Een tekst bold en unbold maken met 1 button click in een textarea
}
function boldtext (dikte)
document.getElementById('inhoud').style.fontWeight = bold;
}
</script>
<input type="button" id="yo" value="Bold"
onclick="boldtext(document.getElementById('inhoud').value;">
<textarea id="inhoud" rows="10" cols="50">
</textarea>
Het wil maar niet werken om in mijn tekstvak op de button te drukken en dan de lettertype bold wordt en als ik er nogmaals opdruk unbold wordt. zijn de codes gewoon goed? of zit er een fout in?.. ik troubleshoot al een uurtje hiermee..
Je kan dus nooit een boldtext in de textarea plaatsen.
Ook is je syntaxt niet correct. Je mist in de html een afsluitend haakje )
Verder is een textarea 'plain text' zonder opmaak van de inhoud.
Bedankt, ik wil eigenlijk iets maken net als een forum zodat je de schuine woorden krijgt en bold tekst alleen om op de B te drukken van bold en dat gaat dus niet lukken met javascript.. dan moet ik maar even verder puzzelen
Bijv. http://www.tinymce.com/
Ik weet niet of dat is wat je zoekt.
Gewijzigd op 13/10/2015 11:10:10 door - SanThe -
CKeditor CKeditor kan gebruiken.
Dit laat het namelijk wel toe en het mooiste, je hoeft er bijna niets voor te doen.
Dmv de config kan je aangeven welke opties je wel en niet wilt tonen, zo krijg je bijvoorbeeld alleen I, B, U als opties.
Precies wat jij wilt dus!
Anna, kijk een sof je Dit laat het namelijk wel toe en het mooiste, je hoeft er bijna niets voor te doen.
Dmv de config kan je aangeven welke opties je wel en niet wilt tonen, zo krijg je bijvoorbeeld alleen I, B, U als opties.
Precies wat jij wilt dus!
Het wordt steeds beter maar een volledige WYSIWYG editor kan HTML5 nog niet bieden naar mijn mening.
Wel prijs ik HTML5, maar niet voor een WYSIWYG.
Doet het prima hoor..
Hartelijk dank voor jullie help! ik ga alles even bekijken en laat jullie zsm horen of het me gelukt is! :)
Ja contenteditable leuk (interessant onderwerp trouwens) maar dan hou je dus HTML over. En kun je dat dan wel veilig in je website plaatsen? Want daarvoor hadden we tot nu toe de bbcodes uitgevonden.
Frank Nietbelangrijk op 13/10/2015 11:24:40:
En kun je dat dan wel veilig in je website plaatsen? Want daarvoor hadden we tot nu toe de bbcodes uitgevonden.
Het ligt eraan waar je dat voor wilt gebruiken. Als het publiekelijk is zou ik me vastpinnen op iets van UBB-codes. Maar als het om een afgeschermd administratiepaneel gaat waarbij enkelen er toegang tot hebben zou je wel kunnen overwegen om HTML te kunnen gebruiken (zolang je je redacteuren en schrijvers maar vertrouwd).