Dynamische pagina URL aanvullen met link
Krijg het niet voor elkaar. Weet iemand hoe dit in HTML werkt?
<a href="jouw_pagina.php">Hier je tekst</a>
Maar dan is "jouw_pagina" dus dynamisch en niet altijd hetzelfde.
Deze wil ik uit de url halen die dan gebruikt word.
Wat kan ik bij 'jouw_pagina' invullen?
Gewijzigd op 13/05/2018 16:34:32 door Wim Sep
Dus als je wat meer kan vertellen over wat je wilt, en desnoods met een voorbeeld.
- Ariën - op 13/05/2018 16:38:34:
Dit is een statisch voorbeeld. Ik heb geen idee hoe jouw dynamische website opgebouwd is.
Dus als je wat meer kan vertellen over wat je wilt, en desnoods met een voorbeeld.
Voorbeeld:
http://www.ascona-b.nl/2.4/carter
ascona-b.nl is statisch
'2.4' is dynamisch. Kan net zo goed '2.0' zijn
'Carter' is de link die met reusables dynamisch terug komt.
Dus hoe krijg ik op de pagina ascona-b/../ de link naar carter met het URL gedeelte aangevuld met carter. De link word dus op verschillende pagina's:
../2.0/carter
../2.4/carter
../2.6/carter
De meeste van dit soort pakketten (als er uberhaupt sprake is van een pakket) hebben ook een soort van format om naar dezelfde of naar andere pagina's te wijzen via een soort van intern linksysteem.
Of is het echt een soort van custom set aan links die de opbouw /<versienummer>/carter volgt ofzo (denk aan RewriteRules)?
Hoe dan ook, het klinkt sterk dat je aan de serverzijde iets zult moeten instellen of programmeren om het bovenstaande te bereiken. En wat wil je precies bereiken? Struikel je over een vertaling van een externe aanroep naar een interne vertaling zodat de juiste content wordt opgelepeld specifiek voor URLs van het formaat /<versienummer>/carter, of zoek je meer een algemene aanpak voor "routing" binnen je (web)applicatie? Dit klinkt hoe dan ook als een aangelegenheid waarbij wat geprogrammeerd moet worden.
Ook is het waarschijnlijk verstandig(er) om deze links echt dynamisch te creëren en daarbij absolute/volledige URL's te gebruiken (indien iemand hier andere theorieën over heeft ben ik zeer benieuwd naar de argumenten hiervoor). Dit omdat, als je een systeem hebt waarbij je de adressering centraal aanstuurt en hier volledige controle over hebt, dit ervoor zorgt dat je site ook echt dynamisch blijft (makkelijk verplaatsbaar tussen (sub)directories, protocollen en domeinen).
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
if(preg_match('/^\\/(.*?)\\/(.*)$/',$_SERVER['REQUEST_URI'],$match)) print_r($match);
/* Array
(
[0] => /2.4/carter
[1] => 2.4
[2] => carter
) */
/* Array
(
[0] => /2.4/carter
[1] => 2.4
[2] => carter
) */