echoen tussen 2 comma's
maar ik zit met 1 probleem, de waarde komt uit de database, en moet dus geeogoet worden, maar die waarde moet tussen 2 comma's komen te staan: $colname_content = "1"; daar wil ik dus van maken: $colname_content = "$row_config['standaard waarde']";
maar dan geeft ie een string fout:S hoe kan ik zoiets toepassen?
ik hoop dat de vraag duidelijk is.
Groeten Rick
$colname_content = '\'' . $row_config[ 'standaardwaarde'] . '\'';
haha oke, ik heb nu geen fouten meer maar er gaat iets nog niet helemaal goed, volgens mij moet het $colname_content = '\'' . ECHO $row_config[ 'standaardwaarde'] . '\''; worden, maar dat werkt op deze manier ook niet
$colname_content = '\'' . $row_config[ 'standaardwaarde'] . '\'';
echo $colname_content;
dit is ook niet de oplossing nu krijg ik 2 comma's boven aan de pagina, maar voor de rest gebeurt er niks
Probeer zelf ook eventjes alles te controleren
Zet tevens boven aan je pagina:
error_reporting( E_ALL );
zit hier misschien de fout in?
Het lijkt er op dat je je direct nesteld in ingewikkelde PHP + MySQL zaken waar je zo te zien nog niet aan toe bent. Probeer je eerst eens te verdien in wat basis beginselen van PHP. Als je dat onder de knie hebt doe je hetzelfde voor MySQL.
het lukt me anders aardig, jammer dat je me niet verder helpen wil.. het zit m in 1 lijntje, ik roep waarscheinlijk de verkeerde variable aan omdat ik er eigenlijk 2 maak, njah ik zoek wel ergens anders verder:(
Probeer dit eens:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$ID = 'Zet hier het ID wat je uit de database wilt halen';
$query = "SELECT ID, titel, content FROM content WHERE id = '" . $ID . "'";
$sql = mysql_query( $query );
$row = mysql_fetch_assoc( $sql );
$content = '\'' . $row[ 'content'] . '\'';
echo $content;
?>
$ID = 'Zet hier het ID wat je uit de database wilt halen';
$query = "SELECT ID, titel, content FROM content WHERE id = '" . $ID . "'";
$sql = mysql_query( $query );
$row = mysql_fetch_assoc( $sql );
$content = '\'' . $row[ 'content'] . '\'';
echo $content;
?>
njah ik zoek t nog wel eens uit, jammer dat ik er niet uitkom, ik had gehoopr dat t niet zo moeilijk was, normaal vul je zelf in het script een ID in, maar die wou ik uit de database halen, zodat ik een configuratie script kon maken maar hier stopt t voor mij.