Drupal geen OOP, wel een goede keuze?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pelckie

Pelckie

26/03/2008 21:14:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Op mijn werk willen we overstappen van Joomla naar een ander CMS. Joomla voldoet niet meer aan de eisen omdat het niet voldoende geschikt is voor een multilanguage omgeving

Nu willen we Drupal of Typo3 gaan gebruiken. Drupal lijkt me wat gebruiksvriendelijker dan Typo3, maar ik kwam er na het bekijken van de code achter dat Drupal niet of nauwelijks object georienteerd geschreven is.

Mijn vraag is dan ook, is Drupal dan ondanks dat nog wel een goede keuze?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pelckie

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 10:27:39

Frank -

Frank -

26/03/2008 21:21:00
Quote Anchor link
OOP of geen OOP, dat zegt op zich nog niet zo veel over de kwaliteit en/of het begrip 'goede keuze'. OOP-code is meestal wel eenvoudiger aan te passen en naar je eigen hand te zetten, dat kan met functionele code wel eens ietsjes lastiger zijn. Maar of het beter is, ik zou daar niet zo een uitspraak over willen doen.

Voor Drupal kun je zelf modules bouwen, die flexibiliteit is in elk geval aanwezig.

Jelmer -

Jelmer -

26/03/2008 21:52:00
Quote Anchor link
Je eigen modules mogen uiteraard wel OO zijn. Misschien is het zelfs wel een voordeel dat Drupal niet een OO interface heeft. Nu hoef je alleen maar de functies te onthouden, niet de hele object-hiërarchie.

Of dat werkelijk ook zo is weet ik niet, ik heb zelf geen ervaring met Drupal. Ik weet wel dat het een van de meest gebruikte systemen is in PHP, en dat men er op de weblogs in ieder geval over het algemeen positief over is.

Ik zou sowieso zo min mogelijk de code van Drupal zelf aanpassen, aangezien dit updaten bemoeilijkt.

Bo az

Bo az

26/03/2008 21:56:00
Quote Anchor link
Ik meen me te herinneren dat Drupal mee deed aan het gophp5 project.
Edit:
Mijn vermoeden klopte, maar Typo3 deed ook mee...
Wat naar mijn mening wel een plus punt is omdat ze dus van recente technieken gebruikmaken wat weer voordelen heeft voor performance, beveiliging etc.

OOP is gewoon een persoonlijke keus van een programmeur en hoeft niks over de kwaliteit te zeggen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az

Pelckie

Pelckie

27/03/2008 09:40:00
Quote Anchor link
Okey, erg bedankt voor de reacties. Ik was wel benieuwd naar de meningen hier.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.