Doorklik link
Hij gaat nu wel naar de detailpagina. Alleen de detailpagina beland buiten de website. Dus dan zie je de pagina maar dan is de menu niet gestyld en heeft het niet de background die de home pagina heeft.
Weet iemand waar de fout kan liggen?
Quote:
Gebruik eerst de zoekoptie voordat je een topic plaatst. Zorg ervoor dat je topic niet direct gesloten wordt:
Schrijf zo goed mogelijk de Nederlandse taal
Zorg dat je topic in de juiste categorie geplaatst wordt
Geen 'script requests' of 'quick fixes'
Omschrijf je probleem in detail
Wat heb je geprobeerd om je probleem op te lossen?
Wat is nou precies je vraag?
Schrijf zo goed mogelijk de Nederlandse taal
Zorg dat je topic in de juiste categorie geplaatst wordt
Geen 'script requests' of 'quick fixes'
Omschrijf je probleem in detail
Wat heb je geprobeerd om je probleem op te lossen?
Wat is nou precies je vraag?
Toevoeging op 07/03/2012 19:25:54:
Dan neem je op je detailpagina de style.css niet mee van je website.
Frank WD op 07/03/2012 19:25:53:
Ik heb de style.css op de index.php staan. En die detailpagina is als link http://websitenaam.nl/my-work/detailpagina
Hoe moet ik ervoor zorgen dat de css ook wordt meegenomen in de detailpagina?
Want nog een keer de style.css includen op de detailpagina is ook niet goed volgens mij.
Wordt er wel css aangeroepen? Klopt het pad wel? Ben het met Frank eens; daar zou het op basis van de beperkte info die je geeft, in moeten zitten.
Obelix en Idefix op 07/03/2012 19:57:38:
Die detailpagina is een aparte pagina of wordt die geinclude?
Wordt er wel css aangeroepen? Klopt het pad wel? Ben het met Frank eens; daar zou het op basis van de beperkte info die je geeft, in moeten zitten.
Ik heb een pagina met een if statement van als $_URL->segment(0) > '') {
include detailpagina
}
else {
include overzichtpagina
}
Hij komt dan als eerst bij de overzichtpagina en dan kan er daar op een link geklikt worden. En dan is de segment(0) groter dan niks dus dan gaat het naar de detail pagina.
Gewijzigd op 07/03/2012 20:03:32 door Mitchoit Patron
Gewijzigd op 07/03/2012 20:08:03 door Frank WD
Frank WD op 07/03/2012 20:06:12:
Als je nu even iets meer code kunt laten zien dan kunnen wij kijken waar het probleem zit. Want het kan alleen bijna maar in de manier van includen zitten waardoor de style niet mee gaat.
Toevoeging op 07/03/2012 20:06:13:
Als je nu even iets meer code kunt laten zien dan kunnen wij kijken waar het probleem zit. Want het kan alleen bijna maar in de manier van includen zitten waardoor de style niet mee gaat.
