Dubbele foto's (flyers) vermijden bij insturen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hans De Ridder

Hans De Ridder

11/05/2016 09:54:32
Quote Anchor link
Leden kunnen flyers van een evenement insturen.
Het ID (en daarmee alle andere gegevens) is bekend van het lid.
En ik laat de datum noteren van het evenement.
Gedurende een week wordt de flyer getoond tot dag na de activiteit.
Er kunnen ook meerdere evenementen op een dag zijn.

Nu kan elk ander lid ook (al dan niet per ongeluk) dezelfde flyer insturen.
Is er een mogelijkheid om dat te blokkeren?
Bestandsgrootte? Kenmerken van de foto?
Bedankt vast voor het meedenken.

PHP hulp

PHP hulp

04/12/2024 10:32:22

Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

11/05/2016 10:05:29
Quote Anchor link
Je kunt controleren op bepaalde kenmerken zoals bijvoorbeeld de bestandsnaam, maar van daaruit direct blokkeren zou ik niet doen.

"flyer1.jpg" van lid 1 kan namelijk een hele andere flyer zijn dan "flyer1.jpg" van lid 2.

Zou zoiets iets kunnen zijn: http://php.net/manual/en/imagick.compareimages.php

Hans De Ridder

Hans De Ridder

11/05/2016 10:25:53
Quote Anchor link
Dank voor je snelle reactie.
Ik bedenk me net dat ik ook de postcode moet laten invullen ivm gebruik in google maps api.
Ik kan de bestandsnaam dan aanpassen naar dag en postcode en daarop laten checken.
De keren dat een ander evenement op dezelfde dag op dezelfde postcode plaatsvindt zal gering zijn.
Als het toch meer zal zijn dan gedacht kan ik eventueel nog checken op bestandsgrootte.

Joakim Broden

Joakim Broden

11/05/2016 11:08:21
Quote Anchor link
Hans De Ridder op 11/05/2016 10:25:53:
De keren dat een ander evenement op dezelfde dag op dezelfde postcode plaatsvindt zal gering zijn.

Wat als er in een straat met allemaal kroegjes (BV Doelesteeg in Leeuwarden of Peperstraat in Groningen) allemaal evenementen zijn met koningsdag of hemelvaart?

Kun je niet controleren op naam (die ze dan moeten invullen, lijkt me sws handig dat de naam bekend is ipv alleen een flyer ivm SEO), op datum en op locatie?

Randy vsf

Randy vsf

11/05/2016 11:29:23
Quote Anchor link
Met Imagick::compareImages Kan je de verschillen tussen 2 images bekijken.
Verder zijn er nog meerdere libraries die dit kunnen.

En dit kwam ik tegen op SO
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
if (sha1_file($file1) === sha1_file($file2) ) {
  // They're identical
} else {
  // They're not
}
Gewijzigd op 11/05/2016 11:31:05 door Randy vsf

Hans De Ridder

Hans De Ridder

11/05/2016 14:33:53
Quote Anchor link
Op de flyer zelf staan natuurlijk de benodigde gegevens
Dus aanvullende gegevens zijn denk ik niet nodig..
Met de geocoder kan ik zelfs het adres of de lat/lon koppelen aan de bestandsnaam.
Moet voor googlemaps api toch de lat en de lon hebben.
Moet alleen wel letten op de klantvriendelijkheid van de invoer.
Dus naast het uploaden van de flyer niet teveel aanvullende vragen.
Maar ipv postcode kan ik wel het adres laten invullen.

Ik koppel het fotoboek van de evenementen aan google maps api.
Ik heb vanaf google maps al de optie erin om buiten google maps van alles te laten zien.
Bedankt voor de reacties!

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/05/2016 16:34:07
Quote Anchor link
Wat @Randy zegt. Als precies dezelfde afbeeldingen worden geupload (indien de bestanden inhoudelijk hetzelfde zijn, zij het met verschillende bestandsnamen) dan zou je hier op kunnen filteren. Je zou dit kenmerk bij (de afbeelding van) het evenement op kunnen slaan.

Je zou ook al de upload kunnen controleren met simpelweg md5() (en niet per definitie het fysieke bestand) en dan met een query nagaan of een identieke afbeelding al geupload was. Je zou dan in de foutafhandeling van het formulier kunnen refereren aan (de afbeelding behorende bij) het evenement en de gebruiker de vraag kunnen stellen "er bestaat al een soortgelijk evenement, is dit een duplicaat?".

Ook zou je kunnen overwegen om terugkerende evenementen in te bouwen die met een bepaalde frequentie plaatsvinden.

EDIT: en als een evenement een vast affiche heeft kun je natuurlijk altijd meerdere evenementen laten refereren aan dezelfde afbeelding.
Gewijzigd op 11/05/2016 16:35:36 door Thomas van den Heuvel

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.