Double records

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 00:57:50
Quote Anchor link
Hey,

In mijn vorige topic probeerde ik te checken of een record al bestaat in een tabel.
Dit was me na veel uren proberen niet gelukt. Ik heb het een beetje aangepast en krijg nu een nieuwe error.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
            $username
="root";
            $password="********";
            $database="Wizzardz";

mysql_connect(localhost,$username,$password);
            @
mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database");

$result = mysql_query("INSERT INTO account (Nickname) VALUES ('pipooo')");

$num_rows = mysql_num_rows($result);
            echo "$num_rows";

mysql_close();
        ?>

Hierna komt natuurlijk nog het stukje waarin staat dat dat het aantal rijen niet groter mag zijn dan 0, want in dat geval bestaat er al een account met die naam. Nu krijg ik deze error:

Quote:
Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 19

Hij zegt dus dat het een boolean is terwijl het een int moet zijn. Wat doe ik fout?

Heel erg bedankt alvast! ^^

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 06:50:37

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 01:00:37
Quote Anchor link
De fout zit in regel 19. Lijkt me handig dat je die dan ook even post.

- SanThe -

- SanThe -

25/01/2011 01:07:21
Quote Anchor link
Retrieves the number of rows from a result set. This command is only valid for statements like SELECT or SHOW that return an actual result set. To retrieve the number of rows affected by a INSERT, UPDATE, REPLACE or DELETE query, use mysql_affected_rows().

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 10:28:29
Quote Anchor link
Dit is regel 19: $num_rows = mysql_num_rows($result);

Maar num_rows = mysql_affected_rows($result); werkt net zo min sorry

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 11:06:09
Quote Anchor link
En zo?

$num_rows = mysql_affected_rows();

Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 11:08:09
Quote Anchor link
Voor een deel is dat een probleem van je naamgeving. De naam van je variabelen.
Daardoor raak je zelf in verwarring.

Het is geen goed idee een return van een mysql_query() $result te noemen.
mysql_query() geeft je een resource weer. Daarom wordt het meestal $res genoemd.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
// een vrij gebruikelijke vorm
$sql = "SELECT ... FROM ...";
$res = mysql_query($sql);
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
...
}

?>

Die resource wordt dus teruggegeven bij een SELECT. Daar kan je dan ook informatie uit fetchen.

Bij een insert krijg je geen resource terug.
mysql_affected_rows() vraagt dus niet om een resource van (de return van) een INSERT of UPDATE ..., maar vraagt je de database link.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$link
= mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password');
...

$sql = "INSERT INTO ...";
if(mysql_query($sql) {
  $number_of_inserts = mysql_affected_rows($link);
}

?>
Gewijzigd op 25/01/2011 11:16:20 door Kris Peeters

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 11:43:48
Quote Anchor link
Sorry ik begrijp m niet helemaal. Bedoel je zo iets:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
            $username
="root";
            $password="";
            $database="Wizzardz";

$link = mysql_connect(localhost,$username,$password);
            @

$sql = "SELECT Nickname FROM accounts";
            $res = mysql_query($sql);

if(mysql_query($sql)) {
                  $number = mysql_affected_rows($link);
            }

echo "$number";
?>

Jos Verra

Jos Verra

25/01/2011 11:48:35
Quote Anchor link
Code (php)
1
echo $number;

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 11:49:39
Quote Anchor link
Dit al geprobeerd?

Ozzie PHP op 25/01/2011 11:06:09:
En zo?

Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 11:50:39
Quote Anchor link
mysql_affected_rows vraagt inderdaad om de link van de database, maar bij een SELECT moet je die niet gebruiken, daar gebruik je mysql_num_rows

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 11:53:28
Quote Anchor link
Ozzy sorry jouw comment probeerde ik als tweede. xD
Daarmee heb ik dit gemaakt: en volgens mij werkt het!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
            $username
="root";
            $password="";
            $database="Wizzardz";

mysql_connect(localhost,$username,$password);
            @

$res = (mysql_query("INSERT INTO account (Nickname) VALUES ('pipah')"));

if ($num_rows < 0) {
                echo "bestaat wel";
            }
else {
                echo "bestaat niet";
            }

mysql_close();
        ?>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 11:55:25
Quote Anchor link
Bram unknown op 25/01/2011 11:53:28:
Ozzy sorry jouw comment probeerde ik als tweede. xD
Daarmee heb ik dit gemaakt: en volgens mij werkt het!

Uiteraard werkt het ;-)

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 12:00:42
Quote Anchor link
Haha heel erg bedankt!

Jij ook kris! Jij deed eigenlijk veel meer moeite.

Het enige probleem is volgens mij dat num_rows ipv affected_rows alle tabellen geeft en niet alleen met die value.
Hoewel het kan zijn dat het wel lukt als je SELECT gebruikt.

Igg heel erg bedankt allemaal!
Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik ben na al die uren proberen x'D

Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 12:08:21
Quote Anchor link
Het punt is: num_rows kan uitgelezen worden uit de resource die wordt teruggegeven door mysql_query.

Je kan 20 query's uitvoeren, die je in 20 verschillende resource variabelen zet.
Achteraf kan je van die resource met num_rows zien hoeveel rijen er zijn. Je hebt daar geen verbinding met de database meer voor nodig.

