echo probleem ivm strlen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »
Robin

Robin

23/07/2006 01:17:00
Quote Anchor link
hallo,

de volgende code gebruik ik om de 3de rij uit een query naar het scherm te schrijven:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo(mysql_result($res,3,'omschrijving')); ?>

nu mag echter de omschrijving niet langer zijn dan 74 tekens vandaar dat ik het volgende heb gescript:

If (strlen($row['omschrijving']) > 74)
{ $oms = substr($row['omschrijving'],0,74);}
else
{
$oms = $row['omschrijving'];
}

ivm bovenstaande code moet de echo dus ook aangepast worden. dit heb ik op de volgende manier gedaan:

Code (php)
1
<?php echo(mysql_result($res,3,$oms)); ?>

het rare alleen is, is dat hij nu niet de omschrijving weergeeft maar de positie uit de tabel, dus bijvoorbeel rij 701.

iemand een idee wat er fout is aan deze echo en hoe ik dit op kan lossen ?

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 18:37:18

23/07/2006 01:21:00
Quote Anchor link
Doe eens voor de if constructie een echo van $row['omschrijving']

Robin

Robin

23/07/2006 02:04:00
Quote Anchor link
ja, dan schrijft hij wel netjes de omschrijving naar de pagina,alleen verkort hij hem dan niet.

zonder de if functie werkt het allemaal perfect !!

maar de regels moeten dus verkort worden en op de een of andere manier geeft hij met een variabele in de echo dus het rijnummer weer ipv de omschrijving.

Willem vp

Willem vp

23/07/2006 10:48:00
Quote Anchor link
Volgens mij heb je een gedachtenkronkel die ik niet helemaal begrijp ;-)

Het derde veld dat je aan mysql_result() meegeeft, is de veldnaam van je record; 'omschrijving' in dit geval. Wat je ermee wilt bereiken door daar nu $oms neer te zetten, is mij een raadsel.

Je moet juist het resultaat van mysql_result() inkorten:
Code (php)
1
2
3
$oms = mysql_result($res,3,'omschrijving');
$oms = substr($row['omschrijving'],0,74);
echo $oms
Je hoeft niet eerst met strlen() te kijken naar de lengte; substr() houdt daar zelf al rekening mee.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem vp

- SanThe -

- SanThe -

23/07/2006 10:57:00
Quote Anchor link
@Willem_vp: Moet dat dan niet zo zijn, want $row bestaat volgens mij niet.
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$oms
= mysql_result($res,3,'omschrijving');
$oms = substr($oms,0,74);
echo $oms
?>

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 11:24:00
Quote Anchor link
SanThe:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$oms
echo $oms
?>

Uiteraard. Ik denk dat Willem_vp mysql_result nooit gebruikt en automatisch $row schrijft :-)
Ik zelf raad het gebruik ook af, omdat je heel snel fouten krijgt. mysql_assoc is het snelste alternatief dat met array-keys werkt.

Robin

Robin

23/07/2006 12:02:00
Quote Anchor link
Nou, ik zal mijn gedachtenkronkel wat beter uitleggen:

in dit geval gaf ik aan dat ik het 3de resultaat van "omschrijving" uit mijn tabel naar het scherm wil schrijven.

Echter moeten ergens anders op de pagina ook andere resultaten naar het scherm geschreven worden, bijvoorbeeld resultaat 1,21,134, 396 etc

Er zit dus geen logica in waardoor een while loop in mijn ogen niet mogelijk is. het mogen namelijk geen random resultaten zijn maar het moeten precies die resultaten zijn die ik van te voren aangeef.

