Drugs verkoop op mijn forum
Gewijzigd op 05/05/2012 12:04:03 door Koen Hollander
(hmm, is wel een erg foute woordspelling...) topic.
Meer een koffiehoek Wouter, als ik snel typ dan typ ik ze ook sneller fout(de woorden)
Gaat het trouwens om Engelse berichten die drugs aanprijzen. Zo ja, dan is het grote kans dat het spam-botjes zijn. Ik heb er gisteren op mijn forum ook een aantal account definitief deur gewezen nadat ik ze met de banhamer uit mijn forum heb gekickt. De politie zal er echt niks mee doen, dus bespaar die moeite.
het lijkt erop dat die captcha's (die overtyp-plaatjes) in het geval van phpBB zeer makkelijk te raden zijn, de botjes zijn zelfs zo intelligent om een mail-activatie zelfstandig te doen, hoewel dat niet nieuw is.
Het beste is in het geval van phpBB de V&A spambot-check aan te zetten en een leuke simpele maar doeltreffende vraag te stellen. 'Welke kleur heeft de lucht', 'wat is de middelste letter van PHP'. Niet teveel vragen, want mochten de spambots ook hier voorbij willen komen, dan weet je bij welke vraag je het moet zoeken.
Tja, die spambots blijven sneue Harries, maar goed.
http://forum.koen-hollander.nl
De forums zijn
Solliciteren -spam-
en
sexualiteit -spam-
Niet schrikken als je ze bekijkt
Gewoon alle topics verwijderen, dan is het weer goed, Misschien iets doen aan de anti spam tijdens het account registreren. (Zoals aar ook al zei)
Anyway, anyhow, je kan je in je Admin gewoon bannen en daarbij ook direct hun berichten verwijderen.
Gewijzigd op 05/05/2012 13:25:55 door - Ariën -
Dat gaat wel lang duren, bedankt iedereen
Offtopic:
ik zeg het alsnog omdat ik nog een hoop spam zie staan ;-)
Jeroen vd op 05/05/2012 18:58:10:
in je database kun je ook een DELETE WERE query draaien.... en delete simpelweg alles van die gebruikers... kost je niet veel werk
Offtopic:
Offtopic:
Dan moet je wel uitzoeken wat er aan die gebruikers gekoppeld is. Gelukkig kan phpBB die gebruikers direct vanuit de Admin met hun posts verwijderen. Voor het gemak kan je ook een Banhammermod/one-click-ban-mod installeren. Zo kan je gebruikers met één klik als naar de eeuwige banvelden sturen.
maar direct in je database? (bijvoorbeeld mysql->phpmyadmin)
Waarom zou je dat doen, als de Admin direct alle gekoppelde items ook meteen mee verwijderd?
ja oke, daar zit wat in. maar stel nu dat je geen admin hebt...
Heeft die er weet van, kan je gewoon een aangifte doen.
De agent geeft dan wel aan of er iets mee gedaan wordt of niet.
Dan heb jij je burgertaak tenminste gedaan.
Let wel op de regels: softdrugs mag verkocht worden (maar aan welke regels voldaan moet worden weet ik niet >> postbus51?)
Jeroen, hij gebruikt een forum systeem en dus zit er vast wel een admin in. Tevens een forum zonder admin is geen forum...
Eddy Erkelens op 05/05/2012 20:38:27:
Melden bij admin.
Let wel op de regels: softdrugs mag verkocht worden (maar aan welke regels voldaan moet worden weet ik niet >> postbus51?)
het gaat om spam, en dan om buitenlandse spam.
Doet een agent niks aan.