dynamische url
Erik Smit
21/07/2009 22:07:00De meeste sites beginnen met www. Nu wil ik mijn site zo maken dat je altijd bij op mijn site uitkomt wat je ook in de url zet. Ik bedoel het deel met de ??? is dynamisch. dus ????.mijnsite.nl moet altijd op een pagina van mijn site uitkomen (ook al is het een pagina met een fout). De bedoeling is dat ik de ???? uitlees van de url en dat in een query stop en de eventueel gevonden resultaten toon.
Mijn vragen?
1 Kan dit, ik denk/hoop van wel.
2 Hoe moet het met de dns server (instellingen)
3 heeft iemand voorbeeld code om de ??? in een url uit te lezen?
mvg, Erik
Mijn vragen?
1 Kan dit, ik denk/hoop van wel.
2 Hoe moet het met de dns server (instellingen)
3 heeft iemand voorbeeld code om de ??? in een url uit te lezen?
mvg, Erik
PHP hulp
19/11/2024 16:16:54Marco PHPJunky
21/07/2009 22:15:00dus als ik het goed begrijp wil je dat als iemand naar een pagina gaat op jou site die niet bestaad hij dan gestuurd word naar je home pagina ofzo ?
Rens nvt
21/07/2009 22:17:00DNS wildcard record maken => IP domein
virtual host voorzien van ServerAlias *.domein.nl
subdomein uitlezen via bijv. $_SERVER['HTTP_HOST']
virtual host voorzien van ServerAlias *.domein.nl
subdomein uitlezen via bijv. $_SERVER['HTTP_HOST']
- SanThe -
21/07/2009 22:23:00Erik Smit
21/07/2009 22:28:00@ marco:
Ja eigenlijk komt het daar wel op neer. iemand tik de url ???.mijnsite.nl in.
Ik lees de ???? uit de url uit en stop dat in een query. Afhankelijk of er iets gevonden wordt worden de resultaten van de query getoond of er wordt een pagina getoond met een vermelding "geen resultaten" gevonden. In ieder geval komen ze op mijnsite.nl uit. Wat er ook voor wordt gezet.
????.mijnsite.nl toont of de gevonden resultaten of "geen resultaat gevonden"
Erik
Ja eigenlijk komt het daar wel op neer. iemand tik de url ???.mijnsite.nl in.
Ik lees de ???? uit de url uit en stop dat in een query. Afhankelijk of er iets gevonden wordt worden de resultaten van de query getoond of er wordt een pagina getoond met een vermelding "geen resultaten" gevonden. In ieder geval komen ze op mijnsite.nl uit. Wat er ook voor wordt gezet.
????.mijnsite.nl toont of de gevonden resultaten of "geen resultaat gevonden"
Erik