editor probleem, de oplossing!
DE EDITOR WERKT NIET GOED IN IE8 en verspringt regelmatig, waardoor ik niet kan zien wat ik typ en waardoor ik soms per ongeluk complete stukken tekst verwijder.
In mijn post van 18 november gaf ik al aan dat het probleem kan worden opgelost door op pagina's waar je een reactie kunt plaatsen in de head een meta tag mee te geven zodat deze als IE7 worden gerenderd. Dit is de betreffende meta tag:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />
PHPhulp team, willen jullie dit aub doorvoeren. Jullie zouden mij, en ik denk vele anderen met mij, er erg gelukkig mee maken.
Alvast hartelijk dank voor jullie inzet!
Gewijzigd op 31/01/2011 11:14:13 door Chris -
Gewijzigd op 19/01/2011 12:14:02 door John D
Lijkt me overbodig als we een speciaal daarvoor bedoeld bug forum hebben...
Ik weet een nog betere oplossing, verwijder IE van je PC, rot browsers. Hoe minder IE gebruikers hoe beter.
Oetzie cookie op 19/01/2011 12:37:36:
Hmm, niet handig: jij moet toch als webdesigner je design op alle browsers uitproberen voordat je het in de markt zet?? Ik rij niet in een skoda maar daarom hoeven ze nog niet allemaal van de weg gehaald te worden :PIk weet een nog betere oplossing, verwijder IE van je PC, rot browsers. Hoe minder IE gebruikers hoe beter.
Ik weet een nog betere oplossing, verwijder IE van je PC, rot browsers. Hoe minder IE gebruikers hoe beter.
Nog steeds de meest gebruikte browser, dus hoe kun je zoiets nou zeggen. Maar goed, daar gaat het nu niet om. Ik hoop dat mijn oplossing wordt doorgevoerd door het PHPhulp team.
Ozzie PHP op 19/01/2011 13:06:07:
Nog steeds de meest gebruikte browser, dus hoe kun je zoiets nou zeggen. Maar goed, daar gaat het nu niet om. Ik hoop dat mijn oplossing wordt doorgevoerd door het PHPhulp team.
Klopt het moet ook opgelost worden, maar dan kan ik jou nog wel proberen over te halen om IE niet meer te gebruiken :)
Moet je nagaan hoe shit de browser is al je hem al moet laten renderen als een voorganger...
Gewijzigd op 19/01/2011 13:17:49 door Joakim Broden
Leest er iemand mee van het PHPhulp team? Ik zou graag willen weten of mijn oplossing wordt doorgevoerd. Graag jullie reactie.
John D op 19/01/2011 12:13:41:
Misschien Bas Kregeler een pm/email sturen??
Done.
Toevoeging op 19/01/2011 16:33:16:
Reactie in IE8.
Toevoeging op 19/01/2011 16:36:09:
Heb net overal getest in IE8. Kan het aan de versie van je browser liggen? Ik heb hier IE 8.0.7600. Ik heb zowel op scripts als op het forum getest.
Toevoeging op 19/01/2011 16:39:48:
Mijn versie is 8.0.7600.16385
Hebben andere mensen hier ook last van???
Ik heb hier ook last van, erg vervelend. Ik doe nu elke keer de code er compleet uithalen, aanpassen, terugplaatsen.
Dankjewel voor het melden. Ik ben in ieder geval dus niet de enige die hier last van heeft.
Nee, dat ben je niet. Fijn he? Haha.
(pffff... wat een klote editor... sorry hoor, dat zijn de frustraties die eruit moeten)
Dit maakt het vervelend als je veel moet type omdat je als het ware "blind" moet type omdat je niets kan zien vanwege het verspringen.
Nog iets, misschien werkt dit wel bij iedereen maar, als ik iets van een code kopier/paste en ik zit het in de editor is het onmogelijk voor mij om iets te kunnen aanpassen. Wil ik iets selecteren dan springt hij weer terug wat betekend dat ik teveel Selecteer.
naja of je maakt eerst even je thread in notepad en daarna plak je het in editor
Door deze tag in de head van de pagina toe te voegen is het probleem opgelost:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />
...maar helaas is niemand van PHPhulp tot op heden in staat gebleken om deze regel toe te voegen.
In de tussentijd verplaats ik dit topic naar de juiste categorie.
Chris, dat kan... maar dat is niet het 1e waar ik aan denk als ik naar phphulp ga. Bovendien... als je een bericht aan het typen bent, dan gat het beginstukje goed. Pas als je meer tekst typt dan in de textarea past dan gaat het mis. En als je op dat moment op compatibiliteitsmodus klikt he.... dan, grrrrr... ja het is me al een paar ker overkomen. Dan wordt de pagina opnieuw ingeladen en is alles wat je getypt hebt WEG!!! Dat is niet leuk!! Die meta tag invoegen is de oplossing. En geef nu zelf toe... hoe moeilijk is dat nu eigenlijk? 1 Regeltje toevoegen?
Ozzie PHP op 31/01/2011 11:21:18:
Chris, dat kan... maar dat is niet het 1e waar ik aan denk als ik naar phphulp ga. Bovendien... als je een bericht aan het typen bent, dan gat het beginstukje goed. Pas als je meer tekst typt dan in de textarea past dan gaat het mis. En als je op dat moment op compatibiliteitsmodus klikt he.... dan, grrrrr... ja het is me al een paar ker overkomen. Dan wordt de pagina opnieuw ingeladen en is alles wat je getypt hebt WEG!!! Dat is niet leuk!! Die meta tag invoegen is de oplossing. En geef nu zelf toe... hoe moeilijk is dat nu eigenlijk? 1 Regeltje toevoegen?
Heel erg.... Geen idee waar het vandaan komt, heb ook geen zin om dat uit te zoeken. Maar een browser afdwingen om te renderen als zijn voorganger is niet goed. Dat is een pleistertje plakken, maar niet de oplossing.
De oplossing is gewoon zorgen dat het werkt. IE9 doet moet ook de specs ondersteunen. Dus...