een Punt in je DB naam
chris
13/06/2006 14:58:00Ik ben bezig met een inlog script waarbij ik en loginnaam verglijk met het bijbehorende wachtwoord, deze haal uit een bestaande database.
Tenmiste dat wil ik, maar ik krijg een foutmelding. Ik kan database niet selecteren. Nu ligt dat volgens mij aan het feit dat er in de database naam een punt zit. Want ik kan een andere db wel selecteren. ik pas al URL encoding toe maar dat werkt ook niet.
Iemand enig idee? kan ik dit omzeilen? of op de server een alias aangeven?
Tenmiste dat wil ik, maar ik krijg een foutmelding. Ik kan database niet selecteren. Nu ligt dat volgens mij aan het feit dat er in de database naam een punt zit. Want ik kan een andere db wel selecteren. ik pas al URL encoding toe maar dat werkt ook niet.
Iemand enig idee? kan ik dit omzeilen? of op de server een alias aangeven?
PHP hulp
17/11/2024 05:39:45Eris -
13/06/2006 15:10:00Klaasjan Boven
13/06/2006 15:23:00Jelmer -
13/06/2006 15:25:00In tabelnamen kan je er bij MySQL onderuit komen door backsticks te gebruiken. Maar inderdaad, een punt wordt gebruikt om tabel en veld aan elkaar te koppelen (tabel.veld = tabel2.veld enz.)
Ik denk dat `tabel.2`.`veld` in MySQL wel zal werken. Het is echter niet de SQL-standaard, maar zo lang je alleen maar gebruik maakt van MySQL maakt dat naar mijn mening niet uit.
Ik denk dat `tabel.2`.`veld` in MySQL wel zal werken. Het is echter niet de SQL-standaard, maar zo lang je alleen maar gebruik maakt van MySQL maakt dat naar mijn mening niet uit.