Dubbele foto's (flyers) vermijden bij insturen.
Het ID (en daarmee alle andere gegevens) is bekend van het lid.
En ik laat de datum noteren van het evenement.
Gedurende een week wordt de flyer getoond tot dag na de activiteit.
Er kunnen ook meerdere evenementen op een dag zijn.
Nu kan elk ander lid ook (al dan niet per ongeluk) dezelfde flyer insturen.
Is er een mogelijkheid om dat te blokkeren?
Bestandsgrootte? Kenmerken van de foto?
Bedankt vast voor het meedenken.
"flyer1.jpg" van lid 1 kan namelijk een hele andere flyer zijn dan "flyer1.jpg" van lid 2.
Zou zoiets iets kunnen zijn: http://php.net/manual/en/imagick.compareimages.php
Ik bedenk me net dat ik ook de postcode moet laten invullen ivm gebruik in google maps api.
Ik kan de bestandsnaam dan aanpassen naar dag en postcode en daarop laten checken.
De keren dat een ander evenement op dezelfde dag op dezelfde postcode plaatsvindt zal gering zijn.
Als het toch meer zal zijn dan gedacht kan ik eventueel nog checken op bestandsgrootte.
Hans De Ridder op 11/05/2016 10:25:53:
De keren dat een ander evenement op dezelfde dag op dezelfde postcode plaatsvindt zal gering zijn.
Wat als er in een straat met allemaal kroegjes (BV Doelesteeg in Leeuwarden of Peperstraat in Groningen) allemaal evenementen zijn met koningsdag of hemelvaart?
Kun je niet controleren op naam (die ze dan moeten invullen, lijkt me sws handig dat de naam bekend is ipv alleen een flyer ivm SEO), op datum en op locatie?
Imagick::compareImages Kan je de verschillen tussen 2 images bekijken.
Verder zijn er nog meerdere libraries die dit kunnen.
En dit kwam ik tegen op SO
Met Verder zijn er nog meerdere libraries die dit kunnen.
En dit kwam ik tegen op SO
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
if (sha1_file($file1) === sha1_file($file2) ) {
// They're identical
} else {
// They're not
}
// They're identical
} else {
// They're not
}
Gewijzigd op 11/05/2016 11:31:05 door Randy vsf
Dus aanvullende gegevens zijn denk ik niet nodig..
Met de geocoder kan ik zelfs het adres of de lat/lon koppelen aan de bestandsnaam.
Moet voor googlemaps api toch de lat en de lon hebben.
Moet alleen wel letten op de klantvriendelijkheid van de invoer.
Dus naast het uploaden van de flyer niet teveel aanvullende vragen.
Maar ipv postcode kan ik wel het adres laten invullen.
Ik koppel het fotoboek van de evenementen aan google maps api.
Ik heb vanaf google maps al de optie erin om buiten google maps van alles te laten zien.
Bedankt voor de reacties!
Je zou ook al de upload kunnen controleren met simpelweg md5() (en niet per definitie het fysieke bestand) en dan met een query nagaan of een identieke afbeelding al geupload was. Je zou dan in de foutafhandeling van het formulier kunnen refereren aan (de afbeelding behorende bij) het evenement en de gebruiker de vraag kunnen stellen "er bestaat al een soortgelijk evenement, is dit een duplicaat?".
Ook zou je kunnen overwegen om terugkerende evenementen in te bouwen die met een bepaalde frequentie plaatsvinden.
EDIT: en als een evenement een vast affiche heeft kun je natuurlijk altijd meerdere evenementen laten refereren aan dezelfde afbeelding.
Gewijzigd op 11/05/2016 16:35:36 door Thomas van den Heuvel