DQL query (great circle distance)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »
Ama saril

ama saril

10/04/2015 10:24:19
Quote Anchor link
Hallo PHP mensen,
Ik heb de laatste tijd al wat vragen gesteld over symfony en dergelijke en ben nu met me laatste stukje bezig.

Ik heb een tabel met leerlingen naw gegevens. Hierin sla ik ook de Latitude en Longitude op (die haal ik op via de google api en dat gaat goed). Nu wil ik graag een query maken waarin ik namen van leerlingen ophaal binnen een bepaalde cirkel. Nu heb ik zo'n functie al is eerder gemaakt (zonder symfony) en probeer nu deze code te hergebruiken alleen loop ik tegen het probleem op dat ik de query niet goed uitgevoerd krijg.

De query die ik probeer te maken is het volgende (normaliter moeten bij de normale waarden die zijn ingevoerd natuurlijk parameters worden ingevoerd maar omdat ik even aan het testen ben of alles goed gaat heb ik ze handmatig ingevoerd)
<php
$dql = "
SELECT l.achternaam
FROM AppBundle:Leerling l
JOIN l.klas k
JOIN k.niveau n
WHERE (3959 * acos( cos( radians('52.1112102') ) * cos( radians( l.latitude ) )
* cos( radians( l.longitude )
- radians('5.0449914') )
+ sin( radians('52.1112102') )
* sin( radians( l.latitude ) ) ) < 75)";

?>
(Daarna voer ik hem natuurlijk uit en handel ik hem af net zoals ik al de andere queries afhandel. Mocht die code nuttig zijn om te zien zal ik hem later evt toevoegen)

Nu krijg ik een hele lange foutmelding als ik dit probeer uit te voeren. Waarvan het belangrijkste denk ik zijn 'Doctrine\ORM\Query\QueryException' en 'Doctrine\ORM\Query\QueryException::dqlError('SELECT l? ...')

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd
- Getest of de 'JOINS' de foutmelding genereren dit is niet het geval want ie gingen gewoon goed (als ik het great circle distance formuletje weghaal)
- Ik heb de query 'apart' al in mysql getest en daar gaat ie goed (heb hem ook al in oude projecten gebruikt)
- In plaats van Kilomters miles geprobeerd te gebruiken maar dat heeft weinig effect.
- Om te testen een andere WHERE conditie geprobeerd (where l.naam = 'dijk') en dat ging ook goed.

Ik zit echt op dit moment vast waarom ik deze query niet werkend krijg en google geeft mij ook niet erg veel antwoorden. Kan iemand mij hier eventueel mee helpen?

alvast bedankt!

--edit quote aangepast (typo)--
Gewijzigd op 10/04/2015 11:09:22 door Ama saril

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 20:46:05

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2015 10:49:25
Quote Anchor link
quotes?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$dql
= "
SELECT "
l.achternaam ...
?>

Dit zou eigenlijk een parse error op moeten leveren?

Heb je je query wel eens rechtstreeks aan je database gevoerd, zonder tussenkomst van Doctrine?

Ama saril

ama saril

10/04/2015 11:08:51
Quote Anchor link
Ik had hem inderdaad al uitgevoerd in de database en daar werkt ie (Het quotje wat in jouw bericht verkeerd staat heb ik denk ik in het forum verkeerd geplaatst.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2015 11:11:49
Quote Anchor link
Welke database variant gebruik je?
Hoe luidt de volledige foutmelding?
Kun je meer code laten zien van hoe de query daadwerkelijk wordt uitgevoerd (je laat alleen de query-string zien in je codefragment)?

Ama saril

ama saril

10/04/2015 11:27:09
Quote Anchor link
Ik gebruik MySql als database
De volledige foutmelding komt altijd neer op deze (staat heel vaak onder elkaar)

Code (php)
1
2
'Doctrine\ORM\Query\QueryException' with message 'SELECT l.achternaam FROM AppBundle:Leerling l JOIN l.klas k
JOIN k.niveau n WHERE (3959 * acos( cos( radians('52.1112102') ) * cos( radians( l.latitude ) ) * cos( radians( l.longitude ) - radians('5.0449914') ) + sin( radians('52.1112102') ) * sin( radians( l.latitude ) ) ) < 75)' C:\xampp\htdocs\TestProjecten\leerlingproject\vendor\doctrine\orm\lib\Doctrine\ORM\Query\QueryException.php:41'

Code (php)
1
Next exception 'Doctrine\ORM\Query\QueryException' with message '[Syntax Error] line 0, col 224: Error: Expected known function, got 'acos'' in C:\xampp\htdocs\TestProjecten\leerlingproject\vendor\doctrine\orm\lib\Doctrine\ORM\Query\QueryException.php:52

De query wordt alsvolgt uitgevoerd (ik heb al meerdere functies op dezelfde manier gemaakt die wel goed. Als ik zegmaar het where statement verander naar "WHERE l.achternaam = 'dijk'" dan doet hij het gewoon helemaal goed en krijg ik de resultaten die ik wil
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$dql = "SELECT l.achternaam
FROM AppBundle:Leerling l
JOIN l.klas k
JOIN k.niveau n
WHERE (3959 * acos( cos( radians('52.1112102') ) * cos( radians( l.latitude ) )
* cos( radians( l.longitude )
- radians('5.0449914') )
+ sin( radians('52.1112102') )
* sin( radians( l.latitude ) ) ) < 75)";          
            $query = $this->getEntityManager()->createQuery($dql)                      
                       ->setMaxResults(10);
            $paginas = new Paginator($query, $fetchJoinCollection = true);            
            return $paginas;

-- code tag geplaatst --
Gewijzigd op 10/04/2015 11:29:38 door ama saril

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2015 11:33:23
Quote Anchor link
Door middel van [code]je code[/code].

Tevens, een Google search op "doctrine Error: Expected known function" geeft je het antwoord:

Ama saril

ama saril

10/04/2015 11:50:26
Quote Anchor link
Ah bedankt, heb eerlijk gezegd op google meer zitten zoeken naar 'foute queries'. Ik ga even proberen uit te zoeken hoe ik dan ACOS (en waarschijnlijk ook radius) kan implementeren binnen symfony. Bedankt in ieder geval.

Toevoeging op 10/04/2015 14:29:38:

Ik post hier even mijn oplossing voor het geval anderen tegen hetzelfde aanlopen.
Ik heb de benodigde extensies van de volgende locatie gehaald:
https://github.com/beberlei/DoctrineExtensions

Dat zijn dus de acos, cos, sin en radians functies.
Deze heb ik onder mijn appBundle in een folder geplaatst (DoctrineExtensions\Query\Mysql)

in autoload.php (in de map /app) heb ik de volgende regels toegevoegd:
Code (php)
1
2
3
4
$classLoader = new \Doctrine\Common\ClassLoader(
                        'DoctrineExtensions', __DIR__."/../src/AppBundle"
                        );
$classLoader->register();

En als laatste heb ik de bestanden geregistreerd in het config.yml bestand (onder orm):
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
dql:
            datetime_functions:                
            numeric_functions:
                acos: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Acos
                cos: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Cos
                radians: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Radians
                sin: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Sin
            string_functions:              

Bedankt voor de hulp!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.