een lastige query
Jeffrey Tukker
11/12/2010 14:40:14Hallo allemaal,
Ik heb tijdens mijn stage door nog tijd kunnen vinden om aan de site te zitten en dat is dus in het weekend ;) ik heb een vraagje ik ben bezig met een site waar mensen hun cv kunnen uploaden en waar werkgevers kunnen zoeken dmv verschillende criteria nou heb ik een veld waar de werkgever kan zoeken naar iemand met bv 0 tot 5 jaar werkervaring en ik wil deze query uitvoeren naar mijn database hoe zouden jullie dit doen. ik heb in mijn database een veld waar het jaar van starten en het eindjaar in staat
Ik dacht aan
Ik hoop dat het duidelijk is.
Ik heb tijdens mijn stage door nog tijd kunnen vinden om aan de site te zitten en dat is dus in het weekend ;) ik heb een vraagje ik ben bezig met een site waar mensen hun cv kunnen uploaden en waar werkgevers kunnen zoeken dmv verschillende criteria nou heb ik een veld waar de werkgever kan zoeken naar iemand met bv 0 tot 5 jaar werkervaring en ik wil deze query uitvoeren naar mijn database hoe zouden jullie dit doen. ik heb in mijn database een veld waar het jaar van starten en het eindjaar in staat
Ik dacht aan
Code (php)
1
select * from werkervaring WHERE eindjaar - startjaar BETWEEN $ervaring AND $ervaring1 AND email = '$email2'
Ik hoop dat het duidelijk is.
PHP hulp
27/11/2024 14:59:25- Selecteer wat je wilt hebben, gebruik niet *.
- Sla de data op, daarmee kan je rekenen.
- Variabelen buiten quotes.
- Wat gaat er mis?
- Sla de data op, daarmee kan je rekenen.
- Variabelen buiten quotes.
- Wat gaat er mis?
The Force
11/12/2010 17:21:47Er gaat niks mis Karl, hij weet niet hoe hij die query moet samenstellen.
Ik heb het niet getest, maar zou een dergelijk iets niet moeten werken?
Kijk eens op http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/date-and-time-functions.html.
Ik heb het niet getest, maar zou een dergelijk iets niet moeten werken?
Code (php)
1
$query = "SELECT velden FROM werkervaring WHERE (eindjaar - startjaar) > INTERVAL " . $minervaring . " YEAR AND (eindjaar - startjaar) < INTERVAL " . $maxervaring . " YEAR AND email = '$email2'
Kijk eens op http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/date-and-time-functions.html.