Draaitabel /pivot

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Mar kla

mar kla

14/03/2013 13:08:05
Quote Anchor link
je ziet overal in de voetbalbladen van die mooie draaitabellen, wie weet een script om van dit

datum | gespeeld |thuis |uit |score
zo 23-09-2012 12:30 Y 06 ADO AJA 1-1
za 10-11-2012 19:45 Y 12 ADO AZA 2-2
zo 05-05-2013 12:30 N 33 ADO FEY 0-0
zo 12-08-2012 16:30 Y 01 AJA AZA 2-2
zo 20-01-2013 14:30 Y 19 AJA FEY 3-0
zo 24-02-2013 14:30 Y 24 AJA ADO 1-1
zo 25-11-2012 14:30 Y 14 AZA FEY 0-2
za 09-03-2013 20:45 Y 26 AZA ADO 1-1
zo 17-03-2013 16:30 N 27 AZA AJA 0-0
zo 28-10-2012 12:30 Y 10 FEY AJA 2-2
zo 16-12-2012 14:30 Y 17 FEY ADO 3-2
zo 10-02-2013 14:30 Y 22 FEY AZA 3-1

een draaitabel /pivot tabel te maken zoals dit:

xxx|ado|aja|aza|fey|
___|___|___|___|___|_
ado| X |1-1|2-2| - |
___|___|___|___|___|_
aja|1-1| X |2-2|2-0|
___|___|___|___|___|_
aza|1-1| - | X |0-2|
___|___|___|___|___|_
fey|3-2|2-2|3-1| X |
___|___|___|___|___|_

Ik heb al lopen zoek maar kan het helaas geen gode oplossng vinden

Misschien moet ik iets met een array doen, waarmee ik per thuisteam een regel maak. Maar ik kom er dus niet uit :-(
Gewijzigd op 14/03/2013 13:09:08 door Mar kla

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 20:24:35

Mar kla

mar kla

28/09/2014 21:00:53
Quote Anchor link
ik ben nog steeds op zoek naar een simple script waarbij ik uit een table eeb draaitabel o.i.d. kan maken

Wie kan me op weg helpen?

Php knipper

php knipper

28/09/2014 21:06:40
Quote Anchor link
het is zeker mogelijk om dit uit te lezen, met de tussenkomst van een array. Echter weet ik niet wat wat betekent. Kun je al je cellen eens verduidelijken?

Mar kla

mar kla

28/09/2014 21:19:11
Quote Anchor link
de table bestaat uit de volgen de velden:

cs_wedstrijden_id (oplopen nummer)
cs_wedstrijd_gespeeld (Y of N)
cs_season_id (verwijst naar een table met uitgebreide seizoen info)
cs_wedstrijden_speelronde ( ronde 1 tot X)
cs_wedstrijden_datum (speekt voor zich)
cs_team_id_thuis (verwijst naar de table teams)
cs_team_id_uit (verwijst naar de table teams)
cs_doelthuis (speekt voor zich)
cs_doeluit(speekt voor zich)

en wat ik dus graag zou willen is een over zicht maken zoals bij "uitslagen" op bij voorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_divisie_2013/14 staat

Php knipper

php knipper

28/09/2014 23:48:10
Quote Anchor link
Sorry, ik snap het nog steeds niet. Ik ken echt niet's van die sport?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/09/2014 03:13:05
Quote Anchor link
Kan het wel maken maar om het op jouw code aan te laten sluiten:
doe eens een print_r(jouw_array);

Weet je niet wat ik bedoel? laat dan eens stukje php code zien waar de data wordt opgehaald uit de database of de api

Mar kla

mar kla

29/09/2014 19:49:20
Quote Anchor link
@php knipper

Het heeft op zich niets met voetbal te maken. Dat is nu wel de inhoud, maar het had net zo goed schaken of korfbal kunnen wezen.

Het doel is dat er vanuit de tabel een draaitabel komt.
vertical een kolom met de thuis spelende partij en horizontaal een rij met uitspelende partij op de "snij punten" kommen dan het resultaat van de wedstrijd of de datum als de wedstrjid nog gespeeld moet worden.

