dynamische javascript events
Michele
06/11/2006 10:18:00Hallo,
Ik zou graag door middel van een dynamische javascript event mogelijkheid een functie aanroepen met een variabele.
Mijn code is als volgt:
Wanneer ik bij een body onload de functie AddEvents aanroep, worden deze automatisch (dus niet na een click) aangeroepen.
Wanneer ik doe:
Doet ie het prima, weliswaar zonder argument. Doch heb ik het argument nodig.
Iemand een idee?
Groetjes Michele
Ik zou graag door middel van een dynamische javascript event mogelijkheid een functie aanroepen met een variabele.
Mijn code is als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function toonInput( divId )
{
alert( divId );
}
function addEvents()
{
addEvent( document.getElementById('divId_1'), 'click', toonInput( 'divId_1') );
addEvent( document.getElementById('divId_2'), 'click', toonInput( 'divId_2' ) );
}
{
alert( divId );
}
function addEvents()
{
addEvent( document.getElementById('divId_1'), 'click', toonInput( 'divId_1') );
addEvent( document.getElementById('divId_2'), 'click', toonInput( 'divId_2' ) );
}
Wanneer ik bij een body onload de functie AddEvents aanroep, worden deze automatisch (dus niet na een click) aangeroepen.
Wanneer ik doe:
Doet ie het prima, weliswaar zonder argument. Doch heb ik het argument nodig.
Iemand een idee?
Groetjes Michele
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michele
PHP hulp
17/11/2024 07:28:16Robert Deiman
06/11/2006 11:45:00In je functie AddEvents ziet de addEvent functie er ook wat anders uit, probeer het eens zo:
Edit:
divId kwamen niet overeen
divId kwamen niet overeen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Michele
06/11/2006 11:51:00Hallo Robert,
Ik zie geen verschil tussen mijn code:
en jouw code
Deze werkten beiden niet, en roepten direct de functie op bij een pageload, en niet met een onclick, zoals het zou moeten...
Ik zie geen verschil tussen mijn code:
en jouw code
Deze werkten beiden niet, en roepten direct de functie op bij een pageload, en niet met een onclick, zoals het zou moeten...
Robert Deiman
06/11/2006 11:55:00In je eerste post, stopt (2e codeblokje) de code na toonInput.
Overigens, als je wilt dat er op geklikt moet worden, kan je de onClick event (standaard in HTML) aanroepen:
Overigens, als je wilt dat er op geklikt moet worden, kan je de onClick event (standaard in HTML) aanroepen: