Drupal geen OOP, wel een goede keuze?
Op mijn werk willen we overstappen van Joomla naar een ander CMS. Joomla voldoet niet meer aan de eisen omdat het niet voldoende geschikt is voor een multilanguage omgeving
Nu willen we Drupal of Typo3 gaan gebruiken. Drupal lijkt me wat gebruiksvriendelijker dan Typo3, maar ik kwam er na het bekijken van de code achter dat Drupal niet of nauwelijks object georienteerd geschreven is.
Mijn vraag is dan ook, is Drupal dan ondanks dat nog wel een goede keuze?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pelckie
Voor Drupal kun je zelf modules bouwen, die flexibiliteit is in elk geval aanwezig.
Of dat werkelijk ook zo is weet ik niet, ik heb zelf geen ervaring met Drupal. Ik weet wel dat het een van de meest gebruikte systemen is in PHP, en dat men er op de weblogs in ieder geval over het algemeen positief over is.
Ik zou sowieso zo min mogelijk de code van Drupal zelf aanpassen, aangezien dit updaten bemoeilijkt.
gophp5 project.
OOP is gewoon een persoonlijke keus van een programmeur en hoeft niks over de kwaliteit te zeggen.
Ik meen me te herinneren dat Drupal mee deed aan het Edit:
Wat naar mijn mening wel een plus punt is omdat ze dus van recente technieken gebruikmaken wat weer voordelen heeft voor performance, beveiliging etc.Mijn vermoeden klopte, maar Typo3 deed ook mee...
OOP is gewoon een persoonlijke keus van een programmeur en hoeft niks over de kwaliteit te zeggen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
Okey, erg bedankt voor de reacties. Ik was wel benieuwd naar de meningen hier.