Dropdown in tabel
tim klaas
17/09/2018 13:00:39Ben bezig met een mysql tabel gekoppeld met php. Nou wil ik graag hebben dat als ik op het vakje klik, dat ik kan kiezen uit getal 1 t/m 5. Als ik nu op het vakje klik kan ik het getal wel veranderen, maar ik wil dus graag een dropdown. Iemand die mij kan helpen hiermee?
foto
https://i.gyazo.com/f7d69d829b1bd835f7b1303d6e336879.png
foto
https://i.gyazo.com/f7d69d829b1bd835f7b1303d6e336879.png
Gewijzigd op 17/09/2018 13:02:25 door Tim klaas
PHP hulp
29/11/2024 13:58:50Een dropdown is niet zo heel lastig in HTML:
In dit voorbeeld heb ik het getal 5 al standaard gekozen. Met PHP kan je deze 'select'-attribuut zelf toevoegen als de waarde 5 uit de database moet worden opgehaald. Mocht dit nodig zijn.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<select>
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
<option value="4">4</option>
<option value="5" selected>5</option>
</select>
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
<option value="4">4</option>
<option value="5" selected>5</option>
</select>
In dit voorbeeld heb ik het getal 5 al standaard gekozen. Met PHP kan je deze 'select'-attribuut zelf toevoegen als de waarde 5 uit de database moet worden opgehaald. Mocht dit nodig zijn.
tim klaas
17/09/2018 13:33:45Zoals in mijn profiel staat, geef ik geen ondersteuning via privé-berichten:
Dit omdat ik hier vrijwillig op het forum ben, en ik mij niet gedwongen wil voelen om verplicht te reageren op iemand. Als ik regeer die ik dat als ik tijd vind. De meeste bezoekers hier zullen hier ook hetzelfde over denken.
Ik raad aan om eerst eens wat te proberen, want daar leer je van. Ikzelf heb vroeger ook met vallen en opstaan leren fietsen. Dus waarom probeer je niet zelf even om de code in te voegen? Als je tegen fouten loopt, kan je deze prima op internet opzoeken. Als je er echt niet uitkomt, dan willen we je graag helpen met je vraag, maar het forum is verder hier geen 'afhaal-balie' voor waarbij je kant-en-klare code krijgt.
Verder zitten we ook met elkaar op het forum, dus iedereen mag zich uiteraard mengen in een hulpvraag van iemand.
Quote:
Vragen over programmeren? Plaats dan een bericht op het forum. Privé-berichten hierover neem ik niet in behandeling.
Dit omdat ik hier vrijwillig op het forum ben, en ik mij niet gedwongen wil voelen om verplicht te reageren op iemand. Als ik regeer die ik dat als ik tijd vind. De meeste bezoekers hier zullen hier ook hetzelfde over denken.
Ik raad aan om eerst eens wat te proberen, want daar leer je van. Ikzelf heb vroeger ook met vallen en opstaan leren fietsen. Dus waarom probeer je niet zelf even om de code in te voegen? Als je tegen fouten loopt, kan je deze prima op internet opzoeken. Als je er echt niet uitkomt, dan willen we je graag helpen met je vraag, maar het forum is verder hier geen 'afhaal-balie' voor waarbij je kant-en-klare code krijgt.
Verder zitten we ook met elkaar op het forum, dus iedereen mag zich uiteraard mengen in een hulpvraag van iemand.
Gewijzigd op 17/09/2018 13:43:10 door - Ariën -