dropdown met waarden uit mysql
Hoe kan ik dit oplossen?
Relevante code?
Johan Van Baekel op 14/07/2011 16:07:50:
Ik heb in m'n formulier een dropdown gemaakt met waarden uit mysql. Dit werkt perfect maar ik krijg in mijn rapport (post) de indexes weer van dit array. Ik zou ook graag daar de waarden krijgen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Hoe kan ik dit oplossen?
Foreach($array as $key => $val)?
geef is een stukje relevante code?
$result = mysql_query ($query);
echo "<select name=vacature value=''>vacature</option>";
while($nt=mysql_fetch_array($result)){
echo "<option value=$nt[id]>$nt[vacature]</option>";
}
echo "</select>";
Dit is de code die ik gebruik om uit mijn mysql de openstaande vacatures op te halen.
In de dropdown krijg ik de juiste waarde. Maar als ik deze gegevens verwerk in mijn rapport dan krijg ik het id (1,2,...)
Verbeterde versie:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
echo '<select name="vacature">';
while($nt = mysql_fetch_array($result))
{
echo '<option value="' . $nt['id'] . '">' . $nt['vacature'] . '</option>';
}
echo '</select>';
?>
{
echo '<option value="' . $nt['id'] . '">' . $nt['vacature'] . '</option>';
}
echo '</select>';
?>
Je zet zo te zien id's in de value. Dan is het toch logisch dat er een getal verschijnt.
Ik blijf wel id terug krijgen ipv waarde. Aangezien ik helemaal niet vertrouwd ben met Php zie ik momenteel de oplossing niet.
Welke waarde bedoel jij? Je zet er nu $nt['id'] in en dat is dan toch de (id)waarde.
vb. 1 = klusjesman
2 = poetshulp
In mijn dropdown krijg ik klusjesman, poetshulp, ... maar in mijn rapport krijg ik 1, 2
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
{
echo '<option value="' . $nt['vacature'] . '">' . $nt['vacature'] . '</option>';
}
echo '</select>';
?>
{
echo '<option value="' . $nt['vacature'] . '">' . $nt['vacature'] . '</option>';
}
echo '</select>';
?>
Het werkt (en ik weer iets bijgeleerd) erg bedankt voor je hulp
Array en select werkt en geeft het juiste veld weer. In de mysql database zit naast de vacature ook de beheerder van de vacature. Hierin staat een mailadres weggeschreven met de bedoeling dit te gebruiken als bestemmeling van de mail.
In mijn formulier action=send_mail.php. Ik dacht dat ik het veld zou kunnen ophalen met $beheerder=mysql_query("select beheerder from vacatures where vacature =$vacature"). Dit geeft echter geen resultaat.
Enige suggestie?
bedankt
$beheerderMail = Mysql_fetch_assoc($beheerder);
Zie niet wat ik fout doe.
Op mijn formulier moet het mailadres niet verschijnen maar heb het dus wel nodig in mijn send_mail.php