DQL query (great circle distance)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »
Ama saril

ama saril

10/04/2015 10:24:19
Quote Anchor link
Hallo PHP mensen,
Ik heb de laatste tijd al wat vragen gesteld over symfony en dergelijke en ben nu met me laatste stukje bezig.

Ik heb een tabel met leerlingen naw gegevens. Hierin sla ik ook de Latitude en Longitude op (die haal ik op via de google api en dat gaat goed). Nu wil ik graag een query maken waarin ik namen van leerlingen ophaal binnen een bepaalde cirkel. Nu heb ik zo'n functie al is eerder gemaakt (zonder symfony) en probeer nu deze code te hergebruiken alleen loop ik tegen het probleem op dat ik de query niet goed uitgevoerd krijg.

De query die ik probeer te maken is het volgende (normaliter moeten bij de normale waarden die zijn ingevoerd natuurlijk parameters worden ingevoerd maar omdat ik even aan het testen ben of alles goed gaat heb ik ze handmatig ingevoerd)
<php
$dql = "
SELECT l.achternaam
FROM AppBundle:Leerling l
JOIN l.klas k
JOIN k.niveau n
WHERE (3959 * acos( cos( radians('52.1112102') ) * cos( radians( l.latitude ) )
* cos( radians( l.longitude )
- radians('5.0449914') )
+ sin( radians('52.1112102') )
* sin( radians( l.latitude ) ) ) < 75)";

?>
(Daarna voer ik hem natuurlijk uit en handel ik hem af net zoals ik al de andere queries afhandel. Mocht die code nuttig zijn om te zien zal ik hem later evt toevoegen)

Nu krijg ik een hele lange foutmelding als ik dit probeer uit te voeren. Waarvan het belangrijkste denk ik zijn 'Doctrine\ORM\Query\QueryException' en 'Doctrine\ORM\Query\QueryException::dqlError('SELECT l? ...')

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd
- Getest of de 'JOINS' de foutmelding genereren dit is niet het geval want ie gingen gewoon goed (als ik het great circle distance formuletje weghaal)
- Ik heb de query 'apart' al in mysql getest en daar gaat ie goed (heb hem ook al in oude projecten gebruikt)
- In plaats van Kilomters miles geprobeerd te gebruiken maar dat heeft weinig effect.
- Om te testen een andere WHERE conditie geprobeerd (where l.naam = 'dijk') en dat ging ook goed.

Ik zit echt op dit moment vast waarom ik deze query niet werkend krijg en google geeft mij ook niet erg veel antwoorden. Kan iemand mij hier eventueel mee helpen?

alvast bedankt!

--edit quote aangepast (typo)--
Gewijzigd op 10/04/2015 11:09:22 door Ama saril

PHP hulp

PHP hulp

12/11/2024 20:46:55

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2015 10:49:25
Quote Anchor link
quotes?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$dql
= "
SELECT "
l.achternaam ...
?>

Dit zou eigenlijk een parse error op moeten leveren?

Heb je je query wel eens rechtstreeks aan je database gevoerd, zonder tussenkomst van Doctrine?

Ama saril

ama saril

10/04/2015 11:08:51
Quote Anchor link
Ik had hem inderdaad al uitgevoerd in de database en daar werkt ie (Het quotje wat in jouw bericht verkeerd staat heb ik denk ik in het forum verkeerd geplaatst.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2015 11:11:49
Quote Anchor link
Welke database variant gebruik je?
Hoe luidt de volledige foutmelding?
Kun je meer code laten zien van hoe de query daadwerkelijk wordt uitgevoerd (je laat alleen de query-string zien in je codefragment)?

Ama saril

ama saril

10/04/2015 11:27:09
Quote Anchor link
Ik gebruik MySql als database
De volledige foutmelding komt altijd neer op deze (staat heel vaak onder elkaar)

Code (php)
1
2
'Doctrine\ORM\Query\QueryException' with message 'SELECT l.achternaam FROM AppBundle:Leerling l JOIN l.klas k
JOIN k.niveau n WHERE (3959 * acos( cos( radians('52.1112102') ) * cos( radians( l.latitude ) ) * cos( radians( l.longitude ) - radians('5.0449914') ) + sin( radians('52.1112102') ) * sin( radians( l.latitude ) ) ) < 75)' C:\xampp\htdocs\TestProjecten\leerlingproject\vendor\doctrine\orm\lib\Doctrine\ORM\Query\QueryException.php:41'

Code (php)
1
Next exception 'Doctrine\ORM\Query\QueryException' with message '[Syntax Error] line 0, col 224: Error: Expected known function, got 'acos'' in C:\xampp\htdocs\TestProjecten\leerlingproject\vendor\doctrine\orm\lib\Doctrine\ORM\Query\QueryException.php:52

De query wordt alsvolgt uitgevoerd (ik heb al meerdere functies op dezelfde manier gemaakt die wel goed. Als ik zegmaar het where statement verander naar "WHERE l.achternaam = 'dijk'" dan doet hij het gewoon helemaal goed en krijg ik de resultaten die ik wil
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$dql = "SELECT l.achternaam
FROM AppBundle:Leerling l
JOIN l.klas k
JOIN k.niveau n
WHERE (3959 * acos( cos( radians('52.1112102') ) * cos( radians( l.latitude ) )
* cos( radians( l.longitude )
- radians('5.0449914') )
+ sin( radians('52.1112102') )
* sin( radians( l.latitude ) ) ) < 75)";          
            $query = $this->getEntityManager()->createQuery($dql)                      
                       ->setMaxResults(10);
            $paginas = new Paginator($query, $fetchJoinCollection = true);            
            return $paginas;

-- code tag geplaatst --
Gewijzigd op 10/04/2015 11:29:38 door ama saril

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2015 11:33:23
Quote Anchor link
Door middel van [code]je code[/code].

Tevens, een Google search op "doctrine Error: Expected known function" geeft je het antwoord:

Ama saril

ama saril

10/04/2015 11:50:26
Quote Anchor link
Ah bedankt, heb eerlijk gezegd op google meer zitten zoeken naar 'foute queries'. Ik ga even proberen uit te zoeken hoe ik dan ACOS (en waarschijnlijk ook radius) kan implementeren binnen symfony. Bedankt in ieder geval.

Toevoeging op 10/04/2015 14:29:38:

Ik post hier even mijn oplossing voor het geval anderen tegen hetzelfde aanlopen.
Ik heb de benodigde extensies van de volgende locatie gehaald:
https://github.com/beberlei/DoctrineExtensions

Dat zijn dus de acos, cos, sin en radians functies.
Deze heb ik onder mijn appBundle in een folder geplaatst (DoctrineExtensions\Query\Mysql)

in autoload.php (in de map /app) heb ik de volgende regels toegevoegd:
Code (php)
1
2
3
4
$classLoader = new \Doctrine\Common\ClassLoader(
                        'DoctrineExtensions', __DIR__."/../src/AppBundle"
                        );
$classLoader->register();

En als laatste heb ik de bestanden geregistreerd in het config.yml bestand (onder orm):
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
dql:
            datetime_functions:                
            numeric_functions:
                acos: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Acos
                cos: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Cos
                radians: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Radians
                sin: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Sin
            string_functions:              

Bedankt voor de hulp!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.