Drag and Drop Mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Mark

Mark

20/10/2009 21:59:00
Quote Anchor link
Goedenavond allemaal!

Ik ben bezig met een projectje waarbij ik items van de ene kolom naar
3 andere kolommen kan slepen. Ik gebruik hiervoor het script van:
DHTML goodies.

Het script is hier te vinden:
http://www.dhtmlgoodies.com/index.html?showDownload=true&whichScript=drag_drop_nodes

Nu staat er alleen een uitleg over het opslaan van de positie's maar dit begrijp
ik niet helemaal. Ik wil de positie's opslaan in een mysql database zodra er op
de save button word geklikt.

Is er iemand die mij hier een beetje mee op weg kan helpen?
Ik heb basiskennis van PHP en MYSQL

Alvast bedankt maar weer!

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 21:57:26

- SanThe -

- SanThe -

20/10/2009 22:15:00
Quote Anchor link
Het staat daar toch uitgelegd inclusief voorbeeld.

Save data

There is a function available for you which you can use to save data from the script. The name of the function is "saveDragDropNodes". This function will create a string in the following format:
ID OF BOX|ID OF NODE;ID OF BOX|ID OF NODE;

* ID of box = The id of the parent <UL>, i.e. the box where the following node is located.
* |(pipe) = Used to separate id of box and id of node
* ID of node = Id of the dragged nodes.
* ;(semicolon) = Used to separate a node from the next one.

You can update the value of a hidden form field with this string and then submit the form. On the server, explode the submitted string(delimiter ; and |) and update your database.

Mark

Mark

20/10/2009 22:30:00
Quote Anchor link
Maar ik zei al dat ik het niet helemaal begrijp....
Ik weet niet hoe ik het moet opslaan en hoe ik het moet laten zien op de site....

- SanThe -

- SanThe -

20/10/2009 22:44:00
Quote Anchor link
Dit krijg je terug uit het formulier.
ID OF BOX|ID OF NODE;ID OF BOX|ID OF NODE;
En dat zit in $_POST['listOfItems'].
Dat explode je op de ; dan heb je een array() met dit.
ID OF BOX|ID OF NODE
ID OF BOX|ID OF NODE
Dat array() kan je dan doorlopen en elk record nogmaals exploden op | en dan heb je de twee gegevens los.
Die gegevens zet je in een database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Mark

Mark

21/10/2009 00:38:00
Quote Anchor link
En toch begrijp ik niet wat ik daar mee moet doen....
het exploden wel maar niet hoe ik die gegevens eruit sleur met een hidden form....

- SanThe -

- SanThe -

21/10/2009 01:07:00
Quote Anchor link
Voorbeeld staat op die site.

Jaron T

Jaron T

21/10/2009 08:20:00
Quote Anchor link
Dat script werkt voor geen meter op mijn firefox versie, (3.5.3)

Gebruik anders die van jquery , http://jqueryui.com/demos/

Mark

Mark

21/10/2009 10:39:00
Quote Anchor link
Bij mij werkt het prima in FF, IE en safari.
Maar ik snap best dat er een voorbeeld bij zit, maar geen voorbeeld met een koppeling naar een MYSQL database.

Ik snap gewoon niet hoe ik het moet koppelen aan een database en hoe ik de gegevens eruit haal dmv die hidden form....

Michael -

Michael -

21/10/2009 10:46:00
Quote Anchor link
explode()
Kijk daar eens na. En dan die POST exploden, en kan je 'm evt in een foreach uitlezen en in je database zetten.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.