echo link klopt niet
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
echo '<a href="RenGamesOnline://?user_id=.$row[user_id].,user_password=.$row[user_password].username=.$row[username].Room_Id=.$row[Room_Id].Room_IpAddy=.$row[Room_IpAddy].Room_Port=.$row[Room_Port].></a>';
?>
echo '<a href="RenGamesOnline://?user_id=.$row[user_id].,user_password=.$row[user_password].username=.$row[username].Room_Id=.$row[Room_Id].Room_IpAddy=.$row[Room_IpAddy].Room_Port=.$row[Room_Port].></a>';
?>
maar dit is wat ik zie in beeld als resultaat
<a href="RenGamesOnline://?user_id=.$row[user_id].,user_password=.$row[user_password].username=.$row[username].Room_Id=.$row[Room_Id].Room_IpAddy=.$row[Room_IpAddy].Room_Port=.$row[Room_Port].>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Herman
Er is een verschil tussen echo-en met single quotes en dubbele quotes:
$var = 'test';
echo 'blabla $var blabla'; levert blabla $var blabla
echo "blabla $var blabla"; levert blabla test blabla
Dus je hebt 2 opties:
echo "blabla $var blabla";
of
echo 'blabla ' . $var . ' blabla';
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
echo '<a href="RenGamesOnline://?user_id='.$row[user_id].'&user_password='.$row[user_password].'&username='.$row[username].'&Room_Id='.$row[Room_Id].'&Room_IpAddy='.$row[Room_IpAddy].'&Room_Port='.$row[Room_Port].'></a>';
?>
echo '<a href="RenGamesOnline://?user_id='.$row[user_id].'&user_password='.$row[user_password].'&username='.$row[username].'&Room_Id='.$row[Room_Id].'&Room_IpAddy='.$row[Room_IpAddy].'&Room_Port='.$row[Room_Port].'></a>';
?>
GR. mebus
inplaats dat ik de link zie
met play.. had ik per ongeluk eruit gelaten sorry!
rengamesonline:///?user_id=&user_password=&username=&Room_Id=&Room_IpAddy=&Room_Port=>play</a></td> <td width=
Code (php)
1
2
3
2
3
echo '<a href=\"RenGamesOnline://?user_id='.$row[user_id].'&user_password='.$row[user_password].'&username='.$row[username].'&Room_Id='.$row[Room_Id].'&Room_IpAddy='.$row[Room_IpAddy].'&Room_Port='.$row[Room_Port].'\></a>';
?>
?>
Nee, dubbele quotes hoef je binnen enkele niet te escapen. Het enige dat je binnen enkele quotes moet escapen, zijn enkele quotes.
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo '<a href="RenGamesOnline://?user_id=' . $row['user_id'] . '&user_password=' . $row['user_password'] . '&username=' . $row['username'] . '&Room_Id=' . $row['Room_Id'] . '&Room_IpAddy=' . $row['Room_IpAddy'] . '&Room_Port=' . $row['Room_Port'] . '>hier je linktekst</a>';
?>
echo '<a href="RenGamesOnline://?user_id=' . $row['user_id'] . '&user_password=' . $row['user_password'] . '&username=' . $row['username'] . '&Room_Id=' . $row['Room_Id'] . '&Room_IpAddy=' . $row['Room_IpAddy'] . '&Room_Port=' . $row['Room_Port'] . '>hier je linktekst</a>';
?>
ik krijg nu inbeeld het volgende te zien
<a href="RenGamesOnline://?user_id=&user_password=&username=&Room_Id=&Room_IpAddy=&Room_Port=>hier je linktekst
letterlijk zo geen link of niks
hieronder nogmaals de code.. zelf vraag ik me af of het uberhoupt mogelijk is om een link 5 waarders mee te geven zoals user id, user name and user pwl en poort id en Ip id is dit uberhoupt mogelijk???
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php
include("config.php");
mysql_connect($host,$user,$pass) or die(mysql_error());
mysql_select_db($db);
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_Id,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
a.user_id='".$user_id."'
AND
b.Room_Id='".$Room_Id."'
";
$query = mysql_query($select);
if(!$res = mysql_query($sql))
{
trigger_error(mysql_error());
}
else
{
$row = mysql_fetch_assoc($res);
// Maak de link op zoals ie geopend moet worden...
}
?>
include("config.php");
mysql_select_db($db);
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_Id,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
a.user_id='".$user_id."'
AND
b.Room_Id='".$Room_Id."'
";
{
}
else
{
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door herman
moet dat de url van jouw website worden? dan moet je er toch een $ voorzetten
en boven aan $RenGamesOnline = 'http://jouwurlhier.nl';
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php
include("config.php");
$RenGamesOnline = 'http://urlhier.nl';
mysql_select_db($db);
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_Id,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
a.user_id='".$user_id."'
AND
b.Room_Id='".$Room_Id."'
";
{
}
else
{
echo '<a href="$RenGamesOnline://?user_id=' . $row['user_id'] . '&user_password=' . $row['user_password'] . '&username=' . $row['username'] . '&Room_Id=' . $row['Room_Id'] . '&Room_IpAddy=' . $row['Room_IpAddy'] . '&Room_Port=' . $row['Room_Port'] . '>hier je linktekst</a>';
}
?>
include("config.php");
$RenGamesOnline = 'http://urlhier.nl';
mysql_select_db($db);
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_Id,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
a.user_id='".$user_id."'
AND
b.Room_Id='".$Room_Id."'