Diangonaal loopt een rij met lege snijpunten omdat een ploeg nooit tegen zich zelf kan spelen

zie hier een voorbeeld:
http://images.dailyexpress.co.uk/img/dynamic/67/590x/secondary/45471.jpg

Toevoeging op 29/09/2014 19:52:27:

@Frank Nietbelangrijk
In alleen nog maar tot de querie gekomen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
SELECT
g.cs_team_id_thuis ,
t1.TeamName_Short as home,
g.cs_team_id_uit,
t2.TeamName_Short as away,
g.cs_wedstrijden_speelronde as round
FROM
cs_wedstrijden g,
af_teams t1,
af_teams t2
WHERE `cs_season_id` =109
AND g.cs_team_id_thuis= t1.Team_ID
AND g.cs_team_id_uit= t2.Team_ID
order by t1.TeamName_Short, t2.TeamName_Short
?>

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/09/2014 21:32:52
Quote Anchor link
Stap eens af van die ouderwetse join syntax, maar gebruik gewoon de standaard SQL (ANSI) syntax.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
$stmt
= $pdo->query("SELECT
        h.teamName_short home,
        a.teamName_short away,
        CASE m.cs_wedstrijd_gespeeld
            WHEN 'Y' THEN CONCAT(m.cs_doelthuis, ' - ', m.cs_doeluit)
            WHEN 'N' THEN DATE_FORMAT(datum, '%d-%m-%y')
            ELSE 'X' END uitslag
    FROM
        af_teams h
    CROSS JOIN
            af_teams a
    LEFT JOIN
            cs_wedstrijden m
        ON h.team_id = m.team_id_thuis
        AND a.team_id = m.team_id_uit
        AND m.cs_season_id = 109
    ORDER BY h.teamName_short, a.teamName_short"
);
$counter = 0;
$head = '<thead><tr><td>Naam</td>';
$body = '<tbody>';
$tr = '';
while ($row = $stmt->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) {
    if($row['home'] !== $pointer) {
        $counter++;
        $pointer = $row['home'];
        $tbody .= $tr . '<tr><td>' . $pointer .'</td>';
        $tr = '</tr>';
    }

if ($counter == 1) {
        $thead .= '<td class="rotated">' . $row['away'] . '</td>';
    }

$tbody .= '<td>' . $row['uitslag'] . '</td>';
}

echo '<table>' . $thead . '</tr></thead>' . $tbody . '</tr></tbody></table>';

?>

Let op de left join, die zorgt ervoor dat de koppeling aan zichzelf ook in het resultaat komt
Gewijzigd op 29/09/2014 21:34:08 door Ger van Steenderen

Mar kla

mar kla

29/09/2014 22:39:10
Quote Anchor link
HOi Ger

Dit lijkt me een mooi en compleet script!!

ik ben er even mee aan het stoeien, maar ik kom er nog niet helemaal uit

als ik hem draai dan krijg ik deze errors:

PHP Notice: Undefined variable: pdo in inc_as_competiton_matrix.php on line 2

PHP Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in inc_as_competiton_matrix.php on line 2

dat is $stmt = $pdo->query("SELECT

daarnaast lijkt het script zich niks van regel 17 AND m.cs_season_id = 109 aan te trekken

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/09/2014 22:59:45
Quote Anchor link
Welke manier gebruik je om verbinding te maken met je database?

MySQL-functies, MySQLi-functies, PDO?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/09/2014 23:01:24
Quote Anchor link
Je moet zelf eerst wel $pdo ($pdo = new PDO(....)) aanmaken.

Omdat ik de opbouw van jouw tabellen niet ken, heb ik met de query een beetje moeten gokken.
Ik zelf heb een tabel waar de teams op seizoen zijn ingedeeld, dit maak dingen een stuk eenvoudiger met het generen van standen. Maar ik weet of dat bij jou ook is.

Dus ik vermoed dat in de tabel af_teams niet alleen de teams staan die aan seizoen 109 meedoen.

