Een idee voor topic
Iemand verzint een idee voor een script/onderwerp en bepaald de regels van wat je mag gebruiken.
De beste geschreven script wint.
Lijkt iemand dat leuk?
Leuk idee!
Ik denk dat veel er ook van kunnen leren in zo'n topic
Het moeten dan lijkt mij wel algemeen bruikbare scripten zijn en niet "hé, ik heb een xxx script nodig, ik schrijf een wedstrijd uit zodat ik het zelf niet hoef te maken". Want in zo'n geval is het een verkapte vacature. En je moet natuurlijk leuke prijzen kunnen aanbieden. Alhoewel er misschien ook mensen zijn die voor de eer meedoen. Succes!
Een beloning systeem kan ook worden gebruikt
hoe meer je 'wint' hoe meer moeilijker uitdagingen je aan mee kan doen (of kan zien),
zodat beginners ofzo alleen de eerste graad van uitdagingen kunnen zien maar
als je uitdagingen wint kan je hogere uitdagingen 'mee kijken of meedoen'
(Misschien moeten de onderwerpen al aanbod zijn zodat je soms eentje kan herhalen met aanpassing)
Toevoeging op 15/01/2014 13:36:58:
Ozzie PHP op 15/01/2014 13:21:15:
Je kan het proberen. In het verleden zijn er vanuit phphulp zelf al wat wedstrijden opgezet om een tutorial te schrijven. Daar kon je ook iets mee winnen, maar de animo was niet echt groot te noemen. Uiteindelijk had volgens mij slechts 1 iemand een tutorial geschreven. Maar misschien werkt het beter bij een "opdracht".
Het moeten dan lijkt mij wel algemeen bruikbare scripten zijn en niet "hé, ik heb een xxx script nodig, ik schrijf een wedstrijd uit zodat ik het zelf niet hoef te maken". Want in zo'n geval is het een verkapte vacature. En je moet natuurlijk leuke prijzen kunnen aanbieden. Alhoewel er misschien ook mensen zijn die voor de eer meedoen. Succes!
"hé, ik heb een xxx script nodig, ik schrijf een wedstrijd uit zodat ik het zelf niet hoef te maken".
Dat haal je weg als de uitdager moet beginnen met iets neer te zetten of met de beloning systeem zoals ik als zei
Toevoeging op 15/01/2014 13:39:42:
Een aparte thread is denk ik het handigst mocht de moderators dit ook leuk vinden
Gewijzigd op 15/01/2014 13:31:50 door Francoi gckx
Op zich lijkt me een leuk idee, maar ben benieuwd of er nou wel genoeg mensen zijn die eraan mee willen doen. Mensen moeten een hoop vrije tijd erin steken waarvoor ze misschien niks krijgen. Werkt niet echt motiverend.
Wel een leuk begin om onze script-lib te verbeteren door de gewonnen scripts hierin te zetten.
Als de regel is gemaakt -geen deadline- hoef je pas je vrije tijd op te offeren wanneer jij daar trek in heb
Geen deadline zou ik sowieso niet doen. Dat werkt niet.
Dat hele rondes, piramide gedoe, weet ik ook niet of dat wel werkt (Betekend dat je door bent, nog weer een script moet maken, nog meer vrije tijd opofferen..). Begin eens met het uitschrijven van een wedstrijd voor een algemeen script en hang daar wat regels aan vast en een leuke prijs en kijk eens wat het animo is. Of laat iedereen vrij om iets leuks te maken van minimaal 500 regels (minus wit regels), met of zonder database, procedural of oop. Als het maar werkt op PHP 5.5
Wanneer dat niet word gehaald kan iemands ander het overnemen.
Als een concept:
Wie der wint krijgt een punt wie het meeste punten heeft aan het einde vaan een maand? 3 maanden? jaar? einde competetitie, -wint een prijsje of een titel bijv. 'phphulp meester'.
Na de eerste competitie termijn (is er een pauze), mensen die makkelijk opdrachten kunnen verzinnen maken nieuwe opdrachten, start van een nieuw competitie met verse opdrachten en technieken, kijken wie als beste een demonstratie kan geven van de web ontwikkeling in vorm van een competitie.
Gewijzigd op 15/01/2014 15:01:03 door Francoi gckx
Francoi gckx op 15/01/2014 14:56:49:
Als er wel een deadline moet zijn en de andere haalt dat niet kan er uitstel worden gegeven voor minimaal een dag.
Als een concept:
Wie der wint krijgt een punt wie het meeste punten heeft voor een maand? 3 maanden? jaar? wint een prijsje of een een titel bijv. 'phphulp meester'.
Na de eerste competitie termijn (is er een pauze), mensen verzinnen nieuwe opdrachten, start van een nieuw competitie met verse opdrachten en technieken
Als een concept:
Wie der wint krijgt een punt wie het meeste punten heeft voor een maand? 3 maanden? jaar? wint een prijsje of een een titel bijv. 'phphulp meester'.
Na de eerste competitie termijn (is er een pauze), mensen verzinnen nieuwe opdrachten, start van een nieuw competitie met verse opdrachten en technieken
Klinkt als werk :P Probleem is dat mensen de motivatie ervoor moeten hebben of blijven houden. Ik weet niet hoeveel tijd jij hebt, maar de meeste hebben denk ik geen tijd om zich hier één/drie/12 maand(en) mee bezig te houden en vervolgens een maand later nog een keer.
Toevoeging op 15/01/2014 15:05:51:
Misschien komen er mooie werken en strijd!
Toevoeging op 15/01/2014 15:21:42:
http://www.phpclasses.org/blog/post/224-PHP-World-Championship-of-the-Nations-of-the-Innovation-Award.html
kreeg ik in mij email :D
Toevoeging op 15/01/2014 15:22:46:
"Special Prize
So there are plenty of opportunites to win nice prizes. But wait, there's more. I am working on a special prize that you also will get if your country wins. I cannot tell you about it yet because I am still working on it. But I promise it will be awesome.
For now, please go and tell about this championship of the nations to your country fellows, so together you can win the nations award!"
De elePHPant is een mooie prijs :) (Heb niet de hele pagina gelezen)
Ik wil weten wat de Special prize is
En sws wel een deadline, wat is een wedstrijd zonder een deadline? Voetbal doe je toch ook 90 minuten, dat doe je ook niet oneindig.
Ik zou zeggen, begin zo'n topic of weet ik veel wat en kijk wat de animo daar voor is.. Niet geschoten is altijd mis..
Het is een leuk idee maar ook een gewaagd idee.
Maar denk hier aan,
je ziet twee programmeer stylen het tegen elkaar opnemen, is toch wel erg interessant?
Ik wil wel weten wie de grote namen hier zijn!
Het is even wat anders dan andere helpen (en daar hoor ik niet bij)
ik gok dat php beginners hier extra gemotiveerd van gaan worden dat weer de animo voor de deelnemers vergroot.
Wellicht icm een live sandbox oid, zodat we meteen kunnen zien hoe en of het script werkt.
Op codereview.stackoverflow.com doe ze bijv. elke maand een ander probleem die iedereen dan in zijn eigen taal mag oplossen. Wij hebben hier een aantal jaar geleden wat scriptraadsels gemaakt die iemand anders moet oplossen.
meestal wordt een deadline 1-3 maanden aangehouden, afhankelijk van de uitdaging natuurlijk. spiek ook eens bij Tweakers, die doen dat wat vaker ;)
Een speciale status vindt iedereen over het algemeen wel leuk.