dromen...
Nu droom ik wel eens hoe het zou zijn om in het buitenland te wonen... in Griekenland of in Spanje (momenteel gezien de crisis natuurlijk nu niet zo'n slim idee). Bijna altijd lekker weer, gezellige sfeer... alles is veel minder gehaast dan in Nederland. Hier in Nederland is het bijna het hele jaar rotweer, regen, sneeuw... keihard werken... en dan in de zomer verlaten we met z'n allen 1 of 2 weken het land om eventjes de zon op te zoeken.
Nu zit ik dus wel eens weg te dromen en vraag ik me af hoe het zou zijn om in het buitenland te wonen en te werken. Zijn er hier meer mensen die daar wel eens over nadenken / dromen? En blijft het dan bij dromen, of heb je ook wel eens echt actie ondernomen om naar het buitenland te verhuizen?
Ben benieuwd naar de reacties...
Allemaal wel mooi en vet, maar de taal leren, dat wordt bij mij zeker al een probleem... ook integratie, wordt wel moeilijk voor bijvoorbeeld scholieren. Naar een andere school waar iedereen een andere taal praat en je dingen leert in een andere taal... niks voor mij denk ik
Oké... maar ik ben dus vooral benieuwd of er mensen zijn die daar wél eens over nadenken of hebben nagedacht. Alleen het klimaat al zou een goede reden zijn om te verhuizen :)
Niet zo zeer vanwege het klimaat :P maar ik vind het er onwijs mooi en het idee van de campus vind ik geweldig en de steden zijn giga, altijd open, mooi, er is echt alles.
Maarja zou kan ik nog wel even door gaan (but you get my point)
En tuurlijk zijn er ook nadelen aan Amerika maar het is een mooie droom waar ik nog geregeld over na denk...
Vaak ziet het er zo saai uit allemaal. Dan ziet het er in Amerika inderdaad vaak toch wat leuker uit :)
Maar er zijn zoooooveeel mooie plekken op de wereld, en in Nederland is dat toch een stuk minder vind ik. Laten we eerlijk zijn, dit soort plekjes (in dit geval Rhodos) zie je in Nederland toch niet... of ik moet ze nog ontdekken...
Ik zou er best aan kunnen wennen... ;-)
Oh, en vergelijk dat plein eens even met het gemiddelde oh zo sfeervolle en gezellige plein in Nederland :D
http://goo.gl/maps/2oXA3
Groen, mooi weer, open, ruimte. En goedkoop.
Grieken land mooi weer: ook bosbranden etc (en dan is je huisje zo weg).
We haasten ons wel aardig hoor.... maar toch schijnen wij in Europa het minste uur te werken van allemaal (op Belgie na).
En zo slecht hebben we het hier niet.
Alleen moet je niet in de steden wonen.
En over die giga-steden in de VS.... dat heeft ook nadelen!
Kijk eens: Groen, mooi weer, open, ruimte. En goedkoop.
Grieken land mooi weer: ook bosbranden etc (en dan is je huisje zo weg).
We haasten ons wel aardig hoor.... maar toch schijnen wij in Europa het minste uur te werken van allemaal (op Belgie na).
En zo slecht hebben we het hier niet.
Alleen moet je niet in de steden wonen.
En over die giga-steden in de VS.... dat heeft ook nadelen!
maar het is en blijft Nederland :P (en nee ik zeg niet dat dat erg is)
Ik zeg ook niet dat we het hier slecht hebben of dat er geen nadelen zitten aan sommige dingen maarja een droom is nou eenmaal een droom :P
En ja je wilt het (of het zit in je) of niet..
Maar overal zitten zowel voor als nadelen aan...
Gewijzigd op 12/08/2012 11:53:33 door Marco PHPJunky
Eddy jij hebt die spanjaarden niet meegeteld denk ik met hun siesta
kortom: waar je ook zit, altijd is er slecht weer! al kun je aan zowel koud als warm goed wennen, beter dan in nederland.
en een ander land, dat is een andere cultuur. in griekenland is de nationale sport belastingontduiking, dus hoeveel kun je die vertrouwen?
al met al, laat mij maar hier. of canada.
Misschien komt het omdat wanneer ik opsta, ik in plaats van zoiets:
liever zoiets zie! :-)
Maar ja, het is nu natuurlijk echt een rottijd. Normaal gesproken is het denk ik al gruwelijk moeilijk om in zo'n land een baan en een woning te vinden... laat staan in deze crisistijd :(
Ozzie, waarom hang je dan niet een poster/scherm voor je raam? :)
Jij hebt toch ook liever een echte vriendin in plaats van een opblaaspop (of....)?
:)
die vent heeft een pop als profile pic, ozzie.... hehe
Hehe... inderdaad nu je het zegt :-D
Haha wat een grappig topic :-) Eigenlijk zit ik hier wel best in Nederland joh. Al dat warme wordt je op den duur ook zat. Ik was begin dit jaar in Italië en de Italianen wilden op hun buurt weer heeeel graag naar Nederland. Dus jah ;-)
Waarom wilden die Italianen hier naartoe?
Tja, ik weet het niet. Volop werkgelegenheid en het onderwijs volgens mij.
Ah oke... ik kon me al niet voorstellen dat dat vanwege het weer was :)
Haha, ik weet het niet. Misschien zijn de Italianen het warme weer ook eens een keer zat? Die moeten in de zomer (wanneer het 40 graden is) ook gewoon werken he ;-)
Mja, das waar... maar beter werken met een zonnetje dan in de vieze sneeuw...
:-)