echo een kleurtje geven
Hoe geef ik de echo een kleurtje zonder CSS te gebruiken? De echo moet zwart worden. Want nu is hij wit vanwege het CSS.
Groetjes Nancy
Gewijzigd op 10/05/2005 00:41:00 door Willem Jan Z
Wat Willem-Jan zegt kan, maar het is niet XHTML-valid en ik weet niet of je dat wilt.
Alternatief:
Of die span een klasse geven en in je CSS-bestand zorgen dat de tekst gewoon zwart wordt.
Was erg helpvol :D
Ik let (nog) niet op XHTML valid, maar ben wel nieuwsgierig waarom het niet meer valide is...
(geen idee hoe je valid vervoegd, hoop maar dat het zo goed is :P)
Gewijzigd op 10/05/2005 15:33:00 door Willem Jan Z
XHTML reference op W3Schools.
Als je daar <font> aanklikt zie je de eigenschappen. Overigens zie je dan ook dat <font> niet meer ondersteund wordt in HTML 4.01.
Het is gebruikers aangeraden om het via een stylesheet te doen.
Elwin
[Edit: Typo]
Het is slechts gedeeltelijk XHTML valid. Namelijk wel Document Type Transitional en Frames maar niet Strict. Meer info staat in de Als je daar <font> aanklikt zie je de eigenschappen. Overigens zie je dan ook dat <font> niet meer ondersteund wordt in HTML 4.01.
Het is gebruikers aangeraden om het via een stylesheet te doen.
Elwin
[Edit: Typo]
Gewijzigd op 10/05/2005 15:28:00 door Elwin - Fratsloos
Ik gebruik ook steeds meer CSS, maar sommige foutjes laat ik nu zitten... In mijn CSS heb ik nu geen fouten meer.. In mijn HTML nog wel... Hoogte van tabellen instellen (schijnt dus ook niet meer te mogen, maar is nu ff te veel werk om belangrijk te zijn), en de HR, maar daar heb ik nog geen alternatief voor... (tips zijn welkom :P)
Ik vind de validator ook niet het allerbelangrijkste. Als het er goed uitziet in de 'belangrijkste browsers' vind ik het meestal goed.
Elwin
[Edit: Jij je zin]
Gewijzigd op 10/05/2005 18:26:00 door Elwin - Fratsloos
Me too!
Als in FF en IE de website er goed uitziet.. och
whatever the rest..
Die paar bezoekers, dat maakt ook niet uit.
Meestal draait ie daar niet eens zo schrikbarend slecht! Pixeltje anders ofzo.. dat zou het enige kunnen zijn
Joris:
Of moet je die 'belangrijke browsers' niet gewoon bepalen aan de hand van je doelgroep? Iets voor Internet Explorer maken terwijl je je op Linux-gebruikers richt is natuurlijk wat vaag.. :)Als in FF en IE de website er goed uitziet.. och
whatever the rest..
Meestal draait ie daar niet eens zo schrikbarend slecht! Pixeltje anders ofzo.. dat zou het enige kunnen zijn
whatever the rest..
Of een bedrijfsintranet optimaliseren zodat het ook met Firefox te bekijken is, maar de gebruikers alleen IE (kunnen) gebruiken, is zonde van de moeite.
Elwin
Offtopic... Onze schoolsite (GSR.nl) Is niet te bekijken met FF, heb ff gevraagd, ze zijn er mee bezig... Maar is een layou fout zeggen ze... Ze hebben de layout gekocht...
Nu vraag ik me af... Hoe kan het een layout fout zijn... (Of zouden ze bedoelen dat ze zo slecht zijn, dat ze niet aan de opbouw van de site durven te zitten...)