Dropbox API

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yann Zeeuwe

Yann Zeeuwe

10/10/2014 09:55:36
Quote Anchor link
Ik heb een vraag over Dropbox. Ik wil op een afgeschermd gedeelte van mijn site graag automatisch de inhoud van een specifieke Dropbox folder laten zien. De inhoud van de folder bestaat uit afbeeldingen die ik allemaal wil weergeven. Wanneer iemand op een afbeelding klikt, wil ik deze downloaden naar mijn server.

Wat ik echter niet wil is dat de bezoeker telkens als hij mijn site bezoekt mijn Dropbox gegevens in moet vullen etc (OAuth). Wat ik wil is een link met Dropbox waar de gebruiker niets van merkt, terwijl ik toegang heb tot de inhoud van een bepaalde folder op mijn eigen account.

Voor zover ik het nu zie heb ik één mogelijkheid: de map op public zetten. Maar dat doe ik liever niet, want ik wil niet dat iedereen de inhoud van de map kan zien, alleen de mensen die ingelogd zijn op mijn website.

Is dit te realiseren, en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 23:08:58

Ivo P

Ivo P

10/10/2014 10:09:53
Quote Anchor link
je moet dus 1 gebruiker: apache/ je webserver toegang geven tot dat dropbox account.

met fpassthru of readfile kun je vervolgens vanaf je webserver die file weer doorgeven aan de gebruiker op de site.

dat kost je dus wel 2x dataverkeer: 1x komt die foto à 1 MB binnen, en direct nog 1x à 1 MB naar buiten.

Dus, waarom niet op je webserver neerzetten? desnoods in een afgeschermde map

Yann Zeeuwe

Yann Zeeuwe

10/10/2014 10:28:48
Quote Anchor link
Bedankt voor je snelle reactie!

Dat klinkt logisch, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ben alleen benieuwd hoe ik de OAuth procedure kan doorlopen op mijn webserver, aangezien ik dadelijk geen toegang heb tot de interface hiervan.

Voor dataverkeer maakt het niet zoveel uit, maar ik kan me wel voorstellen dat dit enorm vertragend zal werken.

Ik neig momenteel inderdaad naar het laatste. Het nadeel is dat een ander systeem gebruikmaakt van dezelfde bestanden en deze van Dropbox haalt. Maar inderdaad.. het scheelt nogal wat programmeerwerk en problemen die opgelost moeten worden :)

Toevoeging op 10/10/2014 11:27:31:

Na overleg hebben we besloten toch gebruik te maken van een publieke Dropbox folder. Na een tijdje in de API documentatie gezocht te hebben, kan ik niet vinden hoe ik zonder OAUTH toegang kan krijgen tot deze mappen. Wel kan ik op internet verschillende scrapers vinden die doen wat ik wil.

Mis ik iets, of is wat ik wil simpelweg niet mogelijk met de API?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.