echo met aanhalings of accolade teken.
Maar deze opdracht print 1 lange lijn
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
while($row = $result->fetch_assoc()){
$rawdata[] = $row;
$i++;
echo htmlspecialchars($row['fei_id']). '\r\n' ;
}
$rawdata[] = $row;
$i++;
echo htmlspecialchars($row['fei_id']). '\r\n' ;
}
Wat zie ik verkeerd??
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
$rawdata[] = $row;
$i++;
echo htmlspecialchars($row['fei_id']) . PHP_EOL;
}
?>
$rawdata[] = $row;
$i++;
echo htmlspecialchars($row['fei_id']) . PHP_EOL;
}
?>
Een beetje logisch inspringen is overigens geen overbodige luxe, dan zie je tenminste ook in 1 oogopslag of je toevallig ergens een lus verkeerd toepast.
Quote:
Windows: '\r\n'
Mac (OS 9-): '\r'
Mac (OS 10+): '\n'
Unix/Linux: '\n'
Mac (OS 9-): '\r'
Mac (OS 10+): '\n'
Unix/Linux: '\n'
Ben van Velzen op 14/08/2017 10:39:12:
Jouw oplosing werkt gedeeltelijk PHP_EOL (End Of Line) zegt het al, een nieuwe regel aan het eind van het scherm(lijn)\r\n is een speciale sequence, die altijd tussen "" gebruikt moet worden. Als alternatief kun je ook de constante PHP_EOL gebruiken, dus zo:
Een beetje logisch inspringen is overigens geen overbodige luxe, dan zie je tenminste ook in 1 oogopslag of je toevallig ergens een lus verkeerd toepast.
En dat is feitelijk het enige dat je onder normale omstandigheden nodig hebt. Alleen Windows wijkt hier iets af, maar niet op een strikte manier. Het HTTP protocol zegt dat je \n hoort te gebruiken als line ending, en je poept hier HTMl uit. Geen punt dus.
Om te forceren dat je een regelovergang hebt zou je een van de volgende dingen kunnen gebruiken:
- eenm preformatted text element,
- een paragraaf,
- een horizontal rule (<hr>),
- of, in het algemeen, een block level element zoals een div,
- of gewoon een ouderwetste linebreak (<br>)
Thomas van den Heuvel op 14/08/2017 16:21:36:
Een <br> gaat ook niet goed, dit is de output:................
2. Waar maak je je druk om? Het is maar een datalist. Of je nu newlines hebt of niet doet helemaal niet terzake.
3. Zit je toevallig te testen in IE? Die snapt vaak UNIX enters niet of negeert ze als je view source doet.
Ben van Velzen op 15/08/2017 10:18:22:
Aangezien ik hier vaak verweten wordt dat er geen overzicht in mijn code zit. wilde ik het nu eens een keer 'netjes' doen. maar goed ik heb de test aan het werk zie hier1. Je zet </br> neer.
2. Waar maak je je druk om? Het is maar een datalist. Of je nu newlines hebt of niet doet helemaal niet terzake.
3. Zit je toevallig te testen in IE? Die snapt vaak UNIX enters niet of negeert ze als je view source doet.
PHP en de HTML output hiervan zijn 2 verschillende dingen. Je PHP code is ook vaak een rommeltje, maar de HTML die als output komt is helemaal niet relevant hierbij.
Met behulp van de vrienden op de interwebs, heb ik er dit van gebakken.
Nu werkt het zo'n beetje overal.
http://adoptive.esy.es/horse/
Harry H Arends op 15/08/2017 12:11:19:
maar goed ik heb de test aan het werk
Simpelweg omdat iets werkt maakt het nog niet correct (meestal lijkt het enkel te werken). Je drukt waarden af tussen de </head> en de <body> tag. Het is dan nogal onvoorspelbaar of dat juist (of uberhaupt) wordt weergegeven.
Thomas van den Heuvel op 15/08/2017 15:31:53:
Simpelweg omdat iets werkt maakt het nog niet correct (meestal lijkt het enkel te werken). Je drukt waarden af tussen de </head> en de <body> tag. Het is dan nogal onvoorspelbaar of dat juist (of uberhaupt) wordt weergegeven.
Waar hoort de datalist tag dan thuis??Harry H Arends op 15/08/2017 12:11:19:
maar goed ik heb de test aan het werk
Als het wel wilt gebruiken om ermee te experimenten, dan hoort het uiteraard in de body, omdat het zichtbare inhoud van je website is.
Gewijzigd op 15/08/2017 15:58:36 door - Ariën -
Harry, kijk eens in de broncode van de link die ik heb gegeven.
Adoptive Solution op 15/08/2017 16:02:16:
Dat zal nooit werken, je hebt een select element binnen een datalist.Harry, kijk eens in de broncode van de link die ik heb gegeven.
- Ariën - op 15/08/2017 15:57:53:
Ik zou datalist in de ijskast bewaren. Tenzij je Apple-gebruikers en Opera-fans het lastig wilt maken.
Als het wel wilt gebruiken om ermee te experimenten, dan hoort het uiteraard in de body, omdat het zichtbare inhoud van je website is.
Ik heb geen Aple gebruikers binnen de organisatie
Gewijzigd op 15/08/2017 16:11:39 door Harry H Arends
Harry H Arends op 15/08/2017 16:09:17:
Adoptive Solution op 15/08/2017 16:02:16:
Dat zal nooit werken, je hebt een select element binnen een datalist.Harry, kijk eens in de broncode van de link die ik heb gegeven.
- Ariën - op 15/08/2017 15:57:53:
Ik zou datalist in de ijskast bewaren. Tenzij je Apple-gebruikers en Opera-fans het lastig wilt maken.
Zeg nooit 'nooit'. Maar persoonlijk zou ik geen elementen en functies gebruiken die niet door alle recente browsers ondersteund worden. Dan gebruik ik het liefste de autocomplete van jQueryUI die zelfs te stylen is omdat het om een list-element gaan.
https://jqueryui.com/autocomplete/
Wordt ondersteund door alle browsers, is gratis en wordt ook nog eens up to date gehouden!
Die gebruik ikzelf ook, en met plezier.
Peter K op 15/08/2017 16:59:25:
Dat is java en daar heb ik helemaal geen kass van gegeten.Persoonlijk zou ik gaan voor deze variant:
Wordt ondersteund door alle browsers, is gratis en wordt ook nog eens up to date gehouden!
Hoe krijg ik b.v. een mysql resultaat in een var??
Beiden zijn totaal anders.....
Net als een appel en een banaan.
Ik zou zeggen, klik po de link en verdiep er eens in.
JavaScript valt reuze mee!
je had er al eerder een topic over gemaakt.
https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/dropdown-lijst-met-suggestie/101472/
Gewijzigd op 15/08/2017 20:26:10 door - Ariën -