Drag & drop table

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Write Down

Write Down

30/01/2013 22:05:13
Quote Anchor link
Hi!

Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een eenvoudig CMS-systeem. Een belangrijk onderdeel, je raadt het nooit, is het beheren van pagina's. Ik ben bezig met een intuïtieve manier om pagina's te ordenen.

Ik dacht dit te doen met een drag & drop scriptje. Dat lukt aardig, alleen loop ik tegen een aantal beperkingen tegen. Misschien is het wel eenvoudig aan te passen, of wie weet kent iemand een goed alternatief. Het script dat ik nu gebruik is TableDnD.

Ik heb pagina's, die subpagina's hebben. Wanneer je een 'hoofdpagina' van plaats wenst te veranderen zou het logisch zijn dat de subpagina's volgen. Hoe dit met dit script kan, is me niet geheel duidelijk. Om alles even duidelijk te maken heb ik een schetsje gemaakt.
Afbeelding

Wanneer 'Media' verschoven wordt, is het de bedoeling dat de subpagina's (foto's, filmpjes & verslagen) mee worden verschoven. Wat wel toegestaan is, is bv. foto's verslepen buiten 'Media'. Dus: loskoppelen en al dan niet aan een andere pagina koppelen.

Dat laatste is ook nog een 'probleem'. Ik zou graag een mogelijkheid bieden om via het slepen ook het niveau van een pagina te bepalen. Wanneer je het bijvoorbeeld wat meer naar rechts sleept, dat het dan als subpagina wordt gekoppeld. Bij voorkeur, zou ik dan ook wel willen definiëren wat de maximale diepte is.

Iemand inspiratie :-)?

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.