Mar kla

mar kla

29/09/2014 23:07:29
Quote Anchor link
Ger

Dat met de $pdo ($pdo = new PDO(....)) snap ik even niet. zou je dat wat meer kunnen uitleggen=

De seizoen_id (109) staat inderdaad niet in de teams, want teams kunnen namelijk in meerdere seizoenen aanwezig zijn, maar in de cs_wedstrijden want een wedstrijd zal altijd in één seizoen voorkomen.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/09/2014 23:24:17
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
$pdo
= new PDO('mysql:host=localhost;dbname=xxxxxx;charset=utf8', 'wortel', 'willie');
?>

Ik begrijp dat je het seizoen niet in de teams heb staan, maar hoe bepaal je dan de indeling per seizoen?.
Zoals gezegd, ik zelf heb daar een tabel voor gemaakt (teams_by_season).
Gewijzigd op 29/09/2014 23:32:37 door Ger van Steenderen

Mar kla

mar kla

29/09/2014 23:44:33
Quote Anchor link
Ger

de indeling per siezoen wordt bepaald door de volgende gegevens

cs_wedstrijden_id (oplopend uniek volgnummer, heeft denk ik verder geen verklaring nodig)
cs_wedstrijd_gespeeld (Y of N om te bepalen al gespeeld is of nog gespeeld moet worden)

per seizoen zijn er 306 wedstrijd (18 teams die tegen elkaar spelen behalbve tegen zichzelf)

cs_season_id ((geeft aan in welk seizoen de wedstrijd gespeeld is)
cs_wedstrijden_speelronde (geeft aan welk in speelronde de onderlinge ontmoeting was)

cs_wedstrijden_datum (speekt voor zich)
cs_team_id_thuis (bevat de ID van de teams uit de table teams)
cs_team_id_uit (bevat de ID van de teams uit de table teams)
cs_doelthuis (speekt voor zich)
cs_doeluit(speekt voor zich)

Mar kla

mar kla

05/10/2014 14:01:04
Quote Anchor link
dit is wat ik nu als resultaat krijg

cs_wedstrijden_id mDate team1_id team1_name team2_id team2_name uitslag
1352 30/11 3 ado 4 aja 30/11
1288 27/09 3 ado 5 aza 2 - 3
1386 17/01 3 ado 8 cam 17/01
1478 22/03 4 aja 3 ado 22/03
1418 05/02 4 aja 5 aza 05/02
1523 10/05 4 aja 8 cam 10/05
1501 18/04 5 aza 3 ado 18/04
1244 17/08 5 aza 4 aja 1 - 3
1477 21/03 5 aza 8 cam 21/03
1258 30/08 8 cam 3 ado 3 - 2
1333 09/11 8 cam 4 aja 09/11
1351 29/11 8 cam 5 aza 29/11

ado aja aza cam
ado X 30/11 2-3 17/01
aja 22/03 X 05/02 10/05
aza 18/04 1-3 X 21/03
cam 3-2 09/11 29/11 X

Nb.

Ik heb nu even een beperkte zet data geselecteerd

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/10/2014 16:38:06
Quote Anchor link
Nou.. binnen een uurtje :-)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
<?php
// even een array zoals die uit de database zou kunnen komen om te testen
$records = array(
    array(
        'cs_wedstrijden_id' => 1,
        'mDate' => '1-10-2014',
        'team1_id' => 1,
        'team1_name' => 'FC Knudde',
        'team2_id' => 2,
        'team2_name' => 'FC Losers',
        'uitslag' => '1-2',
    ),

array(
        'cs_wedstrijden_id' => 2,
        'mDate' => '2-10-2014',
        'team1_id' => 3,
        'team1_name' => 'Ajax',
        'team2_id' => 4,
        'team2_name' => 'Feyenoord',
        'uitslag' => '2-3',
    ),

array(
        'cs_wedstrijden_id' => 3,
        'mDate' => '3-10-2014',
        'team1_id' => 1,
        'team1_name' => 'FC Knudde',
        'team2_id' => 4,
        'team2_name' => 'Feyenoord',
        'uitslag' => '3-4',
    ),

array(
        'cs_wedstrijden_id' => 4,
        'mDate' => '4-10-2014',
        'team1_id' => 3,
        'team1_name' => 'Ajax',
        'team2_id' => 2,
        'team2_name' => 'FC Losers',
        'uitslag' => '5-6',
    ),
);

class kruistabel
{
    private $records;
    private $teams;
    private $table;

// constructor, wordt automatisch uitgevoerd.
    function __construct($records)
    {

$this->records = $records;
        $this->makeTeamsArray();
        $this->makeTableArray();
    }

// verkrijg een array met de namen van de teams
    public function getTeamNames()
    {

return array_values($this->teams);
    }

// verkrijg de complete kruistabel
    public function renderTable()
    {

$html = '<table>';

foreach($this->table as $row)
        {

$html .= '<tr>';

foreach($row as $field)
            {

if(is_int($field))
                    $html .= '<td>' . $this->records[$field]['uitslag'] . '</td>';
                else
                    $html .= '<td>'.$field.'</td>';
            }

