dropdown menu valt achter <form> in IE
Ik heb een php-pagina met een dropdown (javascript) menu. In dit menu kun je een keuze maken waardoor er een form verschijnt. Als je vanuit deze pagina opnieuw het menu aanklikt, dan valt het menu achter de <select option> velden die in het form zitten. Er zitten in het form ook <input type=text>-velden, en daar valt ie niet achter. In firefox en safari gebeurt dit niet. Iemand enig idee waar dit in kan zitten of ook meegemaakt?
Anders zal het misschien een bugje zijn in IE, omdat FF het wel goed doet. En FF houdt zich beter aan de standaarden dan IE
Misschien komt dat nu hier omdat IE de onderstaande
selects over de bovenstaande heenzet...
Wat je er aan kunt doen? Zodra 1 select de focus heeft, zou je de anderen met display: hidden; en wat javascript kunnen verbergen.
Ik ben wel benieuwd Jelmer wat je bedoelt met die display = hidden,want dat ken ik wel van layers en javascript, maar zegt mij niets als mogelijkheid bij select option in een form (wel input type=hidden, maar daar heb ik hierbij niks aan). Ik heb daar ook nog even naar gezocht, maar niet direct iets relevants over gevonden.
<script>
function hideselects(currentobj){
for(i=0; i < document.forms[0].elements.length; i++){
if(document.forms[0].elements.selectedIndex && document.forms[0].elements != currentobj){
document.forms[0].elements.visibility = 'hidden';
}
}
}
</script>
Met dan dit als select
<select name="een" onfocus="hideselects(this)">
<option>een</option>
</select>
Maar ik had nog geen unhide funtcie, omdat dit al niet werkte, om een of andere reden...
Maar misschien snap je wat ik ongeveer bedoel..