double array onfixbaar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

10/01/2009 22:35:00
Quote Anchor link
hoi allemaal,

ik heb een probleem dat echt moeilijk op te lossen is (althans als je mijn manier opvolgt).
s.v.p. eerst uitleg lezen.

Nou heb ik een txt file die best wel groot is.
die wil ik in mijn pdf file omzetten (en aangezien er 100 karakakters per regel passen).
Doe ik het zo
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? $text = str_split($get,100); ?>

Als ik het uitvoer met dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?
#komt allemaal troep voor
foreach($text as $key => $doe) {
    pdf_show_xy($pdf, $doe, 50, 710-($i*20));
    $i++;
}

?>

En mijn resultaat is een pdf file die goed eruit ziet.
Alleen ziet het er wel langdradig uit..

ik wil minstends mijn kop stukken kunnen weergeven doordat het zo in mijn txt bestand staat
Code (php)
1
[h1]koptext[/h1]

Maar als ik een explode gebruik dan heb ik 2 arrays :S, hoe zou ik dit moeten doen??

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 07:48:09

Ed

Ed

11/01/2009 02:36:00
Quote Anchor link
Definieer grote textfile.

En verder wil je eigenlijk html opmaak omvormen naar pdf, zoek dat eens op.

PHP Newbie

PHP Newbie

11/01/2009 09:21:00
Quote Anchor link
Een goeie regex lost je probleem op. Laat even een stukje uit je tekstbestand zien.

(Is het niet handiger om er een database achter te hangen)

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

11/01/2009 14:50:00
Quote Anchor link
Naja ik heb allemaal dingen geprobeerd, en loop nu met anders vast

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$get
    = "<h1>Test</h1>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.<h2>Test</h2>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus libero leo, pellentesque ornare, adipiscing vitae, rhoncus commodo, nulla. Fusce quis ipsum. Nulla neque massa, feugiat sed, commodo in, adipiscing ut, est. In fermentum mattis ligula. Nulla ipsum. Vestibulum condimentum condimentum augue. Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien. Fusce porttitor iaculis ante. Curabitur eu arcu. Morbi quam purus, tempor eget, ullamcorper feugiat, commodo ullamcorper, neque.";

$get    = preg_replace('#\<h1(.+?)\>#si', '[k]', $get);
$get    = preg_replace('#\<h2(.+?)\>#si', '[k]', $get);
$get    = str_replace('<h1>', '[k]',$get);

$get    = str_replace('</h1>', '[/strip]',$get);
$get    = str_replace('</h2>', '[/strip]',$get);

$get    = str_replace(PHP_EOL, '',strip_tags($get));
$get    = str_replace('    ', '', $get);

$get    = explode('[/strip]',$get);

$aantal    = count($get);
$text    = Array();

for($i=0;$i<$aantal;$i++) {
    $text[$i] = str_split($get[$i], 100);
}

print_r($text);
?>

Dat is de code
en de output:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Array
(
    [0] => Array
        (
            [0] => [k]Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut lab
            [1] => ore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi
            [2] => ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse c
            [3] => illum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa
            [4] =>  qui officia deserunt mollit anim id est laborum.[k]Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci
            [5] => ng elit. Vivamus libero leo, pellentesque ornare, adipiscing vitae, rhoncus commodo, nulla. Fusce qu
            [6] => is ipsum. Nulla neque massa, feugiat sed, commodo in, adipiscing ut, est. In fermentum mattis ligula
            [7] => . Nulla ipsum. Vestibulum condimentum condimentum augue. Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobort
            [8] => is at, dignissim sed, sapien. Fusce porttitor iaculis ante. Curabitur eu arcu. Morbi quam purus, tem
            [9] => por eget, ullamcorper feugiat, commodo ullamcorper, neque.
        )

)

is er misschien een mogelijkheid om het zo te maken dat ik zoiets krijg:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Array
(
    [0] => Array
        (
            [0] => Koptext
            [1] => Content
            [2] => Koptext
            [3] => Content
        )
)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2009 15:18:00
Quote Anchor link
Zoiets zou je met preg_split wel voor elkaar kunnen krijgen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$sString
= '<h1>Lorem ipsum</h1> dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent fringilla odio in orci gravida gravida. Cras in orci.
Nulla facilisi. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. <h2>In hac habitasse platea dictumst.</h2> Nullam lacinia pharetra tortor.
Aenean lectus orci, convallis sit amet, gravida nec, bibendum ac, orci. Sed tincidunt tortor a eros. Quisque tincidunt interdum lorem.
Vestibulum lorem. Phasellus tellus libero, porttitor et, porttitor nec, tincidunt ut, quam. Praesent sed mauris.'
;

$aResult = preg_split('_(<h[0-9]>.+?</h[0-9]>)_is', $sString, -1, PREG_SPLIT_DELIM_CAPTURE|PREG_SPLIT_NO_EMPTY);

echo '<pre>'.htmlentities(print_r($aResult, true)).'</pre>';
?>

Yorick17

yorick17

11/01/2009 15:18:00
Quote Anchor link
Maar waarom zou je dit in php willen doen?

