Drag and Drop Mysql
Ik ben bezig met een projectje waarbij ik items van de ene kolom naar
3 andere kolommen kan slepen. Ik gebruik hiervoor het script van:
DHTML goodies.
Het script is hier te vinden:
http://www.dhtmlgoodies.com/index.html?showDownload=true&whichScript=drag_drop_nodes
Nu staat er alleen een uitleg over het opslaan van de positie's maar dit begrijp
ik niet helemaal. Ik wil de positie's opslaan in een mysql database zodra er op
de save button word geklikt.
Is er iemand die mij hier een beetje mee op weg kan helpen?
Ik heb basiskennis van PHP en MYSQL
Alvast bedankt maar weer!
Save data
There is a function available for you which you can use to save data from the script. The name of the function is "saveDragDropNodes". This function will create a string in the following format:
ID OF BOX|ID OF NODE;ID OF BOX|ID OF NODE;
* ID of box = The id of the parent <UL>, i.e. the box where the following node is located.
* |(pipe) = Used to separate id of box and id of node
* ID of node = Id of the dragged nodes.
* ;(semicolon) = Used to separate a node from the next one.
You can update the value of a hidden form field with this string and then submit the form. On the server, explode the submitted string(delimiter ; and |) and update your database.
Ik weet niet hoe ik het moet opslaan en hoe ik het moet laten zien op de site....
ID OF BOX|ID OF NODE;ID OF BOX|ID OF NODE;
En dat zit in $_POST['listOfItems'].
Dat explode je op de ; dan heb je een array() met dit.
ID OF BOX|ID OF NODE
ID OF BOX|ID OF NODE
Dat array() kan je dan doorlopen en elk record nogmaals exploden op | en dan heb je de twee gegevens los.
Die gegevens zet je in een database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
het exploden wel maar niet hoe ik die gegevens eruit sleur met een hidden form....
Voorbeeld staat op die site.
Maar ik snap best dat er een voorbeeld bij zit, maar geen voorbeeld met een koppeling naar een MYSQL database.
Ik snap gewoon niet hoe ik het moet koppelen aan een database en hoe ik de gegevens eruit haal dmv die hidden form....
explode()
Kijk daar eens na. En dan die POST exploden, en kan je 'm evt in een foreach uitlezen en in je database zetten.
Kijk daar eens na. En dan die POST exploden, en kan je 'm evt in een foreach uitlezen en in je database zetten.