$html .= '</tr>';
        }

return $html . '</table>';
    }

// filter alle teams uit de wedstrijden en stop ze in een array
    // hierbij komt elk team maar één keer in de array

private function makeTeamsArray()
    {

$this->teams = array();

foreach($this->records as $match)
        {

echo $match['team1_id'] . '-' . $match['team2_id'] . '-';
            $this->teams[$match['team1_id']] = $match['team1_name'];
            $this->teams[$match['team2_id']] = $match['team2_name'];
        }

// sorteer de teams op alphabetische volgorde (optioneel)
        asort($this->teams);

// echo '<pre>'; print_r($this->teams); echo '</pre>';
    }

// maak een 2D array met de inhoud voor de tabel
    private function makeTableArray()
    {

$this->table = array();
        $this->table[] = array_merge(array(''), $this->teams);

foreach($this->teams as $id1 => $team1)
        {

$row = array();

$row[] = $team1;

foreach($this->teams as $id2 => $team2)
            {

if($id1 == $id2)
                    $row[] = 'X';
                else
                    $row[] = $this->findMatch($id1, $id2);
            }

$this->table[] = $row;
        }

// echo '<pre>'; print_r($this->table); echo '</pre>';        
    }

// deze functie zoekt naar wedstrijden tussen team A en team B
    // hierbij maakt het niet uit of de volgorde A-B of B-A is

private function findMatch($id1, $id2)
    {

foreach($this->records as $key => $match)
        {

if(($match['team1_id'] == $id1 && $match['team2_id'] == $id2) || ($match['team1_id'] == $id2 && $match['team2_id'] == $id1))
            {

return $key;
            }
        }

return NULL;
    }
}

$kruistabel = new kruistabel($records);
?>

<!doctype html>
<html>
    <head>
        <meta charset="utf-8">
        <title>Untitled Document</title>
        <style>
            table {
                border-collapse:collapse;
            }
            table td, table th {
                border:1px solid #CCC;
                text-align:center;
            }
        </style>
    </head>

<body>
        <h2>Teams:</h2>
        <ul>
        <?php
            foreach($kruistabel->getTeamNames() as $name)
                echo '<li>'.$name.'</li>';
        ?>

</ul>
        <h2>Kruistabel:</h2>
        <?php echo $kruistabel->renderTable(); ?>
    </body>
</html>

Mar kla

mar kla

05/10/2014 17:46:27
Quote Anchor link
HELEMAAL TOP!!

nu moet ik alleen nog het resultaat van mij query naar de Array

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
SELECT
    m1.cs_wedstrijden_id,
    date_format(m1.cs_wedstrijden_datum, '%d/%m') as mDate,
    m1.cs_team_id_thuis AS team1_id,
    t1.TeamName_Short AS team1_name,
    m1.cs_team_id_uit AS team2_id,
    t2.TeamName_Short AS team2_name,
CASE
m1.cs_wedstrijd_gespeeld
     WHEN 'Y' THEN CONCAT(m1.cs_doelthuis, ' - ', m1.cs_doeluit)
     WHEN 'N' THEN     date_format(m1.cs_wedstrijden_datum, '%d/%m')
     ELSE 'X' END uitslag
FROM
    cs_wedstrijden m1, af_teams t1, af_teams t2
WHERE
    cs_season_id =110
AND
    t1.Team_ID = cs_team_id_thuis
AND
    t2.Team_ID = cs_team_id_uit
ORDER by t1.TeamName_Short , t2.TeamName_Short
?>

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/10/2014 17:57:48
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
$records
= $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC);
?>
Gewijzigd op 05/10/2014 17:58:40 door Frank Nietbelangrijk

Mar kla

mar kla

05/10/2014 19:19:20
Quote Anchor link
:-(

dat van die PDO snap ik even niet

Met onderstaand code krijg ik nu de errors

PHP Notice: Undefined variable: kruistabel in new1.php on line 153
PHP Fatal error: Call to a member function renderTable() on a non-object in new1.php on line 153

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
<?php

$pdo
= new PDO("mysql:host=localhost;dbname=database;charset=utf8;user='ikke';password='blabla'");

