Download secure script
Ik ben opzoek naar een script waarbij bestanden beschermd worden: ze kunnen alleen via een bepaald script gedownload worden en niet door direct de link in te voeren. Bezoekers moeten bijvoorbeeld in te loggen om bij het script te komen.
Ik heb al even gegoogled maar daar kan ik zoiets niet vinden. Heeft iemand van jullie een dergelijk script?
Bvd,
Koen
De te downloaden bestanden buiten de root zetten, of beveiligen met htaccess.
Beveiligen met htaccess zou kunnen, maar dan zouden de mensen elke keer een wachtwoord in moeten typen en dat wil ik niet.
Iemand?
Het downloaden loopt dan via je script he, want dat was toch je bedoeling?
Het is wel de bedoeling dat ingelogde mensen de bestanden wel kunnen bekijken.
Ik kwam wel dit tegen, weet niet of iemand van jullie hier ervaring mee heeft maar het leek me nogal een flink script voor iets simpels als dit
http://corz.org/serv/tricks/htaccess.php
1. men kan bestanden niet downloaden door het bestand te openen, bijvoorbeeld www.koen.nl/bestanden/pdfje.pdf
2. wanneer men inlogt krijgt men toegang tot een script waarmee wel bestanden kunnen worden gedownload bijvoorbeeld download.php?download=pdfje.pdf
Er kunnen ook nieuwe bestanden in de /bestanden/ map worden upgeload.
Iemand enig idee?
Lees je posts eens door. Het antwoord is daar reeds te vinden.
Kan er ook weinig over vinden.
Kan iemand me hier verder mee helpen?
Alvast bedankt!
grt.
Edwin
Als je goed leest merk je dat het antwoord al een paar keer gegeven is. De oplossing is een htaccess bestand met onderstaande code erin. Het gaat hier over allow en deny en dus niet over htaccess icm htpasswd. Laat je PHP script het bestand uit de directory ophalen en klaar ben je.
htacces kan directe toegang tot een bestand verbieden, maar via je script kan je er altijd bij, dus ook gewoon met een download linkje.
nico schreef op 24.09.2008 18:35:
Mischien om meteen maar iets uit de wereld te helpen.
htacces kan directe toegang tot een bestand verbieden, maar via je script kan je er altijd bij, dus ook gewoon met een download linkje.
*kuch* Uiteraard check je natuurlijk wel in de database of dat bestand al niet gedownload is door die persoon.