Een methode om enter in php te plaatsen.
Ik ben momenteel bezig met een array die alle values weergeeft in php script zelf.
Maar ik stuit echter nog op 1 probleem aan en dat is het plaatsen van een enter in php bestand zelf.
Helaas kan ik daarvoor geen <br /> of /n gebruiken, want hij schrijft het naar javascript bestand, na het invoeren van input velden. Wat ik dus wilt vragen, is er een manier om een enter in php beatand te plaatsen, zonder dat je daarvoor <br> of \n moet gebruiken? Als voorbeeld heb je str_pad voor spatie.
<php echo nl2br("Voorbeeld." . str_pad($Key, 20) . "=" . $Value); // Ik mis enkel een enter hier. Dit is een deel van foreach die het ophaalt uit array - Ik gebruik het even als voorbeeld. ?>
Iig alvast heel erg bedankt en sorry voor mijn gebrekkige nederlands, maar als nederlander ben ik engels meer gewend.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$string = "Bovenste regel".PHP_EOL."Onderste regel";
// hetzelfde
$string = "Bovenste regel
Onderste regel";
// ook hetzelfde?
$string = "Bovenste regel /r/n Onderste regel";
?>
// hetzelfde
Onderste regel";
// ook hetzelfde?
?>
Jij krijgt dus zoiets:
Quote:
Iig alvast heel erg bedankt en sorry voor mijn gebrekkige nederlands, maar als nederlander ben ik engels meer gewend.
Euh... klink geheel logisch :D
Gewijzigd op 29/04/2013 08:21:58 door Eddy E
of
Eddy E op 29/04/2013 08:19:51:
PHP_EOL al geprobeerd?
Jij krijgt dus zoiets:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
// hetzelfde
Onderste regel";
// ook hetzelfde?
?>
// hetzelfde
Onderste regel";
// ook hetzelfde?
?>
Jij krijgt dus zoiets:
Quote:
@Eddy E
Bedankt voor je reactie, maar hij doet ook hetzelfde, dan wordt er <br /> in de broncode geplaatst, wat dus niet mag. Javascript kent immers geen <br />.
Toevoeging op 29/04/2013 14:55:56:
@Frank Nietbelangrijk
Ik zei al dat ik geen \n kon gebruiken, maar bedankt voor je reactie iig.
nl2br weg, zoals ik voordeed hé...
Weet je niet wat nl2br doet... klik eens op de link hierboven. New Line to Break Rule....
Je haalt toch wel die Weet je niet wat nl2br doet... klik eens op de link hierboven. New Line to Break Rule....
DavY Blaat op 29/04/2013 14:54:43:
Ik zei al dat ik geen \n kon gebruiken, maar bedankt voor je reactie iig.
Waarom kun je geen \n gebruiken? Omdat er dan een nieuwe regel in je javascript wordt gezet in plaats van de string \n?
Twee mogelijkheden:
Let hier op de enkele quotes; die voorkomen dat PHP de \n omzet in een newline.
In dit geval wordt de \ die vóór de n staat ge-escapet, zodat ook in dit geval PHP er geen newline van maakt.