dubbele gegevens uit db 1 keer printen.
Als je geen zin hebt om het goed te doen moet je het niet doen, blijkbaar heb je er geen passie voor anders doe je dat wel.
Je beseft het nu nog niet, maar als je het in een keer goed zou doen met meerdere tabellen is het later zo makkelijk, dat zie je nu eigenlijk al met die merken. Als je daar een aparte tabel voor had aangemaakt had je die alleen maar hoeven ophalen.
Stefan van Iwaarden schreef op 09.01.2007 20:50:
Als je dat niet ziet zitten zou ik toch niet verder gaan met scripten, en een andere hobby gaan zoeken.
Als je geen zin hebt om het goed te doen moet je het niet doen, blijkbaar heb je er geen passie voor anders doe je dat wel.
Je beseft het nu nog niet, maar als je het in een keer goed zou doen met meerdere tabellen is het later zo makkelijk, dat zie je nu eigenlijk al met die merken. Als je daar een aparte tabel voor had aangemaakt had je die alleen maar hoeven ophalen.
geen passie er voor :( Ik zie er in dit geval geen meerwaarde in.
Ik vind 1 tabel in dit geval gewoon goed werken, de gegevens worden namelijk ook in één tabel aangeleverd. En het werkt toch makkelijk zo?
Waarom dan moeilijk doen? Ik hoeft niet bang te zijn dat de database te groot word, de bestandjes die hij aangeleverd krijgt zijn maar 4/5 mb.
Ik zie in dit geval geen voordelen als alles in meerdere tabellen staat.
Ook speelt mee dat het aan het einde van deze week operationeel moet zijn.
en ik denk dat het nog te moeilijk voor me is om de gegevens in het geuploade bestand te gaan analyseren. De categorieën moeten er uit gehaalt worden en opgeslagen worden in een tabel, de categorieën in de tabel met producten moeten dan zeker vervangen worden door het id van de categorie. Dit zelfde geld ook voor de merken. En wat moet er dan allemaal in het tabel categoriën en merken komen? Dat is dan alleen de kolommen id en categorie of merk?.... ik vind het allemaal te ingewikkeld en zie er verder niet veel nut in.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door leendert
@leendert schrijf jij alles drie keer?
Klaasjan Boven schreef op 09.01.2007 21:53:
ja altijd
ja altijd
ja altijd
normaliseren. Je gaat dan ook het voordeel inzien van een relationele database. Jouw huidige database is namelijk allesbehalve een relationele database, je kunt op dit moment net zo goed (misschien zelfs béter) gewoon een textfile gebruiken, jij hebt namelijk helemaal geen relaties tussen de diverse gegevens.
Een deadline als 'eind deze week' en geen enkele ervaring met een database, dat is vragen om problemen. De kans dat je die vroeg of laat ook tegen gaat komen, is dan ook bijzonder groot. Jij hebt het systeem nu heel veel beperkingen opgelegd en in het ergste geval functies in php gemaakt die vele malen eenvoudiger, sneller en foutloos(!) door de database hadden kunnen worden uitgevoerd.
Maar goed, je leert van je fouten, maak er dan ook zo veel mogelijk! En sta open voor kritiek en nieuwe ideeën, het is leuk om nieuwe dingen te leren.
Succes!
Tip: Ga je eens verdiepen in Een deadline als 'eind deze week' en geen enkele ervaring met een database, dat is vragen om problemen. De kans dat je die vroeg of laat ook tegen gaat komen, is dan ook bijzonder groot. Jij hebt het systeem nu heel veel beperkingen opgelegd en in het ergste geval functies in php gemaakt die vele malen eenvoudiger, sneller en foutloos(!) door de database hadden kunnen worden uitgevoerd.
Maar goed, je leert van je fouten, maak er dan ook zo veel mogelijk! En sta open voor kritiek en nieuwe ideeën, het is leuk om nieuwe dingen te leren.
Succes!
Frank schreef op 10.01.2007 10:55:
Tip: Ga je eens verdiepen in normaliseren. Je gaat dan ook het voordeel inzien van een relationele database. Jouw huidige database is namelijk allesbehalve een relationele database, je kunt op dit moment net zo goed (misschien zelfs béter) gewoon een textfile gebruiken, jij hebt namelijk helemaal geen relaties tussen de diverse gegevens.
Een deadline als 'eind deze week' en geen enkele ervaring met een database, dat is vragen om problemen. De kans dat je die vroeg of laat ook tegen gaat komen, is dan ook bijzonder groot. Jij hebt het systeem nu heel veel beperkingen opgelegd en in het ergste geval functies in php gemaakt die vele malen eenvoudiger, sneller en foutloos(!) door de database hadden kunnen worden uitgevoerd.
Succes!
Succes!
Je hebt helemaal gelijk dat het geen goede database is zo.
Ik heb wel ervaring met normaliseren, een paar keer bij les php behandelt en geoefend.
En een textfile gebruiken lijkt me wat lastiger, SQL is zo lekker simpel ;)
Maar in dit geval zie ik het niet zitten om het ontvangen bestandje helemaal te gaan analyseren. De categorien, en merken moeten er dan uitgehaald worden en in aparte tabellen gezet. In de artikelen moeten deze dan weer vervangen worden door id's.......is me te ingewikkeld en voor de gebruiker maakt het geen enkel verschil.