Met INSERT lukt dat niet.
mysql_affected_rows Zal je enkel vertellen wat de laatste actie was van mysql. Dit moet dan ook gebeuren onmiddellijk na het uitvoeren van de query.
Dit vergt ook een verbinding met de database.
Gewijzigd op 25/01/2011 12:09:26 door Kris Peeters

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 14:04:09
Quote Anchor link
Oh oke ik begrijp het.
Het zou wel fijn zijn als ik deze manier kan gebruiken. Ook vanwege wat andere redenen.

Ik weet dat ik een zeurpiet ben maar zou je me misschien net iets verder kunnen helpen daar mee want ik krijg het niet voor elkaar.

Toevoeging op 25/01/2011 14:24:43:

Dit is zo ver als ik kom, maar ik weet niet hoe ik nu nog het aantal rijen met die ene nickname kan zien.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
            $username
="root";
            $password="";
            $database="Wizzardz";

$link = mysql_connect(localhost,$username,$password);
            @

$sql = mysql_query("SELECT Nickname FROM account") or die("Cant find nickname table");
            $res = mysql_num_rows($sql);

echo "$res";
?>

- SanThe -

- SanThe -

25/01/2011 15:03:08

25/01/2011 16:19:25
Quote Anchor link
Ik heb het in je vorige topic gezegd, ik heb het tegen je in de pm gezegd, wat is er nou zo ontzettend moeilijk aan de hendleiding lezen en wat ik zei?
PM hier en daar:
Re: Dubbele gegevens in mysql

Gelezen op: 25.01.2011 00:11:43
Ontvanger: Bram unknown

Dat is nogal wiedes hé dat dat niet werkt.
Ik zei dat je moest kijken wat mysql_query teruggaf. En testen wat mysql_error / mysql_errno teruggaf.

> Hey,
>
> Nog even over die dubbele gegevens in mysql.
> Ik wilde kijken of een username al bestond in de database.
>
> De manier die jij vertelde was volgens mij met try en catch.
>
> Hoe werkt dit precies? want dit:
>
>
Quote:
try {
> $sql = "INSERT INTO account (Nickname) VALUES ('lalala')";
> }
> catch(Exception $e) {
> echo $e->getMessage();
> }

>
> Werkt blijkbaar niet.
>
> Alvast bedankt!

Waarom ga je dan nog steeds die onzin doen?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
// Configuratie
$db_user = 'root';
$db_password = '';
$db_server = 'localhost';
$db_database = 'Wizzardz'; // Lekker dubbelzinnige naam

$link = mysq_connect($db_server, $db_user, $db_password); // Dit is een resource
if($link) // on the fly type cating van php
{
    // We hebben verbinding
    if(mysql_select_db($db_database, $link))
    {

// We kunnen een database selecteren
        $query = "INSERT INTO account (Nickname) VALUES ('pipooo')"; // Values met mysql_real_escape_string erin stoppen als ze van de gebruiker vandaan komen en met sprintf
        if(mysql_query($query, $link)) // Het is een insert dus of true of false
        {
            echo 'Insert is gelukt!'; // Afhandelen via template parser
        }
        else
        {
            echo 'Insert is mislukt!';
            var_dump(mysql_error($link), mysql_errno($link)); // Dit is alleen voor testen. Kijk wat je hieruit krijgt. Daarmee kan je checks doen.
// TOON NOOIT (my)sql FOUTEN OF PHP FOUTEN AAN DE GEBRUIKER!

}
    }

else
    {
        echo 'Db selecteren was niet mogelijk. Nu doen we nette foutafhandeling, dus geen die';
    }

mysql_close($link); // Altijd net
}
else
{
    echo 'Help, we kunnen niks. Maar weer geen die';
}

?>

Dit tik ik zo uit mijn hoofd, terwijl ik nooit mysql functies gebruik. Alle informatie kan je zo vinden op de php pagina's. Dat zijn dus die linkies in dat script hierboven. Als je daar op klikt dan kom je op php.net uit. Dat is de handleiding. Het mooie aan de handleiding is dat je ook voorbeelden hebt. Zie ze. Vergelijk dit script met dat.
Het enige wat jij dus nu moet doen is kijken wat voor mysql error je krijgt.
Gewijzigd op 25/01/2011 16:19:51 door

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 18:56:36
Quote Anchor link
@Karl karl

Gast sorry voor mijn gezeik van eerder ik kon het gewoon niet voor elkaar krijgen en wilde niet meer verder janken.
Iig, ik kan je echt niet genoeg bedanken want hij werkt nu perfect.

Echt fck erg bedankt! ^^

Stephan G

Stephan G

07/02/2011 00:58:11
Quote Anchor link
Om te checken of een record al bestaat, werkt het volgens mij het beste als je je veld de UNIQUE eigenschap meegeeft. Als je dan probeert te inserten in je tabel, en hij werkt niet omdat een UNIQUE-error optreedt (omdat er al eenzelfde record bestaat), weet je genoeg. Maar gelukkig werkt ie al, zie ik :).

07/02/2011 08:26:44
Quote Anchor link
Stephan G op 07/02/2011 00:58:11:
Om te checken of een record al bestaat, werkt het volgens mij het beste als je je veld de UNIQUE eigenschap meegeeft. Als je dan probeert te inserten in je tabel, en hij werkt niet omdat een UNIQUE-error optreedt (omdat er al eenzelfde record bestaat), weet je genoeg. Maar gelukkig werkt ie al, zie ik :).

Het script hierboven, van mij, gaat er ook inderdaad vanuit dat in de database het veld UNIQUE of primair is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.