";
{
}
else
{
echo '<a href="$RenGamesOnline://?user_id=' . $row['user_id'] . '&user_password=' . $row['user_password'] . '&username=' . $row['username'] . '&Room_Id=' . $row['Room_Id'] . '&Room_IpAddy=' . $row['Room_IpAddy'] . '&Room_Port=' . $row['Room_Port'] . '>hier je linktekst</a>';
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dion
Dion schreef op 15.10.2006 20:25:
haal dat RenGamesOnline eens weg. want dat roept toch niets op???
weet je iets van urls? ik denk dat je niet weet waar dit over gaat. dus zal ik het even uitleggen wat je dacht dat niets opleverde.
dit roept een client op die contact met de game server.
die roep je zo op in de url
dus niet een gewone link of een ftp adres maar een adres speciaal waar de client mee kan worden opgeroepen,, en dat doe je door xxxclient//
oh okeej:P
herman schreef op 15.10.2006 20:22:
ik krijg nu inbeeld het volgende te zien
<a href="RenGamesOnline://?user_id=&user_password=&username=&Room_Id=&Room_IpAddy=&Room_Port=>hier je linktekst
Heb je wel gecheckt op de GET waarden? Dus met isset?
en eerlijk gezegd wordt ik echt gek van die die code
ik ken zat andere codes heb zoveel scripts verbouwd en aagepast ..
allemaal hadden ze een moeilijkheids graad. maar dit is de eerste script die ik via deze site helemaal uit niks had moeten maken.
ik heb gewoon niet genoeg ervaring om zelf precies in te zien wat er in een script wel thuis hoort en wat niet, als het on het aanroepen van db velden aangaat. en het doorgeven van die values mee in de link..
als ik dat begreep was ik al een heel end verder.. nu loop ik gewoon dik achter en loop ik vast op dit probleem
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo '<a href="RenGamesOnline://?user_id=' . $row['user_id'] . '&user_password=' . $row['user_password'] . '&username=' . $row['username'] . '&Room_Id=' . $row['Room_Id'] . '&Room_IpAddy=' . $row['Room_IpAddy'] . '&Room_Port=' . $row['Room_Port'] . '">hier je linktekst</a>';
?>
echo '<a href="RenGamesOnline://?user_id=' . $row['user_id'] . '&user_password=' . $row['user_password'] . '&username=' . $row['username'] . '&Room_Id=' . $row['Room_Id'] . '&Room_IpAddy=' . $row['Room_IpAddy'] . '&Room_Port=' . $row['Room_Port'] . '">hier je linktekst</a>';
?>
En zo?
nu even over de Get en insset functies.. ik was net het weekend bezig om te lezen over die functies..
eerder had ik Get gebruikt en hoorde dat het niet goed was.
je mag van me aannemen dat ik dit script al behoorlijk heb lopen verbouwen.
iedere keer met nieuwe verse iedeeen. maar ik denk dat niemand hem zou testen of gebruiken simpelweg omdat niet zoveel mensen een gaming site opzetten ..
dus als ik get of insset functie erin moet hebben.. graag maar hoe en waar
Code (php)
dan kun je zien wat er via de GET variabele meekomt.
ondertussen zie ik weer een link en nu zonder rare tags op het eind
rengamesonline:///?user_id=&user_password=&username=&Room_Id=&Room_IpAddy=&Room_Port=
dit zou toch inderdaad results moeten laten zien die zijn opgevraagd denk ik?
die andere Room_number heb ik nu niet nodig, dat is voor de client zelf maar staat er wel bij dat weet ik
KEY `Room_Id` (`Room_Id`),
KEY `Room_Number` (`Room_Number`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=2 ;
==================
User id is dus ook auto incr. ook even letterlijk gecopieerd
KEY `uid` (`user_id`),
KEY `uname` (`username`),
KEY `user_session_time` (`user_session_time`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=
==========met die hierboven vermelde code robert. krijg ik errors in lijn 15 version for the right syntax to use near 'AND b.Room_Id=' at line 15
en in 35 waar instaat trigger_error(mysql_error()); wat dus die error zal aangeven lijkt me.
dus die AND
b.Room_Id=".$Room_Id; is dus fout Room_Id;
Ik zie ze nergens eerder in je script voorkomen?
ok dan maar gelijk alles uitleggen ,
alles bestaat uit 3 delen
een game server. de client en de nuke evo site
de nuke evo site heb ik dus gebruikt voor het laten inloggen van mensen .
diezelfde database gebruiken we nu ook voor de game consol
dus die kan zien welke speler er op dat moment aan het spelen is. en alle stats bij houden van die gespeelde games.
nu is het zo dat op zich het login gedeelte normaal bij game servers ingebouwd zit in de client..
bij ons dus niet,
maar de game server kan wel waarders lezen die een link zou aangeven..
vandaar dat we users_id gebruiken om een user te identiciren.
nu jij dat vraagt ,, heb ik dus het vermoeden dat die users_id helemaal niet nodig is.. en alleen de user_name en user_pwl
alleen hoe moest ik dat aangeven dat uit de table Nuke_users die 2 dingen eruit worden gehaald.. dus dacht ik met Id zal het wel goed zitten.. DUs niet blijkbaar.
zelfde geld dus ook voor die Room table.. daar moeten we 3 waarders uit halen,.,. en ook daar heb ik dus Room_id gebruikt wat dus waarschijnlijk dom en fout is.. .
de link op dit moment geeft dit aan
rengamesonline:///?user_id=&user_password=&username=&Room_Id=&Room_IpAddy=&Room_Port=
en het zou er zo uit moeten zien...
rengamesonline:///?Room_Id=spadestr1&Room_IpAddy=127.0.0.1&Room_Port=7001
iets in die geest..
en als het kan ook graag de user naam ertussen en de geheime pwl
die 2 heb ik even weg gelaten hier.