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

11/01/2009 15:23:00
Quote Anchor link
wojow Blanche O_O. wat ik in 30 regels doe doe jij binnen een regel OMG,
Thnx

@yorrick, met wat moet ik het dan doen? met html xD?

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2009 15:26:00
Quote Anchor link
yorick17 schreef op 11.01.2009 15:18:
Maar waarom zou je dit in php willen doen?
Waarmee zou je dit volgens jou dan moeten doen?

Yorick17

yorick17

11/01/2009 15:30:00
Quote Anchor link
Gewoon voor definieren

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2009 15:31:00
Quote Anchor link
yorick17 schreef op 11.01.2009 15:30:
Gewoon voor definieren
Verklaar je nader? Dit volg ik niet...

Yorick17

yorick17

11/01/2009 15:35:00
Quote Anchor link
In plaats van dat je in je textbestand een soort van ubb code schrijft kun je daar toch ook gelijk html schrijven, dan hoef je het niet om te zetten.

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2009 15:40:00
Quote Anchor link
Yorick, lees zijn vraag nu eerst eens goed. Dan zie je dat jouw antwoord helemaal niet relevant is :-(

Hij wil de kopteksten gescheiden van de content in verschillende entries in een array. Of je nu HTML of UBB code in het text bestand gebruikt, dat doet er niet toe. Het gaat om het scheiden van die kopteksten van de content...

Yorick17

yorick17

11/01/2009 15:42:00
Quote Anchor link
Oke maar mijn reactie ging wel om of je ubb of html gebruikt.

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2009 15:44:00
Quote Anchor link
yorick17 schreef op 11.01.2009 15:42:
Oke maar mijn reactie ging wel om of je ubb of html gebruikt.
Je weet niet in wat voor soort systeem het zit. Je weet niet of het wel een optie is om daartussen te switchen. Je weet niet waar de betreffende tekst vandaan komt. Je kunt dus totaal geen afweging maken welke optie beter is.

Kortom, de TS heeft 3x niets aan je opmerking. Helaas... :-(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Yorick17

yorick17

11/01/2009 15:46:00
Quote Anchor link
Oke oke, maar ik probeer ook alleen maar te helpen hoor.

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2009 15:50:00
Quote Anchor link
yorick17 schreef op 11.01.2009 15:46:
Met alle respect maar als je het antwoord niet weet of totaal niet op de vraag reageert, reageer dan liever niet. Dit lijkt meer op het willen opkrikken van je postcount dan het serieus helpen...

Yorick17

yorick17

11/01/2009 15:50:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 11.01.2009 15:50:
yorick17 schreef op 11.01.2009 15:46:
Met alle respect maar als je het antwoord niet weet of totaal niet op de vraag reageert, reageer dan liever niet. Dit lijkt meer op het willen opkrikken van je postcount dan het serieus helpen...

Dat was niet de bedoeling in ieder geval.

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

11/01/2009 16:40:00
Quote Anchor link
@blanche ik heb dit gevonden op php.net
linkje

hoe kan ik dat ook nog erbij zetten?
Code (php)
1
2
3
<?
$aResult
= preg_split('_<h[0-9]>(.+?)</h[0-9]>_is', $get, -1, PREG_SPLIT_DELIM_CAPTURE|PREG_SPLIT_NO_EMPTY);
?>

er passen 100 karakters per regel in een pdf vandaar..

Edit:
ow, w8.
ik snap al wat ik moet doen .. -_-'
ik dacht dat /[\40] de aantal karakters waren, vandaar.

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2009 16:57:00
Quote Anchor link
Je geeft zelf het antwoord al, die maximum lengte komt verderop in dat voorbeeldje pas aan bod ;-)

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

11/01/2009 17:08:00
Quote Anchor link
Nja,
Het uit elkaar scheiden door middel van spatie, als ik dat doe dan krijg ik 2 arrays door elkaar heen :S

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2009 17:13:00
Quote Anchor link
Het lijkt mij makkelijker om eerst met behulp van preg_split() ervoor te zorgen dat je koptekst van content scheidt. Vervolgens kun je dan wel met wordwrap() aan de gang om te zorgen dat je maximaal 100 tekens per regel krijgt...

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.