een apostrof is wel en niet zichtbaar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter Michielsen

Pieter Michielsen

24/02/2012 21:20:36
Quote Anchor link
Ik heb een formulier gemaakt waarin verschillende gegevens ingevoerd kunnen worden via een 'textfield'. Een van de gegevens die ingevoerd zijn is het voord villa's.
Op zich niets mis mee zou je zeggen.
Het is echter nu zo dat dit woord op de admin pagina (waar de gegevens gewijzigd kunnen worden) wel een apostrof laat zien en op de pagina zelf laat hij een open vierkantje zien alsof het caracter niet zou bestaan. De gegevens zijn helemaal hetzelfde lettertype, grote, kleur etc. etc.

Ook bij het aanpassen van de tekst krijg ik een probleem omdat door de apostrof het script eigenlijk wordt afgebroken. Toen ik het item aan het invoeren was gaf het geen problemen...

Is er iemand bekend met deze problemen?

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 17:44:44

Frank WD

Frank WD

24/02/2012 21:36:24
Quote Anchor link
Hanteer je wel een goede doctype of charset op de pagina waar je het wilt weer geven?

Misschien zou je ook even de code hier posten van waar het mis gaat.

Wouter J

Wouter J

24/02/2012 22:34:18
Quote Anchor link
@Frank, aan een doctype kan het niet liggen. Aan de charset wel, heb je wel de juiste charset op de pagina en in de DB en in PHP?

Edit:
@hieronder, maakt niet heel veel uit. Maar wou het toch even corrigeren
Gewijzigd op 24/02/2012 23:25:54 door Wouter J

Frank WD

Frank WD

24/02/2012 22:49:33
Quote Anchor link
@Wouter,

Je klopt, ik heb altijd gedacht dat het er wel aan kan liggen.
Maar zins kort via het forum ben ik er achter dat het dus niet zo is.
Maar wil het af en toe nog wel eens vergeten. Mijn excusses er voor.

Pieter Michielsen

Pieter Michielsen

25/02/2012 00:10:37
Quote Anchor link
Er zat inderdaad een verschil in de charset van de twee pagina's. Bij de ene stond er een ingesteld en bij de ander niet. Echter het gaat fout bij de pagina waar de charset is ingesteld. Als er niets is ingesteld worden de caracters goed weergegeven.
Hoe en waar stel ik de charset in binnen mijn database?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.