Een enter invoeren na zoveel letters

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Simon Kroes

Simon Kroes

12/07/2009 14:17:00
Quote Anchor link
Beste phpers,
ik heb een probleempje,

Ik ben bezig met een systeempje waardoor je berichten naar elkaar kan sturen, alleen als ik bijvoorbeeld heel vaak aaaaaaaaaa neer zet tot de einde van de div, dan rekt de div mee, Kan iemand me misschien vertellen hoe ik dit op los dus dat als hij aan de eind van de div komt dat hij dan een enter neer zet?

Alvast bedankt
Groeten Nomis

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 17:52:23

Midas

Midas

12/07/2009 14:23:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar wordwrap().

Simon Kroes

Simon Kroes

12/07/2009 14:32:00
Quote Anchor link
Ja oke, Heel erg bedankt, het is gelukt alleen heb een andere klein vraagje
Want namelijk als ik heel vaak hhhhhh typ doet hij het wel, maar als ik 10x achterelkaar hallo typ dan stopt hij ik denk 100px voor het einde van de div

Midas

Midas

12/07/2009 14:34:00
Quote Anchor link
Laat je code eens zien?

Simon Kroes

Simon Kroes

12/07/2009 14:44:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo ubb_code(wordwrap($row['bericht'], 95, "\n", 1)); ?>

Midas

Midas

12/07/2009 14:50:00
Quote Anchor link
Is je div wel breed genoeg? Als je een heel lang woord typt rekt die div gewoon mee, maar als het aparte woorden zijn worden ze al afgebroken door die div.

Simon Kroes

Simon Kroes

12/07/2009 14:53:00
Quote Anchor link
Nee, als ik heel vaak hhhh typ stopt hij netjes op het eind geeft hij enter, alleen als ik heel vaak hallo hallo hallo hallo hallo hallo dan stopt hij groot stuk vooor het einde van de div

Midas

Midas

12/07/2009 14:57:00
Quote Anchor link
Ja, wat ik vermoed is dus dat je div de hallo's afbreekt, en wordwrap al die letters achter elkaar. Hoe breed is je div?

Simon Kroes

Simon Kroes

12/07/2009 15:09:00
Quote Anchor link
Uehm ik geloof 600px ik heb even klein voorbeeld je gemaakt:
http://zesnul.nl/show.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
function ubb_code($bericht) {
  $bericht = nl2br("$bericht");
  return $bericht;
}

?>

<div style="width:700px; background-color:#666666"><?php echo ubb_code(wordwrap($row['bericht'], 95, "\n", 1)); ?> </div>

Midas

Midas

12/07/2009 15:10:00
Quote Anchor link
Maak van die wordwrap eens 30 tekens, dan zie je wat ik bedoel.

Simon Kroes

Simon Kroes

12/07/2009 15:12:00
Quote Anchor link
http://zesnul.nl/show.php bekijk het resultaat maar zelf

Simon Kroes

Simon Kroes

13/07/2009 16:07:00
Quote Anchor link
Heeft iemand een oplossing?

JunkieXP

JunkieXP

13/07/2009 17:18:00
Quote Anchor link
Is dit niet gewoon op te lossen door aan de CSS van de div text-align:justify; toe te voegen?

Joep Bogaers

Joep Bogaers

13/07/2009 19:40:00
Quote Anchor link
Ik vraag me af hoe de div mee kan rekken als jij zegt dat hij 600px breed is...
Je kunt ook overflow: hidden; gebruiken, maar dan zie je de tekst niet.

Mr.Ark

Mr.Ark

13/07/2009 20:02:00
Quote Anchor link
Quote:
alleen als ik bijvoorbeeld heel vaak aaaaaaaaaa neer zet tot de einde van de div, dan rekt de div mee, Kan iemand me misschien vertellen hoe ik dit op los dus dat als hij aan de eind van de div komt dat hij dan een enter neer zet?

Ik had dit probleem ook een keer, Had geen oplossing kunnen vinden.
Maar hoe groot is de kans dat iemand zoiets doet? Niet echt groot toch?, Als jij er een Captcha inbouwd, Dan zullen mensen minder snel denken van, Hé ik ga eens grappig doen en zo een bericht typen.

Simon Kroes

Simon Kroes

14/07/2009 20:54:00
Quote Anchor link
ark:
Nouja, Dat klopt alleen er zijn altijd zulke grappenmakers! dusja, Heb liever toch wel

joep:
Als je meer als zoveel tekens hebt kom je er toch best wel snel,

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.