Dropdown gegevens in database zetten.
Mark
16/01/2006 16:34:00Hey,
Ik kon niks vinden via de zoekfucntie wat mijn vraag beantwoord. Wat ik ga vragen had ik ooit een keer goed in elkaar zitten maar ik kom er even niet uit. Ik wil graag mijn info uit een dropdown naar mijn database schrijven. Alle andere info (naam e-mail etc. werkt wel).
Hij wordt gecontroleerd of er wel wat is ingevoerd:
En zo heb ik mijn dropdown, maar hoe zit het nou met de variabelen en de naam... ik kom er niet uit :S
... al vast bedankt!
Ik kon niks vinden via de zoekfucntie wat mijn vraag beantwoord. Wat ik ga vragen had ik ooit een keer goed in elkaar zitten maar ik kom er even niet uit. Ik wil graag mijn info uit een dropdown naar mijn database schrijven. Alle andere info (naam e-mail etc. werkt wel).
Hij wordt gecontroleerd of er wel wat is ingevoerd:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
if($_POST["cid"] == "" ) {
$melding .= "<span class=\"melding-fout\">Er is geen categorie gekozen</span>";
} else {
$bericht = ($_POST["cid"]);
}
$melding .= "<span class=\"melding-fout\">Er is geen categorie gekozen</span>";
} else {
$bericht = ($_POST["cid"]);
}
En zo heb ik mijn dropdown, maar hoe zit het nou met de variabelen en de naam... ik kom er niet uit :S
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
SELECT NAME="<? echo $cid; ?>">
<OPTION VALUE="" SELECTED> Kiezen </OPTION>
<OPTION VALUE="Optie 1">Optie 1</OPTION>
<OPTION VALUE="Optie 2">Optie 2</OPTION>
</SELECT>
<OPTION VALUE="" SELECTED> Kiezen </OPTION>
<OPTION VALUE="Optie 1">Optie 1</OPTION>
<OPTION VALUE="Optie 2">Optie 2</OPTION>
</SELECT>
... al vast bedankt!
Gewijzigd op 16/01/2006 16:35:00 door Mark
PHP hulp
08/11/2024 02:08:33EdwinG
16/01/2006 16:40:00Een < voor SELECT, heb je die nu weggelaten, of staat die echt niet in je script?
<SELECT NAME="cid">
Je hebt die variabele $cid daar helemaal niet nodig, het moet gewoon de naam "cid" zijn.
<SELECT NAME="cid">
Je hebt die variabele $cid daar helemaal niet nodig, het moet gewoon de naam "cid" zijn.
Mark
16/01/2006 16:44:00Mark
16/01/2006 16:47:00Mark:
die < is er wel, maar vergeten bij het knip en plak werk.
........ mmmm
........ mmmm
ik ben dom... ik weet niet wat ik de vorige keer dan wel niet allemaal had gemaakt... iets heel raars volgens mij. Thanks ;)