Duplicate Entry

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »
Erkan

Erkan

24/12/2006 14:15:00
Quote Anchor link
Ik krijg dit SOMS op mijn pagina Duplicate entry '11' for key 3.
Weet iemand hoe ik dat weg kan halen?

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 09:52:33

PHP Newbie

PHP Newbie

24/12/2006 14:21:00
Quote Anchor link
Dan wil je een waarde invoeren in een kolom die er al in staat en de eigenschap UNIQUE heeeft.

Erkan

Erkan

24/12/2006 14:47:00
Quote Anchor link
Nee, ik wil niks invoeren, ik wil iets uithalen dat is al ingevoerd, maar geeneen heeft de eigenschap unique

Frank -

Frank -

24/12/2006 14:51:00
Quote Anchor link
Hoe ziet jouw query er uit? En heb je al eens in de MySQL-handleiding gezocht naar een oplossing?

Wellicht is het een bug van MySQL, Google geeft een heel aantal resultaten die leiden naar het bug-overzicht van MySQL.

Erkan

Erkan

24/12/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
--
-- Tabel structuur voor tabel `leden`
--

CREATE TABLE `leden` (
  `id` smallint(3) NOT NULL auto_increment,
  `gebruikersnaam` varchar(50) NOT NULL default '',
  `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL default '',
  `naam` varchar(50) NOT NULL default '',
  `foto` varchar(255) NOT NULL default '',
  `email` varchar(255) NOT NULL default '',
  `woonplaats` varchar(50) NOT NULL default '',
  `provincie` varchar(50) NOT NULL default '',
  `gb_dag` varchar(50) NOT NULL default '',
  `gb_maand` varchar(50) NOT NULL default '',
  `gb_jaar` varchar(50) NOT NULL default '',
  `geslacht` varchar(50) NOT NULL default '',
  `msn` varchar(50) NOT NULL default '',
  `website` varchar(50) NOT NULL default '',
  `status` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_1` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_2` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_3` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_4` varchar(50) NOT NULL default '',
  `html` longtext NOT NULL,
  `ip` varchar(255) NOT NULL default '',
  `datum_5` varchar(255) NOT NULL default '',
  `bezoekers` mediumint(9) NOT NULL default '0',
  `bevestigen` varchar(150) NOT NULL default '0',
  `activatiecode` varchar(250) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (`id`),
  UNIQUE KEY `gebruikersnaam` (`gebruikersnaam`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;

Nee, ik heb niet in een handleiding gekeken om deze probleem op te lossen, ik zal ff kijken op google/

Frank -

Frank -

24/12/2006 15:03:00
Quote Anchor link
Tip: Ga je dan ook even verdiepen in hoofdstuk 11, de datatypes. Een datum sla je niet op in een VARCHAR, maar in een DATE of DATETIME.

Geslacht => man of vrouw, dat lijkt me een ENUM en geen VARCHAR

Verder is het aan te raden om te gaan normaliseren (zie tutorials) om zo een goed datamodel te krijgen. provincie smeekt om een aparte tabel, je gaat tenslotte niet 43753x Noord-Holland opslaan. Noord-Holland sla je 1x op en vervolgens leg je 43753x een verband met de tabel provincies naar het record waar Noord-Holland in staat. Een foreignkey!

Erkan

Erkan

24/12/2006 15:19:00
Quote Anchor link
Ok ik zal het verbeteren.
Ik heb mijn probleem gevonden:
Laatst Bewerkt:
Code (php)
1
<?php echo "$lijst->datum_4"; ?>

Als het niet bewerkt is krijg ik deze duplicate entry.

Nu heb ik een andere vraag, hoe moet ik Laatst Bewerkt leeg laten als het niet is bewerkt.

Frank -

Frank -

24/12/2006 15:26:00
Quote Anchor link
Variabelen buiten quotes halen!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// fout:
echo "$lijst->datum_4";

// goed
echo $lijst->datum_4;
?>

Maar voordat je verder gaat, ga eerst het datamodel aanpassen. Daar zitten nu grote tot zeer grote problemen in. Wanneer je dat later gaat aanpassen, dan kun je weer helemaal opnieuw beginne. Het datamodel is de basis van je systeem.

