Een programma voor PHP
Ik ben nou al een tijdje op zoek naar een programma waar je PHP mee kan bewerken.
Ik zoek net zo iets als Frontpage.
Wie kan mij helpen
Gewijzigd op 03/06/2005 17:10:00 door Martijn B
Je kunt php niet net zoals in frontpage maken volgens mij, als je bedoelt dat je het WYSIWYG wilt hebben (dat je direkt ziet wat je maakt, en je geen aandacht hoeft te besteden aan kale code).
Wand ik wil heel graag oefenen met php.
Dus als je iets maakt, zie je de code erachter, (zoals frontpage, en dat is volgens mijn geen optie voor php)
What You See Is What You Get.
daarin kun je iets maken-voorbeeldzien en een code invoegen.
net als Frontpage en Dreamweaver dat zijn WYSIWYG editors
Ik gebruik Programmers Notepad 2
ff google-en op: pn2
Is Dreamweaver wel een beetjuh goed voor PHP wand frontpage is meer voor html
Elwin
Edit:
Regelnummers en kluraanduiding dus.. :)
*shocked*
Elwin
Gewijzigd op 03/06/2005 22:45:00 door Elwin - Fratsloos
PHP zorgt niet voor de inhoud, of de opmaak, of de vorm van de tekst, maar voor de manier op hoe hij geserveerd wordt. PHP zorgt ervoor dat pagina's dynamisch in elkaar worden geset, en geven dan als uitvoer gewoon standaard HTML (maar kan ook iets anders zijn, als je dat graag wilt)
PHP kan dus niet gezien worden door de gebruiker, en kun je niet maken door tekst te selecteren en vervoglens op een knopje tedrukken met 'increase fontsize'. PHP moet je platweg keihard programmeren. WYSIWYG voor PHP bestaat dus niet. Er zijn alleen (verdomd) handige programma's te krijgen die voor jouw met kleuren de code makkelijker leesbaar maken.
maar verder een totale tijdbesparing!
PS. denk dat de volgende versie zend studio (maybe 4.1) dit ook heeft, dan zou ik waarschijnlijk overstappen...
Elwin:
Notepad? Zonder regelaanduiding..?
Edit:
*shocked*
Elwin
Edit:
*shocked*
Elwin
Is het erg dan? Als ik ergens ben waar ik geen programma heb, is het best te doen.. Soms ff zoeken naar fout.. maar met beetje uitsluiten toch zo gevonden
- kleurtjes voor zowat elke programmeertaal
- regenummertjes
- je kan de tabgrootte instellen :)
- replace function
- de rest heb ik nooit gebruikt :)
Vooral die minnetjes voor loop's minimaliseren vind ik handig. Toch handig zo'n topic :D
Gewijzigd op 04/06/2005 13:11:00 door Willem Jan Z
Maar ik zit ook aan de dreamweaver, en vroeger Homesite (eerst van allaire, toen van macromedia, en toen dus in dreamweaver geïntergreerd)
Ben er als het ware mee opgegroeid, en ik moet zeggen dat naast de opstartijd het programma me prima bevalt, vooral het automatisch aanvullen van tags en variablen.
Indien je het niet kan vinden kan je op MSN asken :p
[email protected]
Hiermee bewerk ik tevens alle andere shit :D
Lijnnummertjes
Kleurtjes
Tabgrootte :p
Replacen
etc. etc.
Gewijzigd op 04/06/2005 13:16:00 door Dennis Mertens
Ik gebruik sinds kort EmEditor Prof.
Daarvoor gebruikte ik altijd gewoon Notepad of Wordpad.
EmEditor Highlite HTML en PHP code.. en maakt het allemaal weer iets duidelijker,..
Greetzz,
Floris.
Willem-Jan:
Het is niet erg, niet voor een snippet of een foutje op te sporen, maar ik zie mezelf er niet een site in coden....Is het erg dan? Als ik ergens ben waar ik geen programma heb, is het best te doen.. Soms ff zoeken naar fout.. maar met beetje uitsluiten toch zo gevonden
Maar goed.. om een foutje op te sporen in Notepad op een bepaalde regel; gebruik Ctrl+G. En vul dan het regelnummer in...
Elwin
ga maar eens naar beeld->statusbalk (werk niet bij de versie in win98, maar die in xp en 2k doet het wel.)
en ja, notepad is ook mijn favoriet, al moet ik zeggen dat ik soms problemen heb met de opmaak, vooral als ik een php bestand download van een server. ik ga np2 ook eens proberen, lijkt me wel fijn!
huib