Een klant een bestand laten downloaden
JVB
25/02/2009 09:58:00Een vrachtwagen rijd van A naar B. Als de vracht is afgeleverd tekent de klant een afleverbon af die de vrachtwagenbestuurder mee neemt naar de zaak. De afleverbon word ingescand, en als PDF bestand weggeschreven in een map op de server ( www\klantnaam\afleverbonnen )
Bedoeling is dat de klant deze afleverbon kan downloaden van de webserver, en nu de uiteindelijke vraag :
Bestaat er een php script om diti te realiseren ?
Dank bij voorbaat ..
Bedoeling is dat de klant deze afleverbon kan downloaden van de webserver, en nu de uiteindelijke vraag :
Bestaat er een php script om diti te realiseren ?
Dank bij voorbaat ..
PHP hulp
19/11/2024 16:13:33Arjan Kapteijn
25/02/2009 10:30:00Technisch gezien heb je PHP niet eens nodig, als het goed is zal Apache/IIS (mits je de directory listing aan heb staan) al een lijst geven met alle PDFjes in die map. Maarja, dan is niks beveiligd en kan iedereen -alle- pakbonnen downloaden.
Ik neem aan dat je iets van een inlogsysteem ervoor wilt hebben zodat iedere klant een (of meerdere) gebruikers toegewezen krijgt waarmee ze kunnen inloggen.
Ik denk niet dat er out-of-the-box standaard systemen voor zijn. Maar het is absoluut niet ingewikkeld om een systeem te ontwikkelen, immers hoef je naast een inlog eigenlijk alleen maar een glob (lijst van alle pdfjes) toe te passen om vervolgens een link naar de PDF'jes te genereren.
Ik neem aan dat je iets van een inlogsysteem ervoor wilt hebben zodat iedere klant een (of meerdere) gebruikers toegewezen krijgt waarmee ze kunnen inloggen.
Ik denk niet dat er out-of-the-box standaard systemen voor zijn. Maar het is absoluut niet ingewikkeld om een systeem te ontwikkelen, immers hoef je naast een inlog eigenlijk alleen maar een glob (lijst van alle pdfjes) toe te passen om vervolgens een link naar de PDF'jes te genereren.