Een nieuwe website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Boudewijn

Boudewijn

11/08/2006 09:42:00
Quote Anchor link
Wat vinden jullie van mijn site? Ziet het er een beetje creatief en professioneel uit? Ik ben namelijk eigenlijk meer een vormgever dan een programmeur.

www.tripledesign.nl
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Boudewijn

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 11:22:13

PHP hulp

PHP hulp

11/08/2006 09:47:00
Quote Anchor link
Ik vind het er op het eerste gezicht netjes uitzien. Leuke plaatjes en naar mijn zin duidelijk ingedeeld. Wat ik wel eventjes wil melden is dat de layout niet helemaal doet zoals hij hoort te doen. Als ik de site namelijk wat kleiner maak ziet hij er erg vaag uit. Dan kun je het informatie vlak aan de rechterkant maar half zien. En dat is niet zo handig. =) Maar qua layout vind ik dat het er leuk uit ziet!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

11/08/2006 09:50:00
Quote Anchor link
Op zich leuk, in die zin dat het er niet-standaard uit ziet. Ik mis alleen nog een "blikvanger" op de pagina, zodat je meteen weet waar het over gaat. Misschien een header erboven of zo.

Leuk hoe je de rechterkant laat scrollen in een div, terwijl de linkerkant blijft staan. Hier en daar gebruik je nog tabellen zie ik. Ook voor die elementen zou je de overstap naar CSS kunnen wagen.

p.s. die website voor Yacumba ziet er ook leuk uit!

Boudewijn

Boudewijn

11/08/2006 10:16:00
Quote Anchor link
Ik ben het met je eens Lotte dat de site voor resoluties kleiner dan 1024/768 niet lekker werkt. Ik kon geen mooie vormgeving verzinnen om hem ook voor die resoluties mooi te krijgen. Slecht eigenlijk. Komt er ooit nog eens een tijd dat iedereen dezelfde browsers en schermen heeft?

ArendJan

ArendJan

11/08/2006 10:19:00
Quote Anchor link
Ik vind de site juist wat saai en onoverzichtiglijk. Als je alleen al kijkt hoeveel informatie er op de eerste pagina op je af komt... En het lettertype is te klein. Verder mis ik de header.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ArendJan

PHP hulp

PHP hulp

11/08/2006 10:26:00
Quote Anchor link
Inderdaad mist er een header. :) Dan weet je niet wwar je zit en waar het over gaat.

Lissy Pixel

Lissy Pixel

11/08/2006 10:46:00
Quote Anchor link
ik weet me nog te herinneren de vorige lay-out van je en nu dit te zien kan ik alleen maar zeggend at een en ander zeker vooruit is gegaan. De blikvanger mis ik ook maar goed wanneer je je wil onderscheiden van de 'rest' is het wellicht juist een idee om niet te doen. Kwestie van persoonlijke smaak en overtuiging :)

DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

11/08/2006 10:47:00
Quote Anchor link
ik ben het 100% met ArendJan eens

probeer eens meer kleur te gebruiken,
enzoals aan de rechter kant probeer al die vakjes eens even groot te maken en dan in een groter ander vak zetten waardoor het een groter geheel maakt.
en ik zou een menu maken ik. tip: maak laat een balk uit de boven kant van het scherm komen met daar in de header en in dat zelfde vak maak je het menu(dropdown menu) en gebruik ook ietsje meer kleur, of gebruik een witte achtergrond met een grijse structuur er in.

Ponzi

Ponzi

11/08/2006 11:57:00
Quote Anchor link
Nice... enkel de header ontbreekt ;), maar dat wist je ondertussen al :D !

Jelmer -

Jelmer -

11/08/2006 12:21:00
Quote Anchor link
Een header zou wel handig zijn, maar ik denk dat een h1 met een iets groter lettertype en iets donkerder gekleurd in het linkervak al voldoende daarvoor is.

Verder zou het wel fijn zijn als je horizontaal scrollen mogelijk zou maken, zodat ook de mensen die een kleiner venster gebruiken nog de tekst aan de linkerkant kunnen zien. Een betere oplossing zou zijn om de linkerbalk mee te laten schalen.

En misschien is het handig om achter de plaatjes aan de linkerkant ook een link naar die 'popup' te doen. Mensen klikken eerder & makkelijker op zo'n plaatje dan op een 16 bij 16 vergrootglas.

