een pagina met variabelen includen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Huisman

Bart Huisman

10/01/2008 17:44:00
Quote Anchor link
Hoi voor een foto album op basis van het quickgal script wordt normaal zo een link gemaakt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="QuickGal.php?album='.urlencode($v[0]).'/'.$styleAdd.'">'.str_replace('_',' ',$v[0]).'</a>

maar nu heb ik de pagina zo gemaakt dat pagina's worden ge-include aan de hand van ?p= . Nu wil ik graag de link die daarmee geopend wordt, ook in die include laten openen. De pagina waar deze link op staat lukt om te includen, en als ik handmatig naar ?p=QuickGal.php ga zie ik de pagina ook verschijnen. dus dat werkt, alleen zie je dan geen foto's verschijnen, omdat die parameters daarvoor nodig zijn. Als ik deze link er van maak:

Code (php)
1
<a href="?p=QuickGal.php?album='.urlencode($v[0]).'/'.$styleAdd.'">'.str_replace('_',' ',$v[0]).'</a>

verschijnt ook de basis van quickgal.php niet, alleen het omhulsel buiten de include functie. op de een of andere manier neemt hij de variabelen dus niet mee met het oproepen van de pagina. weet iemand of dit wel kan? en zo ja, hoe?

voor als het nodig is, de include die ik gebruik:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
if (!empty($_GET['p'])) {
    include($_GET['p']); }
else {
    include('gallery.php'); }
?>

in het bestand gallery staat dus die link naar dat album, die wordt wel juist geinclude.

Alvast bedankt,
Bart
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Huisman

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 08:13:31

Bart Huisman

Bart Huisman

12/01/2008 17:03:00
Quote Anchor link
bij een anders stukje code op mijn phpbb forum is dénk ik het zelfde probeem:
ik heb een scriptje er in zitten die iemand moet doorsturen naar de loginpagina als hij / zij niet is ingeloged. na het inlogen kom je op de pagina waar je vandaan kwam, echter, hij neemt de variabelen niet mee bij het redirecten.:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
//
// Start auth check
//
$is_auth = array();
$is_auth = auth(AUTH_ALL, $forum_id, $userdata, $forum_topic_data);

if( !$is_auth['auth_view'] || !$is_auth['auth_read'] )
{
    if ( !$userdata['session_logged_in'] )
    {
        $redirect = ($post_id) ? POST_POST_URL . "=$post_id" : POST_TOPIC_URL . "=$topic_id";
        $redirect .= ($start) ? "&start=$start" : '';
        redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=viewtopic.$phpEx&$redirect", true));
    }

$message = ( !$is_auth['auth_view'] ) ? $lang['Topic_post_not_exist'] : sprintf($lang['Sorry_auth_read'], $is_auth['auth_read_type']);

message_die(GENERAL_MESSAGE, $message);
}
//
// End auth check
//

als je nu naar http://leden.musicalwognum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13 ga zie je dat hij wel vieuwtopic.php in de url zet, maar het & teken en wat daarna komt niet. als de variabele redirect leeg zou zijn zou hij nóg wel het & teken er achter moeten zetten, en dat wordt al niet eens meegenomen.

Voor dit phpbb probleem en foto album probleem zou ik dus graag een oplossing zien ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Huisman

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.