Een aantal regels van een tekst behouden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter

Pieter

22/02/2006 22:26:00
Quote Anchor link
Ik ben aan een op PHP en MySQL gebaseerde Text-based game begonnen, nadat ik eerder zoiets in Delphi heb gemaakt.

Ik zit nu met het probleem dat ik de tekst die ik terugkrijg na het invoeren van een commando(zoals 'go north', 'eat bread'...) wil behouden en onder deze tekst de meer recente tekst wil zetten(van het commando dat zojuist is ingevoerd of van een event vanuit het script), als het ware het idee van een DOS venster dus.
Wat deze tekst is hangt af van de gebruiker, en het kan een vrij grote lap worden. Ik wil de grootte beperken door een maximum aantal regels (of commando's met resultaat) op te geven, hoe kan ik dit het beste doen? Is een array waarin de verschillende gebruikte commando's staan iets, of heeft PHP een handiger functie hiervoor?
Ik gebruik trouwens geen cookies voor dit spel.

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 02:13:13

Eric Cartman

Eric Cartman

22/02/2006 23:56:00
Quote Anchor link
Volgens mij heb je wel wat aan de functie substr();.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2006 00:01:00
Quote Anchor link
Ik denk dat substring niet zo handig is hier. Ik zou een array maken met de gebruikte commando's. Stel dat je er max 50 wilt laten zien.

Met array_shift ($array) haal je het eerste element er van af.
Met array_push ($array, $element) voeg je een nieuwe toe.

Je begint dus met pushen en je checkt met count ($array) of je al op de 50 bent. Zo ja, dan array_shift gebruiken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.