Duplicate Entry

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »
Erkan

Erkan

24/12/2006 14:15:00
Quote Anchor link
Ik krijg dit SOMS op mijn pagina Duplicate entry '11' for key 3.
Weet iemand hoe ik dat weg kan halen?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 23:36:39

PHP Newbie

PHP Newbie

24/12/2006 14:21:00
Quote Anchor link
Dan wil je een waarde invoeren in een kolom die er al in staat en de eigenschap UNIQUE heeeft.

Erkan

Erkan

24/12/2006 14:47:00
Quote Anchor link
Nee, ik wil niks invoeren, ik wil iets uithalen dat is al ingevoerd, maar geeneen heeft de eigenschap unique

Frank -

Frank -

24/12/2006 14:51:00
Quote Anchor link
Hoe ziet jouw query er uit? En heb je al eens in de MySQL-handleiding gezocht naar een oplossing?

Wellicht is het een bug van MySQL, Google geeft een heel aantal resultaten die leiden naar het bug-overzicht van MySQL.

Erkan

Erkan

24/12/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
--
-- Tabel structuur voor tabel `leden`
--

CREATE TABLE `leden` (
  `id` smallint(3) NOT NULL auto_increment,
  `gebruikersnaam` varchar(50) NOT NULL default '',
  `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL default '',
  `naam` varchar(50) NOT NULL default '',
  `foto` varchar(255) NOT NULL default '',
  `email` varchar(255) NOT NULL default '',
  `woonplaats` varchar(50) NOT NULL default '',
  `provincie` varchar(50) NOT NULL default '',
  `gb_dag` varchar(50) NOT NULL default '',
  `gb_maand` varchar(50) NOT NULL default '',
  `gb_jaar` varchar(50) NOT NULL default '',
  `geslacht` varchar(50) NOT NULL default '',
  `msn` varchar(50) NOT NULL default '',
  `website` varchar(50) NOT NULL default '',
  `status` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_1` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_2` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_3` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_4` varchar(50) NOT NULL default '',
  `html` longtext NOT NULL,
  `ip` varchar(255) NOT NULL default '',
  `datum_5` varchar(255) NOT NULL default '',
  `bezoekers` mediumint(9) NOT NULL default '0',
  `bevestigen` varchar(150) NOT NULL default '0',
  `activatiecode` varchar(250) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (`id`),
  UNIQUE KEY `gebruikersnaam` (`gebruikersnaam`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;

Nee, ik heb niet in een handleiding gekeken om deze probleem op te lossen, ik zal ff kijken op google/

Frank -

Frank -

24/12/2006 15:03:00
Quote Anchor link
Tip: Ga je dan ook even verdiepen in hoofdstuk 11, de datatypes. Een datum sla je niet op in een VARCHAR, maar in een DATE of DATETIME.

Geslacht => man of vrouw, dat lijkt me een ENUM en geen VARCHAR

Verder is het aan te raden om te gaan normaliseren (zie tutorials) om zo een goed datamodel te krijgen. provincie smeekt om een aparte tabel, je gaat tenslotte niet 43753x Noord-Holland opslaan. Noord-Holland sla je 1x op en vervolgens leg je 43753x een verband met de tabel provincies naar het record waar Noord-Holland in staat. Een foreignkey!

Erkan

Erkan

24/12/2006 15:19:00
Quote Anchor link
Ok ik zal het verbeteren.
Ik heb mijn probleem gevonden:
Laatst Bewerkt:
Code (php)
1
<?php echo "$lijst->datum_4"; ?>

Als het niet bewerkt is krijg ik deze duplicate entry.

Nu heb ik een andere vraag, hoe moet ik Laatst Bewerkt leeg laten als het niet is bewerkt.

Frank -

Frank -

24/12/2006 15:26:00
Quote Anchor link
Variabelen buiten quotes halen!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// fout:
echo "$lijst->datum_4";

// goed
echo $lijst->datum_4;
?>

Maar voordat je verder gaat, ga eerst het datamodel aanpassen. Daar zitten nu grote tot zeer grote problemen in. Wanneer je dat later gaat aanpassen, dan kun je weer helemaal opnieuw beginne. Het datamodel is de basis van je systeem.