Edit: Zie http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/150/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Erkan

Erkan

24/12/2006 16:02:00
Quote Anchor link
Ok ik heb het, maar alles is nu gereset, alles staat op 0000-00-00 00:00:00.
En ik heb nogsteeds die duplicate entry, zou het goedkomen met else?

Frank -

Frank -

24/12/2006 17:06:00
Quote Anchor link
Quote:
En ik heb nogsteeds die duplicate entry, zou het goedkomen met else?
Nee. 'duplicate entry' is een melding van de database en een else gebruik je (in dit geval) in de php-code. Er valt dus niets te else-en.

Op welke query krijg je deze foutmelding? Wanneer je iets wilt toevoegen aan de database? Je hebt een UNIQUE in genoemde tabel staan, wanneer een waarde dan niet uniek is, krijg je deze foutmelding. En dat werkt uitstekend!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/12/2006 17:48:00
Quote Anchor link
Op een DELETE query kun je deze foutmelding niet krijgen, dus ik vermoed dat je per ongeluk een UPDATE query doet.

Erkan

Erkan

25/12/2006 03:25:00
Quote Anchor link
Nee hij wilt Laatst Bewerkt: uit de database halen, maar als die pagina niet bewerkt is dan kan die er ook niks uit halen en dan krijg ik een dublicate entry

Willem Jan Z

Willem Jan Z

25/12/2006 09:04:00
Quote Anchor link
Zet je verstand op nul, en zoek in je bestand even naar update/insert, er moet ergens een query zijn een waarde probeert in te voeren die al bestaat (of een id, of een gebruikersnaam)
Ga ook de includes na daarvoor!

Mocht het er dan nog staan, dan heb je het óf gewoon in een echo staan, of als waarde in je tabel. Maar lijkt me niet erg logisch :P

Michael -

Michael -

25/12/2006 12:07:00
Quote Anchor link
Erkan schreef op 25.12.2006 03:25:
Nee hij wilt Laatst Bewerkt: uit de database halen, maar als die pagina niet bewerkt is dan kan die er ook niks uit halen en dan krijg ik een dublicate entry

Dan kan je tocch gewoon checken of ie bewerkt is?
Code (php)
1
2
3
4
<?php
if(!empty($lijst->datum_4))
echo $lijst->datum_4;
?>

Willem Jan Z

Willem Jan Z

25/12/2006 12:19:00
Quote Anchor link
Het enige wat ik kan vinden wat de oorzaak kan zijn, als je echt geen INSERTs/UPDATEs uitvoert is dit:
View icm goup by
Maar dan moet je dus wel views gebruiken. Maar dat betwijfel ik, ookal kan het uiteraard wel...

Erkan

Erkan

25/12/2006 13:14:00
Quote Anchor link
Hoe moet dit worden?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
CREATE TABLE `leden` (
  `datum_1` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_2` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_3` varchar(50) NOT NULL default '',
  `datum_4` varchar(50) NOT NULL default '',

Zo?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
CREATE TABLE `leden` (
  `datum_1` datatime NOT NULL default '',
  `datum_2` datatime NOT NULL default '',
  `datum_3` datatime NOT NULL default '',
  `datum_4` datatime NOT NULL default '',

Willem Jan Z

Willem Jan Z

25/12/2006 14:16:00
Quote Anchor link
Waarom 4 datums opslaan?
Maar DATETIME is wel het goede format, ookal zal DEFAULT '' niet werken denk ik...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/12/2006 14:21:00
Quote Anchor link
Het moet niet datatime zijn, maar datetime. En vier datums in 1 tabel wijst op een verkeerd datamodel (Hé, dat rijmt!).

Erkan

Erkan

25/12/2006 20:50:00
Quote Anchor link
die datum 1/4 dienen ervoor om de datum anders te weergeven, bijv. datum 1 = 17-09-2006, datum 2 = 17-09-06 16:30, datum 3 = 170920061630.
Ik heb het nu staan als DATETIME, maar hoe moet ik alles naar de oude datum toepassen, nu staat alles op 00-00-0000 00:00

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.