Een header na een include opdracht mag dit niet?
Code (php)
Zelfs als ik test.php geen data zet wordt de header niet uitgevoerd, weet iemand waarom dit zo is of hoe dit op te lossen?
Vergeet ook niet om je script te stoppen met een 'exit;' na je header()-location.
Bedankt Ariën voor je antwoord maar de header zonder include opdracht er voor werkt prima dus ook met een kleine letter.
Zet je foutafhandeling eens aan.
Maar zelfs al staat er niets in test.php dan nog komt de foutmelding.
Geprobeerd
Ook met helemaal niks geprobeerd.
Dus mijn conclusie, geen include opdrachten voor een header, ik zal het script moeten herschrijven.
Nu laat je juist niet het deel zien waar de output zich in bevindt :-P
Je conclusie is fout: Include kan prima voor een header(). Als er maar géén output in te vinden is, of voor de header staat.
Gewijzigd op 02/01/2019 20:03:35 door - Ariën -
Dacht ook dat het er voor moest staan om het niet te laten werken, maar bedankt probleem opgelost. :-)
Dat weet dat je dat een spatie aan het einde nooit een probleem kan vormen.
En de error zelf geeft ook aan waar de fout zit:
Quote:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /pad/naar/hetscript.php:12) in /pad/naar/anderscript.php on line 23
De uitvoer bevindt zich in hetscript.php op lijn 12.
En als dat niet alle code is dan wordt het verdomd lastig om te zeggen waar het nu precies mis gaat.
Quote:
Dus mijn conclusie, geen include opdrachten voor een header, ik zal het script moeten herschrijven.
Deze conclusie klopt dus niet.
En wat @Ariën zegt, na een header('Location: ...') hoort altijd een exit, want een header('Location: ...') transporteert je niet direct automagisch naar de nieuwe locatie. Het toevoegen of weglaten van een exit kan het verschil betekenen tussen een veilige en een onveilige applicatie.