Drupal8 meets Symfony2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »
Michael -

Michael -

20/02/2014 11:16:01
Quote Anchor link
Allen,

Het idee is al een geruime tijd om een nieuwe website te maken waarvan ik ook gelijk ook een hoop nieuwe dingen leer. Ik wil me zelf dus even in het diepe gooien :)

Nou zijn er een aantal zaken die ik onder de knie wil krijgen; OOP, MVC en een goede CMS, maar mijn vraag is al een tijdje waar ik moet beginnen.

Ik kom nou uit op Drupal. Wat een goede CMS lijkt en wordt gebruikt door grote websites (maar nog wel een klein aandeel heeft). Drupal is op dit moment bij versie 7 die geen MVC ondersteund.

Nou lees ik net dat Drupal 8 gaat werken met Symfony2 wat mij heel leerzaam lijkt omdat ik beide systemen niet ken, maar graag zou willen kennen.

Ze zijn in 2011 al begonnen met Drupal 8, maar hij is dus nog steeds niet uit.

Nou is mijn vraag:

Is het verstandig te beginnen aan Drupal 7? Of zal ik daar weinig aan hebben aangezien Drupal 8 misschien totaal anders zou zijn?

Edit: Op basis van dit bericht ga ik wachten op Drupal 8 en nu kijken naar de alpha versie en Symfony2 en het blog van Wouter de J bestuderen.

Als jullie nog tips hebben hoe ik het graag.

Bvd
Gewijzigd op 20/02/2014 13:15:30 door Michael -

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 18:36:10

Wouter J

Wouter J

20/02/2014 13:38:46
Quote Anchor link
Merk op dat drupal 8 slechts alleen met wat losse componenten van Symfony2 gaat werken, niet het framework.

Als je echt zowel een framework als cms wilt leren kennen zou ik beginnen met Symfony2 leren en daarna Symfony CMF leren.

Mijn blog is een beetje verlaten, ik weet niet of je daar veel aan hebt...

Michael -

Michael -

20/02/2014 13:51:17
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie.
Je blogt legt nog altijd meer uit dan ik weet dus in dat opzicht is het niet zo erg dat hij verlaten is, maar ik zou er rekening mee houden dat het verouderd kan zijn.

Symfony CMF is een op/door Symfony gebouwde framework om zelf een CMS te maken? Misschien dat mij dit nou nog te ver gaat.
Voordeel van Drupal8 is, denk ik, dat het makkelijker is en zo toch in ieder geval kennis kan maken met Symfony2 (delen) en OOP. Of raad jij dat niet aan?

Michael -

Michael -

24/02/2014 08:34:56
Quote Anchor link
Bump

Reshad F

Reshad F

24/02/2014 14:49:00
Quote Anchor link
Ik raad je aan om eens naar Laravel te kijken :) ik heb er nu een tijdje mee gewerkt en het werkt echt fantastisch! het is een MVC framework en sneller dan symfony.

Mocht je dit niks vinden dan is Phalcon ook een populair framework om mee te beginnen ik heb er zelf nog niks mee gebouwd maar de docs zagen er goed uit op het eerste gezicht.

Misschien heb je hier wat aan

http://www.sitepoint.com/best-php-frameworks-2014/
Gewijzigd op 24/02/2014 14:49:25 door Reshad F

Wouter J

Wouter J

24/02/2014 14:52:52
Quote Anchor link
Reshad, het gaat hier niet om frameworks...

Michael:
>> Symfony CMF is een op/door Symfony gebouwde framework om zelf een CMS te maken? Misschien dat mij dit nou nog te ver gaat.

Symfony is opgebouwd uit bundles, dat zijn libraries die een bepaalde functionaliteit vasthouden. De Symfony CMF levert veel bundles die CMS dingen implementeren. Je hebt hier wel wat Symfony achtergrond voor nodig.

>> Voordeel van Drupal8 is, denk ik, dat het makkelijker is en zo toch in ieder geval kennis kan maken met Symfony2 (delen) en OOP. Of raad jij dat niet aan?

Ja, dat is opzich wel een goede keuze. Wat ik dan zou doen:
1. Drupal 8 - Leren omgaan met wat symfony componenten en principes (DI, etc.)
2. Silex (micro framework gemaakt door het symfony team) - Leren omgaan met nog meer Symfony en een framework
3. Symfony2 - het leren van het grote framework

Michael -

Michael -

24/02/2014 15:16:37
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties.

@Reshad, interessant om te zien dat Laravel en Phalcon nog populairder zijn dan Symfony in die grafiek. Terwijl ik van laatst genoemde toch het meeste hoor en in mijn ogen dus populairder zou zijn.
Ik kan helaas niet alle frameworks leren, maar ik zal het onthouden.

@Wouter, Ik heb nog geen symfony achtergrond, dus ik denk dat het dan de volgorde wordt zoals jij aangeeft.
Silex is exact het zelfde als Symfony begreep ik uit je blog? Maar dan minder uitgebreid dus.

Wouter J

Wouter J

24/02/2014 15:35:12
Quote Anchor link
>> interessant om te zien dat Laravel en Phalcon nog populairder zijn dan Symfony in die grafiek. Terwijl ik van laatst genoemde toch het meeste hoor en in mijn ogen dus populairder zou zijn.
Ik kan helaas niet alle frameworks leren, maar ik zal het onthouden.

Het ligt er heel erg aan welke site je bezoekt voor de statistieken. Sitepoint is zelf een groot fan van Phalcon, dus logisch dat bijna al hun lezers voor Phalcon stemmen. Ook kun je in die statistieken zien dat mensen met weinig ervaring hebben gestemd. Zo hebben de wat complexere frameworks voor de wat grotere sites (Symfony2 en ZF2) heel erg weinig stemmen gekregen. Daarnaast zijn de argumenten om van te huilen. Om wat voorbeelden te noemen:
>> Many voters, both discarded and valid ones, mention Composer as the main advantage of Laravel
Composer is gemaakt door het Symfony2 ecosysteem en wordt gebruikt door heel de PHP community, het is zeker niet bijzonder voor Laravel alleen.
>> ...alongside Eloquent ORM
Symfony2 is storage agnostic, wat betekend dat ze helemaal geen ORM bieden. Je kan dus zeer gemakkelijk Eloquent ORM in Sf2 gebruiken.
>> ...and the Blade template engine
Enige valid argument, maar Blade is wel gewoon het kleine (bijna precies hetzelfde) broertje van Twig (Gemaakt door Sf2)

Dit gezegd hebbende, Laravel is een leuk framework, maar met een complete andere insteek dan Symfony2. Laravel is een zogenaamd RAD framework: Rapid Development. Dat betekend dat het is gemaakt om zo snel mogelijk iets gedaan te krijgen. Symfony2 is gemaakt met als gedachte dat je 90% van de code die je er in schrijft zou moeten kunnen hergebruiken in andere applicaties gemaakt met het Symfony2 framework.

>> Silex is exact het zelfde als Symfony begreep ik uit je blog? Maar dan minder uitgebreid dus.

Silex is zeg maar de ruggengraat van Symfony. De file structuur mag je volledig zelf bepalen en hoe je met configuratie omgaat ook. Het is het tussenstapje van geen verstand van frameworks naar verstand van frameworks.

Michael -

Michael -

24/02/2014 15:40:42
Quote Anchor link
Bedankt Wouter! Vandaar dus dat mijn idee dat Symfony2 populairder is waarschijnlijk wel klopt.
Ik blijf dus daarbij, maar ga zeker eerst beginnen met Silex. Lijkt me een goede tussenstap.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.