/06/2012 18:48:57 door Jordi Kroon
Met zo'n lange domein namen zijn - niet verkeerd. Het is dan veel gemakkelijker om het te lezen. Het is wel zo dat als mensen terug komen en het adres uit de hand intypen dat ze dan de - vergeten waarschijnlijk. Beide adressen zijn dus handig om te hebben om verschillende redenen.
Dus om bij mijn voorbeeld te blijven, mijn super-URL zou dan zijn:
www.fietstassenophangrek.nl
Met daarbij nog wat variaities:
www.fiets-tassen-ophangrek.nl
www.fietstassen-ophangrek.nl
www.fiets-tassen-ophangrek-zaandam.nl
etc.
Althans zo heb ik het in mijn hoofd.
Zie de opmerking van - Mark -
Als je meerdere domeinnamen registreert dan zul je er wel voor moeten zorgen dat die ook allemaal op 1 'super-URL' uitkomen.
Dit kan met een redirect en een beetje hosting kan dat ook eenvoudig voor je regelen.
Dat is toch de bedoeling in dit geval?
Ja. En inderdaad voor zoekmachines maakt het niks uit, alleen voor de gebruikersvriendelijkheid kan het positief uitvallen.
Is het logisch diverse domeinnamen door te laten verwijzen naar 1 en dezelfde 'super-URL'...zoals in de hier eerder geschetste situatie...of is het eigenlijk logischer om op elke domeinnaam een ietwat andere 'landingpage' te plaatsen (rekening houdende met 'duplicate content')?
I wonder...
Het scheelt natuurlijk in de kosten...je hebt niet genoeg aan een domeinnaamregistratie + doorverwijzing...je moet dan meteen een duurder pakket afnemen bij een host. Maar dat lijkt mij het enige nadeel.
Zouden 'landingpages per domeinnaam' niet beter zijn?
Kan me niet voorstellen dat je dat zou willen (gezien de genoemde domeinnaam).
Je zou inderdaad voor enkele 'topproducten' een aparte landingpage kunnen maken als de inhoud wezenlijk van elkaar verschilt...anders 'doorverwijzen'!
So shall it be done,
bedankt allen,