echo link klopt niet
Stel ik heb de tabel users:
user_id | user_name | user_age
=======================
1 | kees | 20
2 | piet | 21
3 | klaas | 20
Als ik nu bijvoorbeeld het user_id weet van een bepaalde gebruiker, kan ik aan de hand daarvan zijn gegevens ophalen.
Geeft dus de naam en de leeftijd terug die bij user_id 1 horen, in dit geval 'kees' en '20'.
Dit is echt de basis van mysql queries, en het lijkt me dat je die toch nog niet onder de knie hebt. Misschien is het dus verstandig al je nog even wat tutorials leest over hoe dat nou precies werkt...
Maarja, om ook nog even terug te komen op mijn vorige vraag: In je query gebruik je variabelen in je WHERE clause, namelijk $user_id en $Room_Id. Echter deze waarden vind ik nergens eerder in je script terug, dus lijkt mij dat die nog niet bestaan. Gevolg: je query klopt niet meer en er zullen dus ook geen gegevens uit de database rollen.
ik moet infeite alleen maar de persoon zijn naam en pwl hebben dus niet zijn id
die is niet van belang en buiten dien kan ik blind zomaar een id opvragen zoals je zelf al aangeeft is dat telkens weer een unieke veld nummering als je het even zo wilt noemen,
ps ik kom idd kennis te kort daar heb je gelijk in
waar ik goed in ben is bestaande dingen helemaal te bouwen. daar zit mijn sterte in.. zo heb ik inmiddels een script waar je met sessies in moet loggen en dan pas uitslagen van gespeelde games in kan voeren en . nieuwe games aanmaken met daarbij behorende hosts namen .
1ste 2de en 3dplaats met punten voor 1ste en 2de en 3de plaats en de bij behorende namen en tijd en naam van host
DIt is in prinicipe nog nooit eerder vertoond in die hoedanigheid
dus denk ik dat ondanks mijn zwakker kennis toch nog wel iets begrijp van een hoop ingewikkelde materie. en ik ben nooit te oud om bij te leren.
ik had gewoon een paar jaar eerder me moeten verdiepen in php dan was ik vandaag expert zoals ik ook ben met flash en html en al het andere wat met websites en webdesign te maken heeft.
herman schreef op 15.10.2006 22:23:
over users id weet ik wel wat je bedoeld en weet zelf ook wel wat het doet.
die is niet van belang en buiten dien kan ik blind zomaar een id opvragen zoals je zelf al aangeeft is dat telkens weer een unieke veld nummering als je het even zo wilt noemen,
waar ik goed in ben is bestaande dingen helemaal te bouwen. daar zit mijn sterte in.. zo heb ik inmiddels een script waar je met sessies in moet loggen en dan pas uitslagen van gespeelde games in kan voeren en . nieuwe games aanmaken met daarbij behorende hosts namen .
1ste 2de en 3dplaats met punten voor 1ste en 2de en 3de plaats en de bij behorende namen en tijd en naam van host
dus denk ik dat ondanks mijn zwakker kennis toch nog wel iets begrijp van een hoop ingewikkelde materie. en ik ben nooit te oud om bij te leren.
ik had gewoon een paar jaar eerder me moeten verdiepen in php dan was ik vandaag expert zoals ik ook ben met flash en html en al het andere wat met websites en webdesign te maken heeft.
WHERE clause, namelijk $user_id en $Room_Id. die heb ik zo overgenomen van een aangepaste script.. kan dus idd dus fout zijn.
de id namen staat wel in db maar daar zal ik dus niks aan hebben begrijp ik als ik ze niet eerst definieer zoals jij al zegt dat niet is gebeurd..
jaja begin langzaam te leren. en nu nog hoe los ik dat dan op wat moet ik erbij zetten of juis weg halen :)
Ik weet niet hoe jouw inlogscript er nu precies uit ziet, maar ik zou bijvoorbeeld een sessievariabele aanmaken met daarin de user_id van de gebruiker. In je inlogscript komt dan een regel te staan als:
Nu kun je op elke willekeurige pagina, met behulp van deze sessievariabele, alle gegevens over een gebruiker uit de database halen.
Stel nu, dat als de gebruiker ingelogd is, hij een pagina te zien krijgt met allemaal links naar spellen. Ik zou op deze zelfde pagina dan met 2 mysql queries werken. Een waarmee je de gegevens van de gebruiker ophaalt uit de database, en een waarmee je lijst van (en links naar) laat genereren.
Als eerste plaats je met de eerste querie de gegevens over de gebruiker in een variabele, daarna selecteer je met de 2e query alle spellen uit de database (met bijbehorende gegevens) en gebruik je al deze gegevens om de links naar de spellen te creëren.
sessies snap ik wel en als je in nuke inlogt heb je al te maken met user sessions dat bestaat dus al in db dus dat scheelt werk
moet ik nu nog 2 verschillende mysql queries maken zoals je zegt.. 1 voor users en voor die links naar rooms.. affijn je hebt het zelf goed uitgelegd dus ik snap dat je precies weet hoe dit zit..
idd zo wou ik dat hebben en als ik dan in mysql nieuwe rooms aanmaak kan ik die link plaatsen en worden de waardes mooi uitgelezen uit db
kan ik de bestaande query gewoon in 2 delen zou dat gewoon werken?
Jep dat kan gewoon. Zorg er wel voor dat de queries kloppen ;)
als ik iets voor jullie kan doen roep maar. alhoewel ik bang ben dat je niet zo gouw iets buiten php zal doen.. maar ja je weet maar nooit,.
trouwens als ik die link klaar had . dan had ik vanacht waarschijnlijk al de eerste games gehad. want de server wordt vanacht ook opgeleverd dus middag in america of avond tijd..
we zien het morgen allemaal wel. groeten !
eigenlijk was ik er de hele tijd erg close op de link zelf na daar zat een fout in omdat wij een andere methode gebruikten om een http referer te openen
en de link op zich op de gewone manier http links aangaf maar goed
toch heel erg bedankt voor alle steun.
:)