Een PHP script debuggen, kan dit ?
JVB
26/07/2009 20:10:00Ik ben jaar en dag een Delphi prgrammeur. Als je met Delphi een programma ontwikkeld, kan je een fout eruit halen door dit te debuggen. Met de interne debugger kan je breekpunten plaatsen in je code en kan je waarden van variabelen "bekijken" en zo verder meer.
Kan je PHP script ook debuggen en zo ja op welke manier ?
Dank voor de hulp
Kan je PHP script ook debuggen en zo ja op welke manier ?
Dank voor de hulp
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door JVB
PHP hulp
19/11/2024 16:35:39Jelmer -
26/07/2009 20:19:00Met Xdebug of Zend's debugger (onderdeel van zend server geloof ik) als PHP extension en een client die ermee overweg kan. In de PDT plugin voor Eclipse en volgens mij ook in Zend's eigen Zend Studio zitten debug-clients die met beiden overweg kunnen. Er zijn ook wel losse clients te vinden. xdebugclient, voor Windows, van Mathieuk (van scriptorama.nl) en nog een aantal. Zie het Lijstje op xdebug.org zelf.
Handmatig bijvoorbeeld door overal echo's te plaatsen e.d.
Of je moet een IDE downloaden zoals eclipse, nusphere phped, weetikveel wat. Die maken gebruik van een externe debugger, omdat php geen interne debugger heeft (zie: debugger-about).
Zie ook dit artikel van IBM.
Of je moet een IDE downloaden zoals eclipse, nusphere phped, weetikveel wat. Die maken gebruik van een externe debugger, omdat php geen interne debugger heeft (zie: debugger-about).
Zie ook dit artikel van IBM.