Edit: Zie http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/150/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Erkan

Erkan

24/12/2006 16:02:00
Quote Anchor link
Ok ik heb het, maar alles is nu gereset, alles staat op 0000-00-00 00:00:00.
En ik heb nogsteeds die duplicate entry, zou het goedkomen met else?

Frank -

Frank -

24/12/2006 17:06:00
Quote Anchor link
Quote:
En ik heb nogsteeds die duplicate entry, zou het goedkomen met else?
Nee. 'duplicate entry' is een melding van de database en een else gebruik je (in dit geval) in de php-code. Er valt dus niets te else-en.

Op welke query krijg je deze foutmelding? Wanneer je iets wilt toevoegen aan de database? Je hebt een UNIQUE in genoemde tabel staan, wanneer een waarde dan niet uniek is, krijg je deze foutmelding. En dat werkt uitstekend!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/12/2006 17:48:00
Quote Anchor link
Op een DELETE query kun je deze foutmelding niet krijgen, dus ik vermoed dat je per ongeluk een UPDATE query doet.

Erkan

Erkan

25/12/2006 03:25:00
Quote Anchor link
Nee hij wilt Laatst Bewerkt: uit de database halen, maar als die pagina niet bewerkt is dan kan die er ook niks uit halen en dan krijg ik een dublicate entry

Willem Jan Z

Willem Jan Z

25/12/2006 09:04:00
Quote Anchor link
Zet je verstand op nul, en zoek in je bestand even naar update/insert, er moet ergens een query zijn een waarde probeert in te voeren die al bestaat (of een id, of een gebruikersnaam)
Ga ook de includes na daarvoor!

Mocht het er dan nog staan, dan heb je het óf gewoon in een echo staan, of als waarde in je tabel. Maar lijkt me niet erg logisch :P

Michael -

Michael -

25/12/2006 12:07:00
Quote Anchor link
Erkan schreef op 25.12.2006 03:25:
Nee hij wilt Laatst Bewerkt: uit de database halen, maar als die pagina niet bewerkt is dan kan die er ook niks uit halen en dan krijg ik een dublicate entry

Dan kan je tocch gewoon checken of ie bewerkt is?
Code (php)
1
2
3
4
<?php
if(!empty($lijst->datum_4))
echo $lijst->datum_4;
?>

Willem Jan Z

Willem Jan Z

25/12/2006 12:19:00
Quote Anchor link
Het enige wat ik kan vinden wat de oorzaak kan zijn, als je echt geen INSERTs/UPDATEs uitvoert is dit:
View icm goup by
Maar dan moet je dus wel views gebruiken. Maar dat betwijfel ik, ookal kan het uiteraard wel...

Erkan

Erkan

25/12/2006 13:14:00
Quote Anchor link
Hoe moet dit worden?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
CREATE TABLE `leden` (
  `datum_1` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_2` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_3` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_4` varchar(50) NOT NULL default '',

Zo?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
CREATE TABLE `leden` (
  `datum_1` datatime NOT NULL default '',
  `datum_2` datatime NOT NULL default '',
  `datum_3` datatime NOT NULL default '',
  `datum_4` datatime NOT NULL default '',

Willem Jan Z

Willem Jan Z

25/12/2006 14:16:00
Quote Anchor link
Waarom 4 datums opslaan?
Maar DATETIME is wel het goede format, ookal zal DEFAULT '' niet werken denk ik...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/12/2006 14:21:00
Quote Anchor link
Het moet niet datatime zijn, maar datetime. En vier datums in 1 tabel wijst op een verkeerd datamodel (Hé, dat rijmt!).

Erkan

Erkan

25/12/2006 20:50:00
Quote Anchor link
die datum 1/4 dienen ervoor om de datum anders te weergeven, bijv. datum 1 = 17-09-2006, datum 2 = 17-09-06 16:30, datum 3 = 170920061630.
Ik heb het nu staan als DATETIME, maar hoe moet ik alles naar de oude datum toepassen, nu staat alles op 00-00-0000 00:00

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.