DOMPHP rendert geen images naar .pdf bestand
Alles werkt behalve 1 ding. Images. Ik heb images zowel via de img tag alswel via CSS geprobeerd te laten outputten naar pdf, maar het lukt gewoon niet.
Naast de bovenstaande 2 opties is er misschien nog een mogelijkheid om de image met de image() functie uit de DOMPHP klasse te renderen, maar ik kan op internet er geen syntax voorbeeld van vinden, dus ik ben niet zeker of die functie dan ook wel bestaat binnen DOMPHP.
Gebruikte code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
<header></header>
<body>
Hello world!
<div style="position:relative; width:300px; height:300px; margin-top:0px; margin-left:0px; background-image:url(/images/achtergrond.jpg); background-repeat:no-repeat;"></div>
</body>
</html>
<header></header>
<body>
Hello world!
<div style="position:relative; width:300px; height:300px; margin-top:0px; margin-left:0px; background-image:url(/images/achtergrond.jpg); background-repeat:no-repeat;"></div>
</body>
</html>
Ik heb geen idee waarom de afbeelding niet gerenderd wordt naar PDF door DOMPHP. Wanneer ik de div met het achtergrondplaatje weghaal rendert de pdf wel. Wanneer ik de code voor een image in het html bestand zet dan krijg ik of een internal server error, of de afbeelding rendert niet in het pdf bestand.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Graviton
Ik heb ook fpdf geprobeert en zelfs met een extra uitbreidingsscript genaamd html2pdf. Maar ook daar blijft niets van de styling behouden in de uiteindelijke pdf en ook daar worden afbeeldingen niet gerendert in de pdf.
Ik weet nu echt niet meer hoe ik betrouwbaar HTML naar een .PDF kan omzetten. Ik heb veel geprobeerd.
Ik heb nog een mogelijkheid en dat is om XSL-FO te gebruiken, want het html bestand dat ik probeerde om te zetten naar een pdf is een resultaat van een .xsl en .xml bestand. Met een XSL-FO processor zou het dan mogelijk moeten zijn om daaruit een .pdf te creeeren. De Apache Foundation heeft wel een gratis XSL-FO processor, maar daar heb ik een hoop negatieve dingen over gelezen. Het schijnt gewoon niet te werken en de FO Processors die wel schijnen te werken kosten geld.
Daarnaast lukt het me ook geen goede simpele tutorial te vinden hoe men met XSL-FO uit een .xml en .xsl bestand een .pdf kan creeeren.