Toevoeging op 07/03/2012 20:06:13:
Hier wat meer code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
main.php
<?php
$gallery_link = $_URL->create($page_id);
if ($_URL->segment(0) > '') {
include('defaultpage.php');
}
else {
include('mywork.php');
}
?>
mywork.php
<?php
$sql = "SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS * FROM projects";
$result = mysql_query($sql);
list($ptotal) = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT FOUND_ROWS()"));
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
$pagelink = 'href="'.$gallery_link.'/'.$row['urltitle'].'"';
?>
<li>
<a <?=$pagelink?>><?=$row['title']?></a>
</li>
<? } ?>
defaultpage.php
<?php
$loadmoduleitem_level1 = $_URL->segment(0);
$sql = mysql_query("SELECT title, subtitle, content, headerimage, contentimage FROM projects WHERE urltitle = '$loadmoduleitem_level1'");
list($title, $subtitle, $content, $headerimage, $contentimage) = mysql_fetch_array($sql);
?>
<?php
$gallery_link = $_URL->create($page_id);
if ($_URL->segment(0) > '') {
include('defaultpage.php');
}
else {
include('mywork.php');
}
?>
mywork.php
<?php
$sql = "SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS * FROM projects";
$result = mysql_query($sql);
list($ptotal) = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT FOUND_ROWS()"));
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
$pagelink = 'href="'.$gallery_link.'/'.$row['urltitle'].'"';
?>
<li>
<a <?=$pagelink?>><?=$row['title']?></a>
</li>
<? } ?>
defaultpage.php
<?php
$loadmoduleitem_level1 = $_URL->segment(0);
$sql = mysql_query("SELECT title, subtitle, content, headerimage, contentimage FROM projects WHERE urltitle = '$loadmoduleitem_level1'");
list($title, $subtitle, $content, $headerimage, $contentimage) = mysql_fetch_array($sql);
?>
Gewijzigd op 07/03/2012 20:11:31 door Mitchoit Patron
Tevens is jou query niet erg veilig. Je kunt beter een foutafhandeling inbouwen.
Frank WD op 07/03/2012 20:12:07:
En waar heb je hier de style.css staan dan? Want die zie ik hier niet in.
Tevens is jou query niet erg veilig. Je kunt beter een foutafhandeling inbouwen.
Ik heb natuurlijk ook een index.php met een menu waarin ze kunnen klikken op my work die naar main.php gaat. In de index.php staat de stylesheet.
Erg duidelijk word het mij namelijk nog niet hoe en wat.
Maar als je de style nu hebt iets als:
Verander die eens naar:
Het kan namelijk zijn dat je een stap hoger gaat om na je detailpagina te gaan.
En zo ga je met je style weer een stapje terug.
main.php wordt dus niet geinclude in index.php en is een zelfstandige pagina (?).
Dan moet daar natuurlijk wel een css in worden opgenomen.
Werk je met AJAX dan? anders zal je toch in elke pagina de style sheet moeten includen
Dus ik heb een include($link); op de index pagina. En de link waar op geklikt wordt daar wordt alles van uitgelezen dus daar pakt hij de link van die de variabele $link heeft.
Als ik trouwens ../style.css doe. Dan pakt hij hem wel op de detailpagina, maar dan doet hij weer raar als ik op de home button klik, blijft hij hangen op de main pagina.
Gewijzigd op 07/03/2012 20:46:29 door Mitchoit Patron
Want zoals ik al vermoede ga je zodra je na de detail pagina gaat een stap hoger dan je root. Waardoor dus die style.css niet mee gaat.
Normaal moet hij met ../ er voor op de main.php ook gewoon werken omdat hij nooit lager kan gaan dan de root map. Dus je moet het even zoeken in je include functie denk ik.
/styles/asheet.css
Gewijzigd op 07/03/2012 20:50:03 door Ger van Steenderen
Frank WD op 07/03/2012 20:46:09:
Als ik het zo beetje lees, gaat er iets fout op de manier hoe je de dingen include.
Want zoals ik al vermoede ga je zodra je na de detail pagina gaat een stap hoger dan je root. Waardoor dus die style.css niet mee gaat.
Normaal moet hij met ../ er voor op de main.php ook gewoon werken omdat hij nooit lager kan gaan dan de root map. Dus je moet het even zoeken in je include functie denk ik.
Hij werkt ook op main.php, maar als ik dan op mijn contact button klik. Gaat hij naar www.websitenaam/mywork/contact terwijl hij anders naar www.websitenaam/contact gaat.
Gewijzigd op 07/03/2012 20:51:44 door Mitchoit Patron
Dus www.websitenaam.nl doet het gewoon, maar als ik dan op about klik(www.websitenaam/about) en dan op een subpagina daarvan(www.websitenaam/about/subpage), gaat de pagina wel er naar toe, maar heeft het bij de subpagina(www.websitenaam/about/subpage) geen css meer.
Gewijzigd op 09/03/2012 19:02:52 door Mitchoit Patron