En over die popup, mij lijkt het ook wel prettig dat hij sluit waneer je op het grote plaatje klikt. Nu moet je eerst weer zoeken naar een 16 bij 16 kruisje, en daarop mikken.

Misschien kan je die schaduw die je verder in je site gebruikt ook in de popup verwerken. Ik weet niet of dat mooier is, maar ik kan me wel voorstellen dat dit een goed effect op de eenheid van de style heeft.

Verder, om je favicon in alle browsers te laten werken (behalve IE dan) moet je hem in de root van je webdir zetten, dus dat hij te benaderen is vanuit www.example.nl/favicon.ico. In Safari zie ik hem nu niet, want die negeert de favicon-metatag.

Divs in plaats van tabellen waren ook mooi/snel geweest, maar gevoeliger voor verschillen binnen browsers. Misschien iets voor de volgende keer.

Verder ziet hij er mooi uit. Ik denk niet dat je te veel met kleuren moet gaan spelen, daar wordt hij zo kinderlijk van. Ik denk dat je uit moet gaan van 1 felle kleur (en misschien wat varianten daarvan) en wit. De icoontjes (silk van famfamfam is het niet?) geven ook al aardig wat kleur aan het uiterlijk.

Boudewijn

Boudewijn

11/08/2006 15:13:00
Quote Anchor link
Leuke en ook zeer waardevolle reacties waar ik zeker wat mee kan. Wat betreft de header denk ik dat de hele stijl van de linkerkant wat anders moet worden.

Inderdaad Jelmer, misschien voldoet een "titel" al wel. Ook bedankt voor je tip over de favicon en de 16x16 icoontjes (famfamfam ind)

Devon wat betreft de vakken even groot maken: Daar ben ik nou juist 2 dagen mee bezig geweest om die níet even breed te maken.... vond ik wat frivoler.

Ik zit er ook over te denken om de rechterkant op de 'homepage' helammal weg te laten en pas als je de portfolio wil bekijken deze erbij komt. Is dit een oplossing voor het teveel aan informatie ineens?

Jelmer -

Jelmer -

11/08/2006 15:18:00
Quote Anchor link
Als je dat weghaalt wordt de pagina helemaal leeg. Ik vond het juist wel leuk dat dat al meteen op de voorpagina stond. Ik denk dat dat ook wel goed is bij een portofoliosite, want veel meer informatie heb je niet te bieden. Daarnaast, een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, en als dat plaatje het resultaat van jouw werk is dan denk ik dat je je potentiële klanten aardig goed informeert.

PHP Newbie

PHP Newbie

11/08/2006 15:18:00
Quote Anchor link
ik mis het geheel een beetje

Boudewijn

Boudewijn

11/08/2006 15:28:00
Quote Anchor link
@ Jelmer: Ben het helemaal met je eens. Dacht alleen dat de mensen misschien teleurgesteld zouden zijn als alles al prijsgegeven was. Maar dat is natuurlijk wel een goede manier om je werk onder de aandacht te brengen. Ik laat het staan!

Ponzi

Ponzi

11/08/2006 15:29:00
Quote Anchor link
Je hebt wel geweldige ideëen precies :D > http://www.arnhemspersagentschap.nl/ Geweldig gevonden eigenlijk ;) !

Jelle -

Jelle -

20/08/2006 21:11:00
Quote Anchor link
leuke site, origineel.

Toch heb ik een paar opmerkingen:
- je hebt geen grote lijnen op je site, daarmee wil ik zeggen
- je hebt geen header, wat wel beetje stoort, want je wordt metteen op de info gegooid, in het begin is het een beetje zoeken;
- het komt wat chaotisch over omdat je kaders niet even groot zijn.
- bij je popups, (die wel leuk gedaan zijn) past het kleur niet van de header en zou ik de header ook evengroot maken als de popup afbeelding

over het algemeen vind ik het een leuke site, maar het is beetje chaotisch.
ik zou dit oplossen door met titels te werken en een duidelijker menu.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

20/08/2006 21:58:00
Quote Anchor link
Ik vind het echt een hele mooie site. Vooral het scrollen wat alleen rechts gebeurt vind ik leuk gevonden. En ja die header, van mij hoeft het niet echt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.