Zonder de "if" functie deed ik dat als volgt:

Code (php)
1
<?php echo(mysql_result($res,3,'omschrijving')); ?>

de 3 in dit voorbeeld pas ik dan aan adhv het resultaat die ik naar het scherm wil schrijven. Wil ik dus resultaat 176 naar het scherm schrijven dan doe ik dat als volgt :

Code (php)
1
<?php echo(mysql_result($res,176,'omschrijving')); ?>

Tot zover werkt alles dus prima, maar indien ik de "if" functie toevoeg werkt het dus niet meer !!!

in jullie reacties staat elke keer : echo $oms

maar dit werkt alleen goed indien je een loop gebruikt, echter de resultaten die ik naar het scherm wil schrijven liggen dus al vast, dus moet het naar mijn mening iets worden als:

Code (php)
1

Dit werkt echter niet helemaal omdat hij nu dus het rijnummer weergeeft bij $oms ipv de omschrijving.

Maar ik hoop dat ik nu een beetje duidelijk ben geweest met hetgeen ik wil bereiken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin

- SanThe -

- SanThe -

23/07/2006 13:09:00
Quote Anchor link
Ikzelf gebruik ook nooit mysql_result(). Ik gebruik altijd mysql_fetch_object() of mysql_fetch_array(). Ik vind die véél handiger.

Robin

Robin

23/07/2006 13:39:00
Quote Anchor link
ik zal dat eens proberen, maar op zich mag dat geen verschil uitmaken naar mijn mening.

maar heeft iemand nog een suggiest hoe ik het eea goed naar het scherm kan schrijven ?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 13:43:00
Quote Anchor link
Robin:
ik zal dat eens proberen, maar op zich mag dat geen verschil uitmaken naar mijn mening.

Zie mijn MySQL performance test
mysql_fetch_object is het traagst, mysql_fetch_assoc het snelst (voor een associatieve array)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 13:45:00
Quote Anchor link
Robin:
Nou, ik zal mijn gedachtenkronkel wat beter uitleggen:

in dit geval gaf ik aan dat ik het 3de resultaat van "omschrijving" uit mijn tabel naar het scherm wil schrijven.

Echter moeten ergens anders op de pagina ook andere resultaten naar het scherm geschreven worden, bijvoorbeeld resultaat 1,21,134, 396 etc

Er zit dus geen logica in waardoor een while loop in mijn ogen niet mogelijk is. het mogen namelijk geen random resultaten zijn maar het moeten precies die resultaten zijn die ik van te voren aangeef.

Even voor de duidelijkheid: gaat het er om dat je de zoveelste rij uit een tabel wilt laten zien, of wil je de zoveelste kolom van een record laten zien?

Willem vp

Willem vp

23/07/2006 13:51:00
Quote Anchor link
Jan:
SanThe:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$oms
echo $oms
?>

Uiteraard. Ik denk dat Willem_vp mysql_result nooit gebruikt en automatisch $row schrijft :-)

Ik denk dat ik aan de telefoon zat en na mijn copy/paste-actie was vergeten de code aan te passen ;-)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 13:55:00
Quote Anchor link
Willem:
Jan:
SanThe:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$oms
echo $oms
?>

Ik denk dat ik aan de telefoon zat en na mijn copy/paste-actie was vergeten de code aan te passen ;-)

Hahahaha!
@Robin: voor het geval het erom gaat alleen bepaalde records uit je tabel te halen, kun je een query als deze gebruiken:
Code (php)
1
2
3
SELECT veld1, veld2, omschrijving
FROM tabelnaam
WHERE id IN ( 1, 3, 5, 7, 9 ) // voer hier je eigen nummers in
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Willem vp

Willem vp

23/07/2006 14:10:00
Quote Anchor link
Robin:
in jullie reacties staat elke keer : echo $oms

maar dit werkt alleen goed indien je een loop gebruikt, echter de resultaten die ik naar het scherm wil schrijven liggen dus al vast, dus moet het naar mijn mening iets worden als:

Code (php)
1
En dat is dus de gedachtenkronkel die ik bedoelde.

Wat het gebruik van $oms met loops heeft te maken, begrijp ik niet. Dat heeft het namelijk niet. $oms is gewoon een variabele waar je een tijdelijke waarde in bewaart:

(1) $oms = mysql_result($res,176,'omschrijving');
(2) $oms = substr($oms,0,74);
(3) echo $oms

In regel 1 haal je de omschrijving uit het 176e resultaat op. Die omschrijving sla je op in $oms.

