Dynamisch uitklapmenu uit SQL-database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fred

Fred

27/08/2004 20:22:00
Quote Anchor link
Ik wil een dynamisch gegenereerd uitklapmenu maken, waarbij de gebruiker eerst een veld kies uit de database en vervolgens een selectie kan maken uit de records op basis van een kenmerk van dat veld. Bijvoorbeeld: de gebruiker kiest het veld "jaartal" en selecteert de records "1992". Nu wil ik dus de jaartallen in een uitklapmenu, gegenereerd vanuit de MySQL-database waar deze in staan. In de database staan meerdere records met dezelfde waarde (dus bijvoorbeeld "1992" als jaartal), maar in het menu wil ik de verschillende waarden slechts EEN keer opgenomen hebben. Vraag me nu af welke stappen ik het beste achtereenvolgens kan zetten in het script.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 02:33:00

Joris van Rooij

Joris van Rooij

27/08/2004 20:35:00
Quote Anchor link
zorg dat je eerst je munuwaardes in een array hebt, is wel zo gemakkelijk plaatsen. (ivm sorteren)
En maak een boolean voor elk jaartal. (true=staat er al in) Lijkt me een beginnetje, verder is het boven mn pet. (eerlijkheid boven alles)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.