Een actiecode pagina maken
Ik wil graag een pagina maken waar een bezoeker een unieke code invult en vervolgens op de vervolg pagina komt. Het liefst wil ik dat die pagina alleen benaderbaar is wanneer iemand de code invoert. De URL kan je dan niet 1 op 1 kopiëren/plakken. Na het invullen van de code moet deze niet opnieuw te gebruiken zijn.
Is dit mogelijk?
Ja.
Gaaf! Is er ergens een voorbeeld van te vinden waarmee ik aan de slag kan?
Je slaat de kortingscodes op in een aparte databaserabel. En op het moment dat deze goed is dan stuur je de gebruiker door naar een speciale pagina
En op die speciale pagina verwijder je de code uit de tabel zodat deze niet opnieuw te gebruiken is.
Zo voorkom je dat als iemand, per ongeluk, iemand terug gaat, hij de code 'kwijt' is.
Niets zo vervelend als verversen/teruggaan/browser per ongeluk sluiten, en dan je actiecode verloren hebben.
Maak er dus meer werk van dan je in je eerste bericht schrijft.
Zoiets heet toch gewoon het "verzilveren" van een code (m.a.w. de code wordt aan een user account gekoppeld ofzo).
Een actiecode is een soort 'wachtwoord' om korting te krijgen. Vaak als reclame/lokkertje.
De topicstarter noemt dit weliswaar een actiecode, maar geeft vervolgens zelf aan dat de code voor eenmalig gebruik is :). Maar je hebt gelijk, actiecode is dan waarschijnlijk niet de beste omschrijving.
Wat ik ga maken is een pagina waarbij je een code moet invoeren. Deze code word gecontroleerd in een database en wanneer het overeenkomt kan de bezoeker door naar een andere pagina. Na het invullen van die pagina zal ik handmatig de code uit de database halen.
Bedankt voor het meedenken.
Je moet deze niet handmatig uit de database halen maar gewoon automatisch laten verwijderen.
Ik verwacht dat de gebruiker eerst even een kijkje neemt. vervolgens later terugkomt om daadwerkelijk zijn gegevens achter te laten. Wanneer de code dan niet meer werkt kan die niet meer op de pagina komen. Dan krijg ik weer mailtjes dat het niet werkt etc. Denk dat dit de enige werkende mogelijkheid is om vooral de gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te houden.
Of je verwijderd de code pas nadat de bezoeker zijn gegevens heeft achter gelaten? Dus pas als het formulier afgehandeld is de code verwijderen, dan hoef je niks handmatig te doen..