$stmt = $pdo->query("SELECT
    m1.cs_wedstrijden_id,
    date_format(m1.cs_wedstrijden_datum, '%d/%m') as mDate,
    m1.cs_team_id_thuis AS team1_id,
    t1.TeamName_Short AS team1_name,
    m1.cs_team_id_uit AS team2_id,
    t2.TeamName_Short AS team2_name,
CASE m1.cs_wedstrijd_gespeeld
     WHEN 'Y' THEN CONCAT(m1.cs_doelthuis, ' - ', m1.cs_doeluit)
     WHEN 'N' THEN     date_format(m1.cs_wedstrijden_datum, '%d/%m')
     ELSE 'X' END uitslag
FROM
    cs_wedstrijden m1, af_teams t1, af_teams t2
WHERE
    cs_season_id =110
AND
    t1.Team_ID = cs_team_id_thuis
AND
    t2.Team_ID = cs_team_id_uit
ORDER by t1.TeamName_Short , t2.TeamName_Short"
) or die(mysql_error());

while ($records = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC))
{

class kruistabel
{
    private $records;
    private $teams;
    private $table;

// constructor, wordt automatisch uitgevoerd.
    function __construct($records)
    {

$this->records = $records;
        $this->makeTeamsArray();
        $this->makeTableArray();
    }

// verkrijg een array met de namen van de teams
    public function getTeamNames()
    {

return array_values($this->teams);
    }

// verkrijg de complete kruistabel
    public function renderTable()
    {

$html = '<table>';

foreach($this->table as $row)
        {

$html .= '<tr>';

foreach($row as $field)
            {

if(is_int($field))
                    $html .= '<td>' . $this->records[$field]['uitslag'] . '</td>';
                else
                    $html .= '<td>'.$field.'</td>';
            }

$html .= '</tr>';
        }

return $html . '</table>';
    }

// filter alle teams uit de wedstrijden en stop ze in een array
    // hierbij komt elk team maar één keer in de array

private function makeTeamsArray()
    {

$this->teams = array();

foreach($this->records as $match)
        {

echo $match['team1_id'] . '-' . $match['team2_id'] . '-';
            $this->teams[$match['team1_id']] = $match['team1_name'];
            $this->teams[$match['team2_id']] = $match['team2_name'];
        }

// sorteer de teams op alphabetische volgorde (optioneel)
        asort($this->teams);

// echo '<pre>'; print_r($this->teams); echo '</pre>';
    }

// maak een 2D array met de inhoud voor de tabel
    private function makeTableArray()
    {

$this->table = array();
        $this->table[] = array_merge(array(''), $this->teams);

foreach($this->teams as $id1 => $team1)
        {

$row = array();

$row[] = $team1;

foreach($this->teams as $id2 => $team2)
            {

if($id1 == $id2)
                    $row[] = 'X';
                else
                    $row[] = $this->findMatch($id1, $id2);
            }

$this->table[] = $row;
        }

}

// deze functie zoekt naar wedstrijden tussen team A en team B
    // hierbij maakt het niet uit of de volgorde A-B of B-A is

private function findMatch($id1, $id2)
    {

foreach($this->records as $key => $match)
        {

if(($match['team1_id'] == $id1 && $match['team2_id'] == $id2) || ($match['team1_id'] == $id2 && $match['team2_id'] == $id1))
            {

return $key;
            }
        }

return NULL;
    }
}

?>

<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>kruistable</title>
<style>
table {
border-collapse:collapse;
}
table td, table th {
border:1px solid #CCC;
text-align:center;
}
</style>
</head>

<body>
Code (php)
1
<?php echo $kruistabel->renderTable(); ?>

</body>
</html>
Code (php)
1
2
3
<?php
}
?>
Gewijzigd op 05/10/2014 20:42:40 door mar kla

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/10/2014 20:22:02
Quote Anchor link
een fetchAll hoeft niet in een while lus. deze pakt in één keer alle records :-)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

class kruistabel
{
    // HIER DIE CLASS VAN MIJ
}

$pdo = new PDO("mysql:host=localhost;dbname=adostatsTEST;charset=utf8;user='ikke';password='blabla'");

$stmt = $pdo->query("HIER DIE MOOIE QUERY VAN JOU :-)") or die(mysql_error());
$records = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC);

echo $kruistabel->renderTable();
?>

Mar kla

mar kla

05/10/2014 22:00:37
Quote Anchor link
YEP!!!Dat is hem!!

hartstikke bedankt!!

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.