een Punt in je DB naam

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris

chris

13/06/2006 14:58:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een inlog script waarbij ik en loginnaam verglijk met het bijbehorende wachtwoord, deze haal uit een bestaande database.

Tenmiste dat wil ik, maar ik krijg een foutmelding. Ik kan database niet selecteren. Nu ligt dat volgens mij aan het feit dat er in de database naam een punt zit. Want ik kan een andere db wel selecteren. ik pas al URL encoding toe maar dat werkt ook niet.

Iemand enig idee? kan ik dit omzeilen? of op de server een alias aangeven?

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 05:39:45

Eris -

Eris -

13/06/2006 15:10:00
Quote Anchor link
Je database naam heeft een punt? of de tabel?

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

13/06/2006 15:23:00
Quote Anchor link
Beide opties zijn niet handig GEEN SPATIES STREEPJES PUNTEN ed in de namen. Gebruik liever een _

Jelmer -

Jelmer -

13/06/2006 15:25:00
Quote Anchor link
In tabelnamen kan je er bij MySQL onderuit komen door backsticks te gebruiken. Maar inderdaad, een punt wordt gebruikt om tabel en veld aan elkaar te koppelen (tabel.veld = tabel2.veld enz.)

Ik denk dat `tabel.2`.`veld` in MySQL wel zal werken. Het is echter niet de SQL-standaard, maar zo lang je alleen maar gebruik maakt van MySQL maakt dat naar mijn mening niet uit.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.