In regel 2 kort je de omschrijving in tot maximaal 74 tekens.

In regel 3 schrijf je de ingekorte omschrijving vervolgens naar het scherm.

Meer is het niet.

Wat jij doet, is iets heel anders:

(1) $oms = $row['omschrijving'];
(2) echo(mysql_result($res,3,$oms));

In regel 1 vraag je de omschrijving op (waar je die $row vandaan haalt laat je overigens niet weten) en die ken je toe aan $oms. $oms heeft nu dus de waarde "Gehaktballen" of zo.

In regel 2 vraag je via mysql_result op wat de waarde is van het veld "Gehaktballen" in het derde resultaat-record van je query. Maar je HEBT helemaal geen veld "Gehaktballen", want je wilt de waarde van het veld "omschrijving" hebben. En daar loopt MySQL dus de soep (met gehaktballen) in ;-)

Robin

Robin

23/07/2006 21:59:00
Quote Anchor link
dit is de volledige query:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?

$sql
= "SELECT link,omschrijving FROM pm WHERE categorie='fietsen' AND soort='citybikes' ORDER BY RAND() LIMIT 0,48";
$res = mysql_query($sql) or trigger_error(mysql_error());

If (strlen($res['omschrijving']) > 74)
{
$oms = substr($res['omschrijving'],0,74);}
else
{
$oms = $res['omschrijving'];
}

if ($res == 0)
  {

echo "fout";
  }

else {

[
code]<?php echo(mysql_result($res,1,'link')); ?>

<?php echo(mysql_result($res,1,$oms)); ?>

}

?>

Wat wil ik nu precies doen ?

Op zeg maar 20 verschillende plekken van mijn pagina wil ik de omschrijving random weergeven. Omdat er dus geen dubbele omschrijvingen op de pagina mogen verschijnen wil ik een specifieke rij (van de omschrijving) echo-en.

dus bijvoorbeeld op plek 1:

Code (php)
1

en op plek 23:

Code (php)
1
<?php echo(mysql_result($res,23,$oms)); ?>

-----------------------------------------
-----------------------------------------

hetgeen ik bedoelde met oms in combinatie met een loop is het volgende.

in jullie voorbeelden zetten jullie 1 waarde in de variabel oms welke vervolgens naar het scherm geschreven word.

mijn bedoeling is dus om alle resultaten van het veld "omschrijving" die nav de uitgevoerde query zijn opgehaald in de variabele oms worden bewaard.

daarna is het de bedoeling dat ik uit oms waarde 1 (resultaat 1) naar het scherm schrijf, maar ook bijvoorbeeld waarde 23 (resultaat 23)

in mijn beleving dan dus :

Code (php)
1

Code (php)
1
<?php echo(mysql_result($res,23,$oms)); ?>

of moet dit dan iets worden als:

Code (php)
1
<?php echo $oms,1,; ?>

Code (php)
1
<?php echo $oms,23,; ?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin

M Ypma

M Ypma

24/07/2006 02:36:00
Quote Anchor link
hier gaat het al fout:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?

$sql
= "SELECT link,omschrijving FROM pm WHERE categorie='fietsen' AND soort='citybikes' ORDER BY RAND() LIMIT 0,48";
$res = mysql_query($sql) or trigger_error(mysql_error());

If (strlen($res['omschrijving']) > 74)
{
$oms = substr($res['omschrijving'],0,74);}
?>

bij je if vraag je om:
$res['omschrijving']
maar dat gaat niet want je hebt hem nog niet gefetched zoals jan koehoorn uitlegde
en daarom werkt hij zonder if wel:)
haal $res eerst maar door mysql_fetch_assoc() heen.
vervolgens heb je een whileloopje nodig die de rest voor je doet.

maar het is dan ook handig om je query aan te passen als eerder aangegeven hier omdat de regels die je wilt toch al bekend zijn, waarom alles ophalen als je toch al weet wat je nodig hebt:)

Quote:

zoek niet teveel dekking achter je mening en sta open voor andere mogelijkheden
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door M Ypma

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.